Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

2 minuutin lukuaika

Ideoinnista apua vaikuttavampaan markkinointiin

Usein luullaan, että parhaat ideat syntyvät itsestään. Kun vähän mietiskelee ja odottelee, pulpahtavat ideat päähän. Harvoin ideointiprosessi kuitenkaan menee ihan näin.

Lue koko blogi
Digimarkkinoija, joka käyttää Google Consent Mode V2 -työkalua työssään

2 minuutin lukuaika

Google Consent Mode V2: markkinoijan opas

Google Consent Mode nousi kaikkien markkinoijien huulille viimeistään alkuvuodesta 2024, kun Google Analytics -tilit varoittivat ensi kertaa sen käyttöönoton tarpeellisuudesta. Mikäli haluat jatkaa esimerkiksi uudelleenmarkkinoinnin (remarketing)...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Scifiä liike-elämään eli mitä Star Trek opetti minulle voittavasta yrityskulttuurista?

Kun aloin aikuisiällä ahmia Star Trek Next Generation -sarjaa (aka. TNG), olin myyty. Vuosina 1987–1994 ilmestyneen, sir Patrick Stewartin ja Jonathan Rikesin tähdittämä (pun intended) sarja kertoo avaruusalus Enterprisen miehistön 2360-luvulle...

Lue koko blogi
Google hakukoneen toimintaperiaatteiden tietovuoto

3 minuutin lukuaika

Googlen hakukoneen toimintaperiaatteet julki – mitä nyt?

Googlen tietovuoto toi julkisuuteen hakutuloksiin vaikuttavia muuttujia, joista aiemmin on kuultu ristiriitaisia väittämiä. Hakukonejätti ei ole vielä ottanut asiaan julkisesti kantaa, mutta keskustelu käy asiantuntijoiden joukossa kuumana. Onko Google...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Työyhteisöviestinnän kanavavalinnat – miksi niillä on merkitystä?

Miten teillä valitaan työyhteisöviestinnän kanavat? Mihin valinnat perustuvat?Metan päätös lopettaa yrityskäyttöön rakennettu Facebookin tyylinen Workplace-alusta vuoteen 2026 mennessä kirvoitti minut vihdoin kokoamaan ajatuksiani työyhteisöviestinnän...

Lue koko blogi
Aava & Bangin työntekijä tutkii dataa

2 minuutin lukuaika

Generatiivinen tekoäly ja hakukoneoptimointi – uhka vai mahdollisuus

Tekoäly on muuttanut markkinoinnin kenttää monin tavoin, eikä hakukoneoptimointi tule jäämään sen ulkopuolelle. Viime päivinä on puhuttanut SEOn sukulainen; GEO – Generative Engine Optimization. Eikä suotta, Google julkaisi 14.5. uuden tekoälylisäosan...

Lue koko blogi
Aava & Bangin työntekijät tutkivat HubSpot-lisenssejä

2 minuutin lukuaika

Mikä HubSpot-lisenssi kannattaa valita?

HubSpot tarjoaa laajan valikoiman työkaluja markkinointiin, myyntiin ja asiakaspalveluun, mutta omiin tarpeisiin sopivan lisenssin valinta voi olla haastavaa. Tässä artikkelissa käymme läpi eri lisenssivaihtoehtoja ja niiden soveltuvuutta erilaisiin...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Läpivalaisussa verkkosivujen hinta: näin budjetoit verkkosivuprojektin viisaasti

Verkkosivujen hinnoittelusta kysytään meiltäkin lisätietoja jatkuvasti. Miksi sillä on väliä, maksaako verkkosivuprojekti 5000 vai 50 000 euroa? Mitä hyötyjä lisähinnalla voidaan saada?

Lue koko blogi
Kaksi markkinoinnin ammattilaista, jotka käyttävät Hubspotia Customer Platformina

2 minuutin lukuaika

HubSpot on Customer Platform – mitä se tarkoittaa?

 HubSpot on työkaluna monelle markkinoijalle jo varsin tuttu, eikä sen suosio tunnu horjuvan. Tutkimuksetkin vahvistavat sen, sillä HubSpot on valittu useaan otteeseen parhaaksi markkinoinnin automaatiojärjestelmäksi, johon luottaa jo yli 205 000...

Lue koko blogi
Digimarkkinoijia, joilla on hallussa tulevaisuuden markkinoinnin trendit

5 minuutin lukuaika

10 B2B-digimarkkinoinnin trendiä vuodelle 2024

Tämänhän me kaikki tiedämme: digitaalisen markkinoinnin kehitysvauhti on päätähuimaavaa ja aallonharjalla pysyminen välttämätöntä. Siksi keskitymme tässä blogissa digimarkkinoinnin trendeihin – mistä sinun pitää digimarkkinoijana olla kartalla? 

