2 minuutin lukuaika
Aava & Bang palkittu Muuramen vuoden yrittäjänä
Kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bang Oy on palkittu Muuramen vuoden yrittäjänä.
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
2 minuutin lukuaika
Kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bang Oy on palkittu Muuramen vuoden yrittäjänä.
2 minuutin lukuaika
Sain hiljattain kunnian osallistua Aava & Bangin järjestämään webinaariin jossa keskustelimme milloin markkinointia kannattaa ulkoistaa ja milloin panostaa sisäiseen tiimiin.
Webinaarin koosteen löydät täältä, mutta palaan vielä hieman syvällisemmin...
2 minuutin lukuaika
Työskenteletkö Googlen Adsin parissa? Olethan huomannut, että hakusanamainonnan avainsanojen vastaavuusvaihtoehtoihin tulee muutoksia vuoden 2021 aikana? Käyn tässä blogissa läpi mitä nämä muutokset tarkoittavat käytännössä ja kuinka voit varmistaa sen,...
2 minuutin lukuaika
Avainsanat ovat hakusanamainonnassa käytettyjä sanoja tai lausekkeita, joilla kohdennetaan hakusanamainontaa eri hakutermeille. Hakutermit tarkoittavat käyttäjien hakukoneeseen syöttämiä sanoja tai sanayhdistelmiä. Avainsanojen vastaavuusvaihtoehdot...
4 minuutin lukuaika
Vuotta 2020 emme Aava & Bangilla paketoi tilinpäätöksen muodossa aivan vielä, sillä kalenterivuosi ei ole tilikautemme ja paketointivaiheessa ollaan vasta kesällä. Haluamme kuitenkin kurkistaa taustapeiliin jo tässä vaiheessa ja jakaa myös teille...
4 minuutin lukuaika
Tähän markkinoinnin ikuisuuskysymykseen pureuduimme Aava & Bangin webinaarissa 16.2.2021 kolmen asiantuntijan yli 140 ilmoittautuneen voimin. Oman asiantuntijuutensa paneelissa peliin pistivät Osuuskauppa Keskimaan viestintä- ja markkinointijohtaja Noora...
2 minuutin lukuaika
Olet saattanut kuulla kärjistetysti sanottavan, että yrityksen on helppoa kasvaa, kun markkina kasvaa. Tämä ei pidä paikkaansa. Kasvava markkina on myös uudistuva markkina, jossa yrityksen on kyettävä reagoimaan yllättäviin tilanteisiin ja pyrkiä...
1 minuutin lukuaika
“Ulkoistatko, vai teetkö itse?” oli kysymys, jonka esitimme seuraajillemme sosiaalisessa mediassa uuden vuoden alkaessa. Kysymys on relevantti tänäänkin, sillä vaikuttava markkinointi pitää sisällään tusinan toimenpiteitä ja vaatii tekijältään...
1 minuutin lukuaika
Meidän kotitoimistoilla on käynyt kova kuhina, vilske ja vipinä kun olemme pohtineet poikkeuksellista joululahjaa poikkeukselliseen vuoteen. Mitä antaa lahjaksi vuonna, joka on ollut monen suuntaan äärimmäisen ankara? Asiakkaistamme jokainen olisi...
2 minuutin lukuaika
Vuonna 2018 kirjoitin Aava & Bangille oheisen blogin vieraskynällä sanoen, että vastuullisuusviestintä on tekoja. Mutta mikä on muuttunut kahdessa vuodessa, vai onko mikään? Elämme suurten muutosten alla ja yritysten tulee olla etunenässä ratkaisemassa...
6 minuutin lukuaika
Sisältö- ja digimarkkinoinnin suosio kasvaa jatkuvasti - eikä mikään ihme. Siinä missä sisältömarkkinoinnin avulla luodaan arvoa valitulle kohderyhmälle esimerkiksi neuvojen, viihdyttämisen, opettamisen tai inspiroimisen kautta, digimarkkinoinnin...
2 minuutin lukuaika
Merkillinen vuosi 2020 tulee olemaan aikakausi, jonka varmasti kaikki muistamme vielä kymmenien vuosien päästä. Markkinointi on perinteisesti ollut yksi niitä aloja, joka epävarmassa taloustilanteessa kärsii säästötoimista ja irtisanomisista. Tämä on...
