Markkinoinnin mittaamisen mayhem – mihin kiinnittää huomiota vuonna 2025?
Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka datan hallinta on muuttunut...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
1 minuutin lukuaika
Laura Moilanen : 10.09.2020
Aava & Bang on palkittu Great Place to Work® -listauksessa Euroopan kolmanneksi parhaana työpaikkana. Tutkimukseen osallistui yhteensä yli 3000 organisaatiota ja yli 1,5 miljoonaa työntekijää. Great Place to Work® listauksessa nostetaan esille yrityskulttuuritutkimuksessa erinomaisesti suoriutuneita organisaatioita. Listalla palkittujen yritysten työntekijöistä 94 % kokee työskentelevänsä todella hyvässä työpaikassa. Alle 50 työntekijän yritysten sarjassa luku on jopa 99 %.
Yrityksen toimitusjohtajan Pete Okkosen mukaan menestyksen avain on arjen hyvät käytännöt, joiden toiminta on testattu nyt myös poikkeustilanteessa. Aava & Bang Oy:n tie kohti Great Place to Work -kilpailun voittoa käynnistyi viitisen vuotta sitten, jolloin yrityskulttuurin systemaattinen kehittäminen aloitettiin. Vuonna 2018 yrityksessä laadittiin neljän vuoden kasvuohjelma, jonka keskeisiin tavoitteisiin kuului sijoittuminen Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon. Tämä tavoite saavutettiin hienosti etuajassa ja nyt menestystä niitettiin myös Euroopan tasolla vertailtuna.
Aava & Bangin matka perustamisesta Great Place to Work -kilpailun voittoon ei ollut helppo, mutta sitä ei ollut myöskään juhlavuosi. Maailmanlaajuinen koronapandemia levisi Suomeen vain kuukausi sen jälkeen, kun Aava & Bangilla juhlistettiin paikkaa Suomen parhaana työpaikkana.
Yhteisillä arjen käytänteillä ja kohtaamisilla, työkavereiden huomioimisella ja pienistäkin edistysaskeleista viestimällä oli rakennettu avoimuuden, luottamuksen, onnistumisen ja osallisuuden ilmapiiri. Kun yhteiset arjen käytänteet on olleet vahvat ja yhteisöllisyydestä on ammennettu energiaa, haastoi poikkeustilanne yritystä poikkeuksellisen paljon.
– “Meillä on ollut hyviä rakenteita, joilla varmistamme yhteisöllisyyden ja yksilöiden kukoistuksen sekä moninaisen oppimisen arjessa. Kun työskentelyssä siirryttiin pakon sanelemana pois yhteisistä tiloista, haastettiin myös keskeinen vahvuutemme”, summaa kevättä henkilöstöjohtaja Hanne-Mari Miskala.
Vaikka etätyö olikin ollut joustava osa yrityksen arkea, rakentui monet tärkeät hetket aitojen kohtaamisten varaan. Uuden arjen myötä toimintamalleja oli aika lähteä päivittämään uuteen tilanteeseen sopivaksi.
Aava & Bangilla on keskitytty rakentamaan systemaattisesti yrityskulttuuria, jossa on mahdollista onnistua yhdessä. Henkilöstö on määrittänyt yhteisvoimin Aava & Bangin yrityskulttuurin kulmakivet ja arvot sekä tavoitteet yrityskulttuurin kehittämiseksi. Yhteisvoimin lähdettiin löytämään ratkaisuja myös poikkeustilanteessa.
Aava & Bang uskoo, että yrityskulttuuriin ja työntekijöihin panostaminen kannattaa myös vaikeina aikoina. Yrityskulttuurin kannalta tärkein pohja rakennetaan pitkäjänteisellä työllä arjessa, mutta arvojen eläminen todeksi mitataan haastavimmissa hetkissä.
– "Töitä tämän tunnustuksen eteen on tehty jo vuosia. Jo yrityksen perustamisvaiheessa yrityksen perustajat ovat tuoneet mukanaan mielenmallin, joka on luonut pohjan tällekin saavutukselle. Kasvun myötä olemme saaneet yritykseen valtavasti lahjakkaita ihmisiä, jotka omalla johtajuudellaan ovat luoneet tästä yrityksestä Euroopankin tasolla poikkeuksellisen hyvän työpaikan, " summaa toimitusjohtaja Pete Okkonen
Tiistaina 22.9. kello 10 jaamme oppimme webinaarissa myös teille! Miksi ja miten työnantajamielikuvaa rakennetaan? Millainen prosessi työnantajamielikuvan rakentaminen on? Webinaarin avulla vahvistat näkemystäsi, mistä osasista työantajamielikuva muodostuu ja saat konkreettisia vinkkejä miten voit kehittää sitä edelleen omassa organisaatiossasi. Ilmoittaudu mukaan täällä.
Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka datan hallinta on muuttunut...
Digimarkkinoinnin seminaarissa 29.10.2024 Janne Ikolan puheenvuoro generatiivisen AI:n mahdollisuuksista avasi näkymiä tekoälyn hyödyntämiseen...
Digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 suunnattiin katse ensi vuoteen: miten digimarkkinoinnilla tehdään kestävää kasvua vuonna 2025? Pia...