Lue koko blogi
Aava & Bang ja Lauste pro bono -yhteistyö

1 minuutin lukuaika

Pro bono -työ: Parempaa tulevaisuutta lapsille ja perheille

Lastensuojelun parissa toimiva perhekuntoutuskeskus Lauste rakentaa parempaa tulevaisuutta lapsille ja perheille. Meillä Aava & Bangilla oli pro bono -yhteistyömme myötä etuoikeus auttaa Laustetta vaikuttavan viestintästrategian sekä innostavan...

Lue koko blogi
Riikka Ahmaniemi kertoo valmentavasta johtamisesta

2 minuutin lukuaika

Mitä on valmentava johtaminen? Käytännön keinoja tehokkaaseen työskentelyyn

Jos johdat asiantuntijoita tai toimit asiantuntijana, valmentava johtaminen on jotain, mistä olet saattanutkin jo kuulla. Vähintäänkin sen perusteet kannattaa hallita. Vaikka valmentava johtaminen on harvoin ainut johtamistapa, tutkimukset osoittavat sen...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

HubSpotin tekoälytyökalut markkinoinnissa ja myynnissä

Tekoälyn soveltaminen ja erilaisten tekoälysovellusten käyttö modernissa markkinoinnissa ja myynnissä on tänä päivänä jopa jo itsestäänselvää – moni meistä hyödyntää tekoälyä päivittäin jopa tiedostamattaan. Myös HubSpot on kehittänyt uusia, tekoälyä...

Lue koko blogi
Kerttu Pylvänäinen

3 minuutin lukuaika

Voittava viestintästrategia rakentuu organisaation sisältä ulos

Viestintä voi onnistua muutenkin kuin sattumalta, mutta se vaatii sekä suunnitelmallisuutta ja johtamista. Maaliskuisessa viestinnän webinaarissa avasimme kollegani Minnan kanssa voittavan viestinnän malliamme, ja nyt on aika palauttaa mieleen, mistä...

Lue koko blogi
Jenni Hoikkanen

2 minuutin lukuaika

Vieraskynä: Sisäisen viestinnän kehittämishanke avasi tien kulttuurin muutokseen – S-ryhmän opit muutosmatkalta

S-ryhmä on suurin yksityinen työnantaja Suomessa – meillä on yli 40 000 työntekijää, 19 osuuskauppaa ja noin 2000 toimipaikkaa ympäri maan. Kun päätimme ennen koronapandemiaa ryhtyä uudistamaan yhteistä digitaalista työympäristöämme, päädyimme lopulta...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Kasvu vaatii herkkyyttä kuunnella

Uskon siihen, että sattuma suosii valmistautunutta mieltä. Kun yrityksen kehitystä tai omaa työuraa peilaa taaksepäin, on tarina helpompi nähdä johdonmukaisena ja eheänä kokonaisuutena. Usein arki on kuitenkin täynnä pienempiä ja isompia mutkia,...

Lue koko blogi
Tuula Lehto, Pihlajalinna

1 minuutin lukuaika

Vieraskynä: Viestintä luo arvoa joka hetki – Pihlajalinnan viestinnän teesit menestyksen rakentamiseen

Pihlajalinnassa viestintä on osa jokaisen ammattilaisen osaamista, eikä vain viestintäyksikön vastuulla. Jokaisella on rooli yhtiön kestävän tulevaisuuden ja menestyksen matkalla. – Tuula Lehto, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Pihlajalinna 

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Miksi luovuudesta kannattaa maksaa B2B-markkinoinnissa?

Kun 20 vuotta sitten opiskelin medianomiksi, menin tutustumaan suureen mainostoimistoon, jonka luova johtaja kuvaili työpäiväänsä: “Poltan röökiä ja potkin kiviä samalla, kun ideoin. Parhaat ideat saan yleensä vessassa istuessani.” Hän esitteli...

Lue koko blogi
Kuvassa kirjoittaja ja viestinnän asiantuntija Emma-Reetta Hämäläinen ja Aava & Bangin toimitusjohtaja Vilja Laaksonen

2 minuutin lukuaika

Teknologian jumalointi nostaa esille vastavoiman – inhimillisen vuorovaikutuksen

Jos haluamme rakentaa psykologisesti turvallista ja monimuotoista organisaatiokulttuuria sekä hyvinvoivaa työelämää, meidän tulisi puhua enemmän ihmisten perustarpeista ja vuorovaikutusosaamisesta. Samalla rakennamme perustaa vahvoille instituutioille ja...

Lue koko blogi
Työntekijä tekee sisältömarkkinointia ja julkaisee blogin

3 minuutin lukuaika

Sisältömarkkinoijan 5 salaista asetta

Tökkiikö sisällön tekeminen? Vai onko ideoita vaikka muille jakaa, mutta aika ja osaaminen toteutukseen puuttuu? Mistä sisällöntuotannossa kannattaa lähteä liikkeelle?