3 minuutin lukuaika
Oletko pystyttänyt työssäsi markkinoijana nopeita lyhytjänteisiä kampanjoita myynnin tavoitteiden saavuttamiseksi? Olisitko päässyt parempiin tuloksiin tuottamalla pitkäjänteisesti asiakkaan päätöksentekoa tukevaa sisältöä? Mitä, jos loikkaisit hetkeksi...
3 minuutin lukuaika
Tiesitkö, että viestintä-sanan englanninkielinen käännös communication juontaa juurensa latinan kielen sanoista communis, communicare - jotka tarkoittavat yhteistä, jakamista ja yhteiseksi tekemistä?
Oletko koskaan ajatellut kuinka pysyvästä asiasta...
2 minuutin lukuaika
Koronakriisin alussa kirjoitin blogin markkinoinnin koko potentiaalin hyödyntämisestä, koska etenkin kriiseissä ja suuressa epävarmuudessa yrityksen johdon huomio kiinnittyy usein lyhyen aikajakson optimointiin. Markkinoinnin maailmassa tämä tarkoittaa...
1 minuutin lukuaika
Aava & Bang on palkittu Great Place to Work® -listauksessa Euroopan kolmanneksi parhaana työpaikkana. Tutkimukseen osallistui yhteensä yli 3000 organisaatiota ja yli 1,5 miljoonaa työntekijää. Great Place to Work® listauksessa nostetaan esille...
1 minuutin lukuaika
Aava & Bangin palvelinkumppani löysi vakavan tietoturva-aukon suositusta WordPress-julkaisualustan lisäosasta. Lue tästä, mistä on kyse.
--
1 minuutin lukuaika
Mitä, jos varmistaisit markkinointimateriaalien monikäyttöisyyden jo suunnitteluvaiheessa? Valtaosa markkinoijista painii arjessa markkinointimateriaalien riittävyyden...
4 minuutin lukuaika
Markkinoinnin mittaaminen ja vaikuttavuus on nostanut ilahduttavasti tärkeyttään markkinointitiimien työpöydällä. Järjestimme kesäkuun alkupuolella Aava & Bangin ensimmäisen webinaarin markkinoinnin mittaamisesta ja yllätys oli melkoinen, kun tapahtumaan...
3 minuutin lukuaika
Tuntuuko sisältömarkkinointi hakuammunnalta? Tuotatko sisältöjä vain, koska kaikki muutkin niin tekevät? Mittaamalla sisältömarkkinoinnin tuloksia saat toiminnallesi suuntaviivoja, jolloin tavoitteisiin pääseminen on paljon helpompaa kuin ilman tietoa...
3 minuutin lukuaika
Viiden kuukauden mittainen työharjoittelu Aava & Bangilla lähestyy pikkuhiljaa loppuaan ja tässä vaiheessa on aika pysähtyä hetkeksi ja summata vähän fiiliksiä yhteen! Miten korona vaikutti työharjoitteluun? Millaista Bangilla on olla harkassa? Mitä jäi...
2 minuutin lukuaika
Törmään työssäni asiakkuusjohtajana liian usein siihen, että yrityksissä ei ehditä nähdä vaivaa laatia markkinointisuunnitelma yrityksen yhteisistä tavoitteista johtaen. Liian usein joudun jopa tilanteeseen, jossa pyydän esimerkiksi...
4 minuutin lukuaika
Olet saattanut jo törmätä meidän #Bangpeople -sisältösarjaan, jossa kerromme bangilaisten tarinoita ja valotamme millaisia oppeja ja oivalluksia matkalle on mahtunut. Nyt aloitamme uuden Uratarinat-sisältösarjan, jossa pureudumme vielä syvällisemmin...
2 minuutin lukuaika
Kirjoitin viime syksynä blogiin siitä, miten päädyimme itse hyödyntämään HubSpotia omassa markkinoinnissa ja myynnissämme. Nyt työkalun käyttöönotosta on jo yli vuosi.
2 minuutin lukuaika
Markkinoinnin keskiössä tulisi olla aina ihminen. Ei investoinnin palautuminen, digitalisointi, uusin teknologia tai myynnin prosessit. Me ihmiset olemme monimutkaisia. Vuorovaikutuksessa toisiimme ja ympäristöömme muodostamme todellisuuden, joka on...
3 minuutin lukuaika
Sinä tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että maailmassa on virhe. Emme kaikki ole yhdenvertaisia. Usean mainostajan, suunnittelijan – tai itse asiassa jokaisen meistä – ulottuvilla on kuitenkin useita keinoja joilla muuttaa maailmaa.
3 minuutin lukuaika
Kohtaamme tänä päivänä valtavasti erilaisia viestejä ja sisältöjä eri kanavissa, jonka vuoksi massan joukosta erottuminen ja muistijäljen jättäminen on entistä vaikeampaa. Mitä oikeastaan edes on hyvä sisältö? Kuinka varmistat, että tuottamasi sisällöt...
2 minuutin lukuaika
Reilut kaksi viikkoa on nyt takana aikaa, jolloin Suomi on kuin jäädytetty paikoilleen. Koteihin eristetyt ihmiset alkavat selviytyä pahimmasta järkytyksestä, mutta yrityksille tilanne on uhkaava. Ensimmäiset minun asiakkaistani lomauttivat koko väen...
1 minuutin lukuaika
Visuaalisuutta on kaikkialla ja kohtaamme sitä päivittäin. Visuaalisuus on ollut iso osa markkinointia jo pitkään, mutta sen merkitys korostuu jatkuvasti. Mediatulvasta erottautuminen ilman tarkkaan harkittuja visuaalisia ärsykkeitä, on käytännössä...
3 minuutin lukuaika
2 minuutin lukuaika
Uskallatko katsoa kauas ja miettiä liiketoiminnan mahdollisuuksia kestävästi? Se kannattaa, sillä vastuullisuuden vaikutus yrityksen brändiin ja sitä kautta asiakas- ja sidosryhmäsuhteisiin on merkittävä. Moni huutaa kapitalismin kuolemaa, mutta kyse on...
2 minuutin lukuaika
Saimme vajaa viikko sitten puolueettoman tahon arvion yrityskulttuurimme tasosta, kun iloksemme voitimme Great Place to Work -kilpailun pienten yritysten sarjan. Tutkimusten valossa vahva työntekijäkokemus rakentaa parempaa asiakaskokemusta. Siksi...
1 minuutin lukuaika
Aava & Bang Oy on voittanut Great Place to Work 2020 -kilpailun pienten yritysten sarjan. Toimitusjohtaja Pete Okkosen mukaan voitto ei syntynyt rahalla vaan arjen hyvillä käytännöillä. Pienikin voi ponnistaa pitkälle, kun askelmerkit on mitoitettu...
3 minuutin lukuaika
Juttelin äskettäin ystäväni kanssa, joka oli sitten viime näkemän aloittanut uudessa työssä. Paikka oli hänen unelmiensa täyttymys alansa kuumassa start upissa ja heti uutena työntekijänä hän pääsi mukaan kiinnostaviin asiakkuuksiin sekä vastuullisiin...
1 minuutin lukuaika
Yksi suomalaisen elintarvikealan keskeisimmistä haasteista on kotimarkkinakeskeisyys, joka viennin viikolla halutaan murtaa. MTK ja Aava & Bang Oy:n Iskussa maailmalle -kasvuohjelma ovat mallintaneet elintarvikealan vientipolun yritysten kasvun...
2 minuutin lukuaika
Jos olet mainostoimiston asiakas ja mietit mikä tiimissäsi hääräävän AD:n rooli on, tai mahdollisesti AD-hommista kiinnostunut nuori suunnittelija, tämä juttu on sinulle!
2 minuutin lukuaika
Digimarkkinoinnin sanakirjan toisessa osassa jatkamme digimarkkinoinnin yleisesti käytettyjen termien avaamista. Tästä artikkelista löydät useimmiten käytettyjä digimarkkinoinnin termejä ja lyhyet kuvaukset mitä nämä termit tarkoittavat. Ensimmäisessä...
2 minuutin lukuaika
Mietitkö, miten kirjoittaa vaikuttava blogipostaus? Tuntuuko alkuun pääseminen hankalalta? Tai oletko jo kirjoittanut postauksia, mutta ne eivät ole tuoneet haluttuja tuloksia? Hyvä postaus vaatii jonkin verran työtä, mutta voi onnistuessaan tavoittaa...
2 minuutin lukuaika
Digimarkkinoinnin ammattisanasto on hyvin laaja ja termit eivät aina ole täysin selviä alan ammattilaisillekaan.
Termistö tulee vahvasti englannin kielestä ja meillä Suomessa monia termejä käytetäänkin alkuperäismuodossaan, mutta joidenkin käsitteiden...