Lue koko blogi
Hanna-Riikka Ilkka kertomassa markkinointistrategiasta

2 minuutin lukuaika

Miten valita oikea B2B-markkinointistrategia?

Markkinointistrategian rakentamiseen liittyvän blogisarjan ensimmäisessä osassa Näin teet resurssiviisaan myynti- ja markkinointistrategian vuodelle 2024 käsittelin myynnin ja markkinoinnin roolitusta ja ihanneasiakkaan (ICP) määrittelyä. Nämä perusasiat...

Lue koko blogi
Copywriter Saara varmistaa, että markkinointiteksti on hakukoneoptimointu

3 minuutin lukuaika

Sisällön hakukoneoptimointi askel askeleelta – tee ainakin nämä!

Sisällön hakukoneoptimointi eli tuttavallisemmin SEO (Search Engine Optimization) auttaa asiakastasi löytämään sivullesi ja kasvattaa myynnin mahdollisuuksia. Sisällön hakukoneoptimointi todella siis kannattaa! Jos SEM, SEO ja SEA ovat vieraita...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Saako tunnustaa, jos mokaa? Psykologisesti turvallisessa työyhteisössä on tilaa virheille

Mitkä asiat vaikuttavat siihen, että työssä on hyvä olla? Paljon puhutaan esimerkiksi psykologisesta turvallisuudesta. Työterveyslaitos kuvaa sivuillaan psykologista turvallisuutta tilana työyhteisössä, jossa jokainen voi tuoda esiin mielipiteitään ja...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

5+1 askelta toimivaan tekoälystrategiaan

Järjestimme pari viikkoa sitten webinaarin aiheella “Hyvästi tekoälyhype, tervetuloa tekoälystrategia ja webinaarin suosio yllätti meidät täysin. Tiesimme kyllä, että tekoäly ja erityisesti sen hyödyntäminen markkinoinnissa on nyt kirjaimellisesti...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Miksi myös globaalit yritykset tarvitsevat yhteiset työyhteisöviestinnän periaatteet?

“Meillä on niin ainutlaatuinen organisaatio ja toimimme eri maissa, ei meillä voi olla kaikille yhteisiä periaatteita.” Tämä pitää osittain paikkansa: jokainen organisaatio on uniikki – niin kuin yksilökin. Jokaisen työyhteisön, myös globaalisti...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Asiakaskokemuksen mittaaminen B2B-liiketoiminnassa – mitä, miksi ja miten?

Moni yritys kuvittelee yhä myyvänsä tuotteita tai palveluita, vaikka tosiasiassa asiakkaat ostavat kokemuksia. Erinomainen asiakaskokemus vaikuttaa myönteisesti asiakastyytyväisyyteen, asiakassuhteen kestoon ja suositteluun. Parhaimmillaan asiakaskokemus...

Lue koko blogi
Työntekijä tekee suunnitelmallista sisällöntuotantoa ja kirjoittaa blogia

2 minuutin lukuaika

Parhaat keinot lisätä järjestelmällisyyttä ja suunnitelmallisuutta sisällöntuotantoon

Markkinointi on alana jatkuvasti muuttuva ja sisällöntuotannon aiheet voivat olla hyvinkin vaativia. Siksi on sitäkin tärkeämpää pitää ne asiat selkeinä ja yksinkertaisina, jotka suinkin voi. Toivottavasti näistä vinkeistä on apua siinä.

Lue koko blogi
nainen istuu pöydän ja tietokoneen ääressä

2 minuutin lukuaika

Millainen on myynnin ja markkinoinnin huipputiimi vuonna 2024?

“Ketä kiinnostaa tiimin rakentaminen, kun myynnin tulokset tehdään kuitenkin toimenpiteillä?” “Kyllä se tulosten rakentaminen pitää lähteä suorituksen johtamisesta ja mittaamisesta.” 

Näin mekin erehdyimme ajattelemaan pari vuotta sitten, kun...

Lue koko blogi
Tekoäly ja tekijänoikeudet, ihminen työskentelemässä tietokoneella

2 minuutin lukuaika

Tekoäly ja tekijänoikeudet markkinoinnissa – uudet säännöt luovalla alalla

Kuten aiemmassa blogissani kirjoitin, tuo suuri voima mukanaan suuren vastuun. Tekoäly on tuonut markkinointiin kiehtovia mahdollisuuksia, mutta samalla se on herättänyt loputtoman määrän vielä vastaamatta olevia kysymyksiä tekijänoikeuksiin liittyen....