2 minuutin lukuaika
Osa jopa markkinoinnin parissa työtä tekevistä ihmisistä puhuu brändistä pelkästään logona tai visuaalisuutena. Pahimmassa tapauksessa visuaalisen ilmeen freesauksesta messutaan brändiuudistuksena. Kun toiset puhuvat brändistä vain markkinointiviestinnän...
2 minuutin lukuaika
SEM, SEO ja SEA ovat varmasti tuttuja kirjainyhdistelmiä markkinoinnin ammattilaisille, mutta mitä nämä termit tarkoittavat konkreettisesti? Tässä blogiartikkelissa avaan tarkemmin näitä käsitteitä sekä tehokkaimpia keinoja hyödyntää näitä käytännössä.
2 minuutin lukuaika
Kaikki jo tietävätkin, mistä brändi ja brändäys ovat saaneet alkunsa. Tuota tarinaa polttomerkkaamisesta ei enää varmasti tarvitse käydä läpi, vaan voimme pureutua suoraan siihen, mikä brändi oikeasti on ja mistä sen rakentaminen aloitetaan. Brändin...
1 minuutin lukuaika
HubSpot on työkaluna monelle markkinoijalle jo varsin tuttu, eikä sen suosio tunnu horjuvan. Tutkimuksetkin sen osoittavat, HubSpot on valittu useaan otteeseen parhaaksi markkinoinnin automaatiojärjestelmäksi. HubSpot on toki paljon muutakin ja siksi...
1 minuutin lukuaika
Yrityksen tuotepakkaukset ovat markkinointikeino siinä missä mainokset tai muutkin markkinointikäyttöön tarkoitetut sisällöt. Tuotepakkaukset ovat usein suunniteltu viestimään yrityksen ilmettä, mutta miksi niihin on oikeasti hyvä kiinnittää huomiota...
2 minuutin lukuaika
Markkinointia on turha tehdä, jos et tiedä kenelle sitä teet. Ja jos yrität tarjota kaikille kaikkea, ei kukaan osta mitään.
2 minuutin lukuaika
Inbound on ollut myynnin ja markkinoinnin kuuma trendi jo useamman vuoden ajan. Matkalla se on vienyt monet tekijät sekä yritykset täysin matkassaan, muuttaen myynnin ja markkinoinnin pelikenttää huomattavasti.
2 minuutin lukuaika
Messut ovat loistava media tavoittaa ja kohdata sekä tuotteista että palveluista kiinnostuneita ostovoimaisia asiakkaita yhdellä kertaa. Messujärjestäjät saavat paikalle toivotun yleisön, mutta sinun tehtäväsi on poimia näistä ne oleellisimmat ja tehdä...
2 minuutin lukuaika
Verkkosivut ovat yrityksesi tärkein käyntikortti. Se on se paikka, jonne haluat potentiaaliset asiakkaat esimerkiksi mainonnan ja sosiaalisen median kautta johdattaa. Verkkosivuihin kannattaa siis satsata, mutta mikä siellä on tärkeää? Se, miltä...
2 minuutin lukuaika
Olen pitänyt vuosien varrella tuhansia puhetilaisuuksia, koulutuksia ja valmennuksia, joista jokainen on muovannut omaa puhe-esiintymistäni. Kokosin tähän artikkeliin seitsemän vinkkiä, joilla viet oman puhe-esityksesi vielä korkeammalle tasolle. Kuten...
3 minuutin lukuaika
Yritykset, jotka toteuttavat markkinointia ja myyntiä hyvin, kasvavat. Yritykset, jotka eivät toteuta markkinointia ja myyntiä hyvin, eivät kasva. Yksinkertaista, mutta totta. Hyvin johdettu ja toteutettu, kasvuun tähtäävä markkinointi on kaunis ajatus,...
1 minuutin lukuaika
Viime viikolla pääsin seuraamaan yli 70 suomalaisen elintarvikealan yrityksen kansainvälistymisen intoa, kun Iskussa Maailmalle -kasvuohjelmassa ensimmäinen valtakunnallinen Grow Global -päivä järjestettiin Jyväskylässä. Aava & Bang toteuttaa Iskussa...
2 minuutin lukuaika
Intohimoni liikkuvaa kuvaa ja tarinankerrontaa kohtaan syttyi jo 80-luvulla. Tartuttuani ystäväni isän ulkomailta tuomaan valtavaan VHS-videokameraan, salama iski kallooni ja tiesin: tämä se on, tätä minä tulen isona tekemään. Se oli tämä tai sitten...