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Mikä ihmeen nurturointi? B2B-myynnin liidien hoivaaminen automaation keinoin

Kirjoitin aiemmassa blogissani, mistä liidien generoinnissa ja nurturoinnissa on kyse ja miten liidejä käytännössä hoivataan. Suosittelen lukemaan ensin osan 1, sillä tässä blogissa syvennymme siihen, miten hyödynnät automaatiota liidien nurturoinnissa.

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Yli 70 tuhatta tuntia yritysten kehittämistä – valmennusvuosi 2023 paketissa

Viime vuosi oli täynnä muutoksia niin markkinassa kuin maailmalla, mikä vaikutti vääjäämättä myös meidän toimintaamme – vuonna 2023 kehitimme paljon uutta uutta siis itsekin. Tämä pitää sisällään kymmeniä valmennuksia, satoja valmennettuja yrityksiä,...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Threads B2B-markkinoijille – uhka vai mahdollisuus?

Facebookin, Instagramin ja WhatsAppin taustayhtiö Meta julkaisi heinäkuussa 2023 uuden Threads-sovelluksen, joka keräsi heti julkaisunsa jälkeen vain parissa päivässä yli 70 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti. Tietosuojasääntelyn takia sovellus...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Uusi tutkimus nostaa esiin kestävän kasvun trendit ja haasteet

Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus paljastaa kestävän kasvun tärkeimmät teemat vuodelle 2024 – kannattavan liiketoiminnan keskiössä on vastuullisen työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtaminen. Työyhteisöissä tarvitaan uudenlaista osaamista,...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Markkinoinnin 3 tärppiä asiakaspitoon

Epävarmuus ja muuttuvat markkinat tekevät olemassa olevien asiakassuhteiden ylläpitämisestä ja vahvistamisesta keskeisen strategisen tavoitteen B2B-liiketoiminnassa. Haastava taloustilanne korostaa entisestään asiakaspidon merkitystä ja tässä yhteydessä...

Lue koko blogi
Sampo Soininen – digitaalisen markkinoinnin tiiminvetäjä

3 minuutin lukuaika

SEO: kaikki, mitä sinun on ostajana ymmärrettävä

Kun ostat SEO-palvelua eli hakukoneoptimointia, sinun ei tarvitse tietää kaikkea itse optimoinnin yksityiskohdista. Sen sijaan sinun on tärkeää ymmärtää, mitä ostat, jotta saat rahoillesi oikeasti vastinetta. Tämän blogin lukemalla saat hyvän käsityksen...

Lue koko blogi
Eveliina Vähä-Ruka

3 minuutin lukuaika

Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun – tekoälyn eettisyys markkinoinnissa

Kollegani Sampo kirjoitti aiemmin blogiimme tekoälyn (AI) ja erityisesti Chat GPT:n käytöstä markkinoinnissa. Tekoälyn soveltaminen markkinoinnissa ja myynnissä on jo muuttanut ja muuttaa jatkuvasti työskentelytapojamme – käyttäähän jokainen moderni...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Lämmin kiitos vuodesta 2023, aika suunnata katseet ensi vuoteen!

Vaikka vuotta on vielä jäljellä, alkaa katse hiljalleen siirtyä kohti vuoden koontia. Usein vuodenvaihde on aikaa, jolloin peilataan kulunutta vuotta ja asetetaan uusia tavoitteita. Myös Aava & Bangin somekanavat hiljenevät hiljalleen joulun viettoon,...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Näin teet resurssiviisaan myynti- ja markkinointistrategian vuodelle 2024

Hyvä B2B-markkinointistrategia sisältää tavoitteet (liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin tavoitteet sekä tavoiteposition), kohderyhmät, keinot, kanavat ja resurssit. Kantavana ajatuksena näitä asioita pohtiessa tulisi olla älykäs ja resurssiviisas...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Mikä ihmeen nurturointi? Liidien generoinnista liidien hoivaamiseen

Usein markkinoinnin tärkein tavoite on tuottaa myynnille lisää laadukkaita, valittua kohderyhmää edustavia liidejä. Tällöin markkinointi tahkoo kovasti töitä sen eteen, että myynnin putkeen saadaan lisää liidejä ja myynnissä puolestaan paiskitaan...

Lue koko blogi
Lapset mukaan töihin -päivä

1 minuutin lukuaika

Kun yrityskulttuuri on aidosti monimuotoinen, voi siihen kiinnittyä eri elämäntilanteissa

Monimuotoisuutta voi ilmentää työyhteisön toimintatavoissa, arvoissa ja kulttuurissa monella eri tavalla. Lapset mukaan töihin -päivä 24. marraskuuta on niistä yksi, ja me Aava & Bangilla olemme olleet mukana kampanjassa jo usean vuoden ajan....