2 minuutin lukuaika
Erilaiset digitaaliset ohjelmistot madaltavat kynnystä toteuttaa digimarkkinointia kansainvälisesti. Silti ei ole sama tehdä markkinointia Suomessa kuin ulkomailla. Maailma on muuttumassa koko ajan globaalimmaksi, mutta samalla tulisi ymmärtää kuinka...
2 minuutin lukuaika
Jokaisella töitä joskus hakeneella on varmasti ajatus siitä, miten rekrytointiprosessi ideaalitilanteessa etenisi. Valitettavasti mielessäsi on varmasti nytkin useampi tapaus, jossa näin ei ole tapahtunut.
Rekrytointi onkin suurelta osin juuri...
2 minuutin lukuaika
Yrityksen menestyksen rakentavat ihmiset, joilla on yhteinen tavoite ja onnistuminen perustuu ihmisten väliseen aitoon viestintään. Hyvä työntekijäkokemus näkyy myös liiketoiminnan tuloksissa: Suomen parhaat työpaikat kasvavat noin 29 % vuositasolla....
2 minuutin lukuaika
Copywriterin työ ei ole rakettitiedettä eikä kovin moni ole edes käynyt varsinaista copywriterin koulutusta. Minun urani alkoi 8-vuotiaana. Nakutin kirjoituskoneella tontturunoja, jotka leikkasin ja liimasin loimilangalla sitomaani vihkoon. Annoin sen...
1 minuutin lukuaika
”Kyllä meidän tuotteita voi ostaa verkosta.”
1 minuutin lukuaika
Me uskomme siihen, että hyvä brändi on myös sisältä kaunis ja että hyvä työpaikka rakennetaan yhdessä. Siksi yrityskulttuurin kehittäminen onkin nostettu strategiamme ytimeen ja olemme onnistuneet yhdistämään nopean talouskasvun sekä työntekijäkokemuksen...
2 minuutin lukuaika
Tässä vaiheessa olet todennäköisesti panostanut kameraasi sen verran, että parempi kun jatkat heti lukemista, niin saat parhaan mahdollisen irti kamerasi teknisistä ominaisuuksista.
2 minuutin lukuaika
Tiesitkö, että Yhdysvaltain tähän mennessä vakavin ydinvoimalaonnettomuus johtui tökerön käyttöliittymän suunnittelusta? Radioaktiivista lauhdetta pääsi karkaamaan voimalaitoksesta, koska hallintapaneelista ei käynyt ilmi, että onko lauhdeventtiili auki...
2 minuutin lukuaika
Instagram on maksuton kuvien ja videoiden jakamispalvelu, jolla onyli miljardi käyttäjää kuukausittain. Kannattaako jokaisen yrityksen siis olla Instagramissa? Ei välttämättä. Kanavavalintoja tehdessä tärkeää ei ole se, missä itse vietät mieluiten...
2 minuutin lukuaika
Toukokuun aamiaistilaisuudessamme pääsimme syventymään sisältömarkkinoinnin saloihin sekä Aava & Bangin oman väen että vierailevan asiantuntijan voimin. Aihe herätti selvästi kiinnostusta, sillä tupa oli täynnä sisältömarkkinoinnista kiinnostuneita eri...
3 minuutin lukuaika
Mitä markkinointi on? Miten sitä tehdään käytännössä? Millaista markkinointitoimistossa työskentely on? Itsekin työharjoittelun kautta Aava & Bangille tulleena tiedän, että sen oppii ymmärtämään oikeasti vasta käytännössä. Koulu antaa erinomaiset...
2 minuutin lukuaika
Kukapa osaisi kertoa valmennusohjelmista paremmin, kuin asiakkaamme itse? Annetaan siis Pohjois-Savon Markkinointivirittämöön osallistuneen Johanna Elolan kertoa itse matkastaan Markkinointivirittämön parissa. Stage is yours, Johanna!
2 minuutin lukuaika
Mahtuisikohan tänne internettiin vielä strategiafilofosointia yhden kirjoituksen verran? Kyllä varmaankin, mutta kiinnostaako se ihmisiä tai auttaako se ketään onnistumaan työssään yhtään paremmin?