Lue koko blogi
Aava & Bangin työntekijät pohtimassa työelämän resilienssiä

2 minuutin lukuaika

Parempaa työelämää etsimässä: työhyvinvointia resilienssin vahvistamisella

Google löytää 0,21 sekunnissa sanalle resilienssi 97 700 hakutulosta. Kyseessä ei siis missään nimessä ole uudenkarhea aihe, josta ei olisi jo kirjoitettu. Mutta miten resilienssiä voitaisiin vahvistaa ja miten yritys pystyisi tässä tukemaan yksilöä?...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Ihmisläheistä johtamista rakentamassa

Eilen järjestettiin järjestyksessään ensimmäinen HumanPower23 – Ihmisläheinen työelämä -gaala, jossa palkittiin ihmisläheisen työkulttuurin parissa työskenteleviä yrityksiä, yhteisöjä ja yksilöitä. Ilokseni voin kertoa, että myös me Aava & Bangilla...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Sisäinen viestintä tekee organisaatiokulttuurista totta

Organisaatiokulttuuri ei tapahdu ja herää eloon ilman ihmisten välistä vuorovaikutusta. Kulttuuria mystifioidaan turhaan, vaikka arjessa se on perustekemistä – sisäistä viestintää, strategisia valintoja ja systemaattisia toimenpiteitä.

Lue koko blogi
käsi kirjoittaa paperille

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang työelämään tutustumisen mahdollistajana - TET-harjoittelijan näkökulma

Meillä oli viime viikolla ilo vastaanottaa TET-harjoittelija toimistollemme. Työelämään tutustuminen on tärkeä osa opintoja ja uskomme siihen, että uusi ihminen tuo tullessaan uusia, tervetulleita ajatuksia. Siksi haluamme aina mahdollisuuksien tullen...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Maksulliset Facebook ja Instagram – kannattaako mainostajan huolestua?

Viime viikolla Meta julkaisi Facebookista sekä Instagramista maksulliset versiot EU-maissa (EU, EEA ja Sveitsi). Lähes 13 euron kuukausimaksulla voi nyt käyttää Instagramia ja Facebookia ilman mainoksia. Molempien mainoksia sisältäviä versioita käyttäjät...

Lue koko blogi
Aava & Bangin brändistrategi Mika Kihlakasti toimistolla

3 minuutin lukuaika

Ollaaks yhes? Brändistrategia ja markkinointi muutostilanteissa

Olen kuullut väitteen, että kaikki yritykset eivät tarvitse brändistrategiaa, vaan pelkän markkinointistrategian tai markkinointisuunnitelman. Väitän, että kyseessä on kuitenkin enemmän terminologinen kysymys. 

Oli yrityksen tilanne mikä tahansa, on joka...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Visiona olla alan johtava toimija? 3 syytä heittää itsekeskeiset visiot ja missiot romukoppaan

Tänäkin syksynä useampi yritys uudistaa strategiaansa. Johtoryhmissä ja hallituksissa pohditaan kuumeisesti, miten rakentaa voittava strategia. Keinoja ja teorioita tähän on monia, mutta voittava strategia on mielestäni se, joka ei jää pöytälaatikkoon....

Lue koko blogi
tekoäly markkinoinnissa

3 minuutin lukuaika

Tekoäly markkinoinnissa – mullistavin muutos sitten internetin keksimisen

Tekoäly markkinoinnissa ei ole ohimenevä ilmiö. Se ei myöskään ole tapa “huijata” työssä. Mitä enemmän perehdyt siihen, sitä enemmän löydät mahdollisuuksia sen hyödyntämiseen myös omassa liiketoiminnassasi. Tässä blogissa kuulet lisää siitä, mikä...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Millaista on mieleenpainuva, erottuva ja nykyaikainen kuntamarkkinointi?

Mielikuvat ja maine ovat tärkeä tekijä asuinpaikan, yrityksen sijainnin tai lomakohteen valinnassa. Viestintä on menestystekijä, jonka avulla voidaan rakentaa positiivista imagoa ja vahvistaa hyvää mainetta. Kunta- tai kaupunkibrändi ei kuitenkaan ole...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Kenen äänen tulisi kuulua arvojen määrittelyssä ja kirkastamisessa?

Blogisarjan ensimmäisessä osassa pohdimme arvotyöstön synnyttämiä tunteita ja ristiriitoja. Tässä blogissa keskitymme siihen, kenen tai keiden äänten tulisi olla erityisen kuuluvia, kun arvoja määritellään ja työstetään.

Lue koko blogi
Aava & Bang ja Kuubi palkittiin Vega Digital Awardsissa. Kuvassa A&B tiimiä.

1 minuutin lukuaika

Aava & Bang ja Kuubi ykkössijalle Vega Digital Awardsissa Metson videotuotannolla

Saimme kuulla viime viikolla upeita uutisia, kun yhteistyössä Kuubin kanssa toteutettu Metso Lokotrack® EC Range Teaser -videotuotanto palkittiin kansainvälisissä Vega Digital Awardseissa kultaisella pystillä. 