1 minuutin lukuaika
TiedoteJulkaisuvapaa: 3.5.2019
Vuonna 2005 perustetun jyväskyläläisen kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bangin suurena unelmana on tehdä suomalaisista maailman paras markkinointikansa. Syksystä 2019 alkaen hallituksessa aloittavat Vincit Oyj:n...
2 minuutin lukuaika
Yhä useampi yritys on herännyt siihen, että heidän organisaationsa ei olekaan aidosti asiakaslähtöinen. Tällöin organisaatio on usein rakennettu “siiloihin” ja käytännön asiakastyö, sisäiset prosessit, sekä toimintamallit toimivat tuote- tai...
2 minuutin lukuaika
Yrityksen sisäiset vahvuustekijät rakentavat pohjan kestävälle kasvulle. Keskinäinen luottamus, avoin vuorovaikutuskulttuuri ja yhteisistä onnistumisista innostuva ilmapiiri eivät rakennu itsestään, vaan ne vaativat systemaattista ja tavoitteellista...
1 minuutin lukuaika
“Suomalaiset keksivät innovaatioita, mutta ruotsalaiset osaavat markkinoida ne.” Nyökytellen huokailemme törmätessämme tuttuun lauseeseen eri paikoissa, vahvistaen toistemme uskoa ikiaikaiseen puutteeseemme. Eikö nyt perhana kenelläkään herää tässä...
3 minuutin lukuaika
Oman brändin uudistaminen ei ole aina helppoa - edes alan ammattilaisille. Minkälaisia asioita ei tule brändityössä sivuuttaa ja mitä kaikkea se brändi oikeastaan edes on?
2 minuutin lukuaika
Maaliskuussa lanseerasimme brändiuudistuksen, jolla haluttiin päivittää Aava & Bang vastaamaan sitä, mitä tänä päivänä olemme ja mitä asiakkaillemme tarjoamme. Brändi on kaiken sen tiedon, kokemusten ja mielikuvien summa, mikä kuluttajalla siitä on....
1 minuutin lukuaika
Markkinointiajattelun kypsyys määrittelee sen, koetaanko markkinoinnilla olevan arvoa liiketoiminnan kasvattajana. Kuinka kypsä markkinointiajattelusi siis on? Neliportainen asteikko auttaa asiassa.
1 minuutin lukuaika
Sisältömarkkinointi rantautui käsitteenä tänne meille Suomeenkin jo vuosia sitten. Väittääpä osa sen jo täysin kuolleen. Osittain tämä on tottakin - tämän päivän sisältötulvassa vain laadukkaimmat ja aidosti merkitykselliset sisällöt menestyvät....
2 minuutin lukuaika
Digitaalisen ajan myyjältä vaaditaan paljon, sillä myyjän tulee pystyä tuottamaan asiakkaalle yhä enemmän aitoa arvoa. Tähän on selkeä syy: digitaalisessa, tiedon kyllästämässä ajassamme asiakkaan aikaa ei voi kuluttaa tuoteoksennuksella tai...
2 minuutin lukuaika
“Raikas, selkeä, ammattimainen ja kaunis”. Muun muassa näillä sanoilla kuvailivat asiakkaamme, yhteistyökumppanimme sekä oma henkilöstömme uutta brändiämme viime perjantain lanseeraustilaisuudessa. Ja sitähän se on! Uusi Aava & Bang on uudistunut sekä...
2 minuutin lukuaika
Hämmentääkö tiedostomuotojen määrä? Mikä on vektori ja mikä rasteri? Entäs sitten se resoluutio? Näyttääkö yrityksesi logo aina suttuiselta lehti-ilmoituksissa? Nappaa tästä tärkeimmät opit ja selviät jatkossa tiedostoviidakossa sekä pidät parempaa...
1 minuutin lukuaika
Oletteko aloittamassa markkinoinnin toimenpiteitä? Vai teettekö kenties jo yhtä sun toista, mutta tuloksia ei tunnu syntyvän odotetulla tavalla? Toimiva markkinointi on selkeää, johdonmukaista, suunnitelmallista ja pitkäjänteistä. Se vaatii pohjatyötä ja...
2 minuutin lukuaika
Parempia kokemuksia tuottamaan kykenevät yritykset pärjäävät erinomaisesti kiristyvässä kilpailutilanteessa. Ylivoimainen tuote tai palvelu ei yksistään riitä, koska asiakas voi silti valita kilpailijan tarjouksen paremman asiakaskokemuksen vuoksi....