Palkittu video on tehty yhteistyössä Kuubin...

Lue koko blogi
Markkinoinnin ja myynnin rakkaus rakentuu arjen yhteisistä pelisäännöistä

3 minuutin lukuaika

Markkinoinnin ja myynnin rakkaus rakentuu arjen yhteisistä pelisäännöistä

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä käsittelevän blogisarjan ensimmäisessä osassakeskityimme nykytilan tunnistamiseen ja yhteisten tavoitteiden asettamiseen. Toisessa osassa puolestaan kävimme läpi ihanneasiakkaan määrittelyä sekä liidien...

Lue koko blogi
Verkkopalveluista vastaava strategi Juha Tyrni Aava & Bangin toimistolla

2 minuutin lukuaika

Saisiko olla nettisivut vai verkkopalvelu? Näiden neljän tukijalan varaan rakennat laadukkaan verkkopalvelun

Verkkosivusto, tai paremminkin verkkopalvelu, on keskeinen osa jokaisen organisaation läsnäoloa verkossa. Verkkopalvelut voidaan kuitenkin toteuttaa lukemattomin eri tavoin, erittäin laajalla skaalalla. On selvää, että muutaman alasivun laajuiseen...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Sotkevatko arvot bisneksen?

Miksi keskustelu arvoista herättää niin paljon tunteita, pelkoja ja ristiriitoja työyhteisöissä? Työyhteisön kulttuuri nojautuu työpaikan arvoihin – joko niihin kirjoittamattomiin tai yhdessä sovittuihin. Jonkinlaiset arvot toiminnassa kuitenkin aina...

Lue koko blogi
Koko Aava & Bangin henkilöstö yhdessä elokuisen kickoff päivän yhteydessä

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang sai tunnustusta yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista Great Place to Work® -listauksessa.

Systemaattinen ja pitkäjänteinen työ vahvan yrityskulttuurin rakentamiseksi näkyy Aava & Bangin menestyksessä Great Place to Work® Euroopan parhaat työpaikat 2023 -listauksessa. Sijoituimme 30:nneksi tänään julkaistussa listauksessa ja kokonaisuudessaan...

Lue koko blogi
Katja Asikainen markkinoinnin mittaaminen

2 minuutin lukuaika

Markkinointijohtaja, tämän yksinkertaisen mallin avulla onnistut markkinoinnin mittaamisessa

Mittaamisen pyhä yksinkertaisuus – vai sittenkin monimutkaisuus? Markkinoinnin ja viestinnän mittaaminen on mennyt viimeisen 10 vuoden aikana valovuosia eteenpäin tiedon läpinäkyvyydessä, automaatioissa ja datan saatavuudessa, ja silti painimme yhä...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Rakenna ajatusjohtajuutta viestinnän voimalla

Ajatusjohtajuus tuottaa suomenkielisellä haulla tällä hetkellä noin 5 600 tulosta ja sen englanninkielinen vastine thought leadership noin 61 miljoonaa hakutulosta. Merkittävää on, että vaikka ajatusjohtajuutta (tai ajatusten johtajuutta) on tutkittu...

Lue koko blogi
Google Analyticsin käyttö

3 minuutin lukuaika

Kolmas kerta toden sanoo – mikä on EU-U.S. Data Privacy Framework ja voiko Google Analyticsia käyttää?

Miksi Google Analytics on ollut laiton EU:ssa?

Viime vuosina ollaan käyty aktiivista keskustelua henkilötietojen siirrosta Yhdysvaltojen ja EU:n välillä. Heinäkuussa 2020 EU:n tuomioistuin antoi päätöksen, joka kumosi silloisen Privacy Shield -sopimuksen...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Myynnin vai markkinoinnin vastuulla? Sujuva yhteispeli johdattaa asiakasta kohti kauppoja

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä käsittelevän blogisarjan ensimmäisessä osassa keskityimme nykytilan tunnistamiseen ja yhteisten tavoitteiden asettamiseen. Toisessa osassa puolestaan kävimme läpi ihanneasiakkaan määrittelyä sekä liidien...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Miten pidät huolta brändistäsi? 3 tehokasta vinkkiä brändinhallintaan

Brändin luominen tai sen päivitys on vasta alku – sen jälkeen alkaa arki. Ja arjessa totuus punnitaan. Brändi ei ole staattinen, vaan jatkuvasti kehittyvä, kuten yrityksen liiketoimintakin. Varsinkin kasvavassa yrityksessä ajaudutaan helposti...

Lue koko blogi
Vilja Laaksonen kertoo kestävästä kasvumarkkinoinnista

2 minuutin lukuaika

Yhdessä olemme enemmän – kestävän kasvun mindsetiä rakentamassa

Peruspelissä voi ja pitää kehittyä. Tästä olemme puhuneet tiimin kanssa elokuussa, kun olemme käynnistäneet uutta kautta koko työyhteisön Kickoffin ja muiden kohtaamisten merkeissä. On tärkeää innostua kehittämisestä. On jopa helppoa innostua uusista...

Lue koko blogi
vuorovaikutus työyhteisössä

2 minuutin lukuaika

Muutoskykyisissä työyhteisöissä kannustetaan kaikkia vuorovaikutustaitojen kehittämiseen

Työelämässä ja työpaikoilla tapahtuu paljon muutoksia nyt ja tulevaisuudessa, ja ne koskettavat erikokoisia yrityksiä ja organisaatioita alasta riippumatta. Usein muutosviestintä keskittyy, toki ymmärrettävästi, viestintäkanaviin, vastuisiin ja...

Lue koko blogi

1 minuutin lukuaika

Kestävä kasvu rakentuu sisältä vahvan brändin, myynnin ja markkinoinnin yhteispelin ja kirkkaan strategian varaan

Kevät on ollut meille Aava & Bangilla uudistumisen aikaa, kun yhdistyimme markkinointitoimisto Bermudan kanssa. Sen lisäksi, että meillä on uusia upeita työkavereita, on meillä yhdistymisen myötä nyt yhä syvempi ymmärrys ja näkymä B2B-kohderyhmää...

Lue koko blogi
Aava & Bang kesälukemista markkinoinnista

1 minuutin lukuaika

#kesälukemista: Tutustu ainakin näihin markkinoinnin lukuvinkkeihin!

Kesä on täällä ja Aava & Bang lomailee, mutta ei huolta! Olemme koonneet tähän blogiin mielenkiintoisia lukuvinkkejä markkinoinnin eri aihealueista myös kesän ajalle. Kiinnosti sinua sitten esimerkiksi digimarkkinoinnin salat tai sisältä vahvan...

Lue koko blogi
työntekijä tekee töitä tietokoneella

1 minuutin lukuaika

Digimarkkinointi tutuksi: Digimarkkinointistrategia - mitä ja miksi?

Ilman suunnitelman tekemistä digimarkkinoinnin aloittaminen olisi jopa liian helppoa. Digimarkkinointistrategia on dokumentti, joka ohjaa tavoitteellista tekemistä. Digimarkkinointi tutuksi -blogisarjan kolmannessa osassa avaamme, mikä...

Lue koko blogi
Kaksi Aava & Bangin työntekijää työskentelemässä tietokoneen äärellä ja tekemässä digimarkkinointia

2 minuutin lukuaika

Digimarkkinointi tutuksi: Digimarkkinoinnin tavoitteet ja mittarit

Kuten jo tämän blogisarjan ensimmäisessä osassa totesimme, digimarkkinoinnin hienous piilee siinä, että kaikki toimenpiteet ovat oikeasti mitattavissa ja markkinoinnin ROI (return on investment) helposti laskettavissa. Digimarkkinointi ei siis ole...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Tuloksia IMAGO-valmennuksesta: Työnantajakuvan rakentaminen alkaa yrityksen sisältä

Työvoimapula ja kilpailu osaajista ovat tällä hetkellä ajankohtaisia haasteita yrityksille. Tähän kysymykseen on tartuttu myös valtakunnallisessa IMAGO-hankkeessa, jossa pyritään vahvistamaan yritysten osaamista vahvan ja monimuotoisen...

Lue koko blogi
Työntekijä tarkastelee digimarkkinoinnin tuloksia tietokoneella

1 minuutin lukuaika

Digimarkkinointi tutuksi: Tehokkuutta tekemiseen digimarkkinoinnilla

Digimarkkinoinnin trendi jatkaa kasvuaan, eikä ihme, sillä se palvelee entistä valveutuneemman yleisön tiedonnälkää. Digimarkkinointi tutuksi on kolmen blogin sarja, jossa sukellamme pintaa syvemmälle digimarkkinoinnin maailmaan. Ensimmäisessä osassa...

Lue koko blogi
Työnantajamielikuvan asiantuntijat Minna ja Hanna-Riikka

5 minuutin lukuaika

Työnantajamielikuvan rakentaminen markkinoinnin keinoin

Työnantajamielikuvan rakentaminen on noussut viimeistään nyt yritysten työpöydille. Eikä turhaan, sillä tulevaisuudessa uhkaavaa työntekijäpulaa voidaan pitää yhtenä isoimpana kasvun esteenä jopa koko yhteiskunnan tasolla. Mutta mitä...

Lue koko blogi
Hiilijalanjäljen jäljillä: Kuinka yrityksesi voi pienentää hiilijalanjälkeä ja viestiä siitä oikein?

3 minuutin lukuaika

Hiilijalanjäljen jäljillä: Kuinka yrityksesi voi pienentää hiilijalanjälkeä ja viestiä siitä oikein?