3 minuutin lukuaika
Miksi puhumme visiosta ja systemaattisesta kasvumarkkinoinnista, kun asiakas kysyy keinoja kasvun buustaamiseen? Syy on yksinkertainen – koska haluamme tehdä suomalaisista maailman parhaan markkinointikansan. Tämä edellyttää innostusta ja suuntaa...
2 minuutin lukuaika
Ylivoimaisen tuotteen tai palvelun ohella asiakkaiden pitäminen ja uusien asiakkaiden hankkiminen, eli markkinointi, on yrityksen menestyksen perusta. Liiketoiminnan kasvattaminen siis edellyttää yrityksen varojen käyttämistä markkinointitoimenpiteiden...
2 minuutin lukuaika
2 minuutin lukuaika
Siinäpä vasta kysymys. Kuten luova johtajamme Mikko Kalliola videoillaan toteaa: se ei ole päälle liimattua ja teennäistä tekemistä, vaan aitoa asiaa ja vilpitöntä halua auttaa asiakasta. Taidetta, tunnetta ja tarinoita. Istuin alas toimitusjohtajamme...
3 minuutin lukuaika
Me Aava & Bangillä olemme, kuten ehkä tiesittekin, tekemässä suomalaisista maailman parasta markkinointikansaa. Kukin bangilainen toteuttaa tätä tehtävää omalla tavallaan – minäkin AD:na ja suunnittelutiimin esimiehenä yleensä enemmän...
2 minuutin lukuaika
Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on myöntänyt 14.11.2018 kansainvälistymispalkinnot tunnustuksena suomalaisille, kansainvälisesti menestyneille yrityksille ja yhteisöille. Yhdeksi palkinnon saajaksi valittiin suomalaisia pk-yrityksiä kasvuun...
2 minuutin lukuaika
WordPressin vuoden 2018 lopussa tekemä päivitys versioon 5.0 sisälsi uuden, paljon kohua herättäneen Gutenberg -editorin, joka kantaa 1400-luvulla ensimmäisen kirjapainokoneen keksineen Johannes Gutenbergin nimeä. Kuten muutos aina, herätti tämäkin...
2 minuutin lukuaika
Viikko sitten tuli tasan kuukausi siitä, kun istahdin ensimmäistä kertaa työpöytäni ääreen täällä Aava & Bangilla. Muistan, kuinka vaikeaa edellisenä iltana oli saada unta. Ei siksi, että pelottaisi. Vaan siksi, koska olin niin innoissani, etten olisi...
2 minuutin lukuaika
Brändi. Sana, joka voi herättää ristiriitaisia tuntemuksia. Brändääminen kuulostaa trendikkäältä, mutta mistä siinä on oikeasti kyse ja miksi jokaisen yrityksen tulisi siihen panostaa? Brändäämisen juuret ulottuvat 1800-luvulle saakka, kun karjaa...
2 minuutin lukuaika
Viime kevät oli vauhdikas ja opettavainen sekä sukelluksena kasvuyritysten maailmaan varsin antoisa. Harjoittelijana Aava & Bangilla pääsin osaksi ihanaa ja mukaansatempaavaa työporukkaa sekä sain myös kantaa oman korteni kekoon pk-yritysten kasvun...
3 minuutin lukuaika
Olen ollut vajaat kolme kuukautta mukana osaajana Markkinointikiihdyttämö -nimisessä Pk-yritysten kasvuohjelmassa. Kyseisessä ohjelmassa on mukana noin 20 pirkanmaalaista Pk-yritystä, joilla on kasvutavoitteita, halua kehittää liiketoimintaansa ja ennen...
1 minuutin lukuaika
Eräänä päivänä kevätauringon loimuttaessa sain kollegaltani blogikirjoitushaasteen. Aiheeksi valikoitui pitkällisten pohdintojen jälkeen ”miksi panostaa markkinointiosaamiseen”? Tuskailin kirjoittamisen kanssa ja muokkasin tekstin monta kertaa uusiksi,...
2 minuutin lukuaika
Onnistuneiden digimarkkinointikampanjoiden salaisuus on yhdessä tekeminen asiakkaan kanssa. Asiakkaat tuntevat parhaiten oman yrityksensä, ja tätä tuntemusta pitäisi hyödyntää entistä enemmän markkinoinnin suunnittelemisessa.