Nyt kun olemme jo perehtyneet hiilijalanjälkeen kahden blogin verran, on aika  siirtyä sanoista tekoihin. Kysyimme ilmastoasiantuntijalta konkreettisia vinkkejä yrityksen hiilijalanjäljen kutistamiseen sekä aihepiiristä viestimiseen.

Lue koko blogi
Hiilijalanjäljen jäljillä: Esimerkkiyrityksenä esimerkillinen Wunderdog

2 minuutin lukuaika

Hiilijalanjäljen jäljillä: Esimerkkiyrityksenä esimerkillinen Wunderdog

Tässä artikkelissa pääsemme porautumaan hiilijalanjälkeen esimerkkiyrityksen, konsulttitoimisto Wunderdogin kautta. Mikä heitä motivoi hiilijalanjäljen laskentaan ja millaisia ajatuksia se herätti?

Lue koko blogi
Mitä yrityksen tulisi tietää hiilijalanjäljestä ja sen laskemisesta?

2 minuutin lukuaika

Hiilijalanjäljen jäljillä: Mikä siinä mietityttää ja mitä siitä tulee tietää?

Jotta oppisimme itsekin lisää yrityksen hiilijalanjäljestä ja sen laskemisesta, päätimme perehtyä aiheeseen blogisarjan muodossa. Jos aihe kiinnostaa myös sinua, tule matkaan mukaan oppimaan!

Lue koko blogi
Kenelle markkinointi- ja viestintätoimisto Aava & Bang on oikea kumppani?

2 minuutin lukuaika

Kenelle uusi Aava & Bang on paras kumppani?

Kerroimme Aava & Bangin uuden brändin lanseerauksen yhteydessä, että uudistunut Aava & Bang yhdistää asiakkailleen syvän työntekijä- ja asiakasymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen. Lupaamme asiakkaidemme...

Lue koko blogi
Vetävää markkinointia ja pitäviä vaikutuksia, uusi Aava & Bang

2 minuutin lukuaika

Vetävää markkinointia & pitäviä vaikutuksia, uusi Aava & Bang on täällä!

Aava & Bangin ja Bermudan yhdistymisen myötä kääntyi uusi sivu myös Aava & Bangin tarinassa ja tänään pääsemme tuomaan näkyväksi ja kuuluvaksi sen, minkä parissa olemme jo useamman kuukauden ajan työskennelleet.

Lue koko blogi
Mikä on sisältösuunnitelma?

2 minuutin lukuaika

Sisällöt syynissä: Systemaattisempaa sisällöntuotantoa sisältösuunnitelman avulla!

Markkinoinnin sisältösuunnitelma on toimiva työkalu, kun halutaan viedä sisältömarkkinointistrategiassa määritellyt asiat käytäntöön. Blogisarjamme viimeinen osa vastaa kysymykseen: mikä on sisältösuunnitelma? Sisältösuunnitelman avulla...

Lue koko blogi
Sisältömarkkinointistrategia

1 minuutin lukuaika

Sisällöt syynissä: Sisältömarkkinointistrategia antaa tekemiselle oikean suunnan

Jotta pystyt tekemään kohderyhmääsi kiinnostavaa sisältömarkkinointia, tarvitset sen pohjaksi sisältömarkkinointistrategian. Blogisarjamme kolmannessa osassa poraudumme sisältöstrategian ytimeen – mitä se on ja mitä hyötyjä sen tekeminen tuo? Kuten jo...

Lue koko blogi
Sisältömarkkinoinnin tavoitteet ja mittarit

2 minuutin lukuaika

Sisällöt syynissä: Sisältömarkkinoinnin tavoitteet ja mittarit

Sisältömarkkinointi on parhaimmillaan hyvinkin tuloksellista. Tulosten saaminen vaatii kuitenkin tavoitteiden asettamista ja niiden toteutumisen mittaamista. Tässä blogisarjan toisessa osassa kerromme, miten tämä kokonaisuus rakentuu.Markkinointi on aina...

Lue koko blogi
Mitä on sisältömarkkinointi?

2 minuutin lukuaika

Sisällöt syynissä: Mitä on sisältömarkkinointi?

Jos olet törmännyt termiin sisältömarkkinointi, mutta et ole aivan varma siitä, mitä se tarkoittaa tai mitä hyötyä siitä on, nyt voit helposti päivittää tietosi. Aloitimme neljän blogin sarjan sisältömarkkinoinnista, joista ensimmäisessä keskitymme...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Tee asiantuntemuksestasi ostettavaa: 5 tapaa tuotteistaa B2B-palveluita

Monessa yrityksessä sekä asiantuntemus että palveluiden räätälöitävyys ja monimuotoisuus ovat huippuluokkaa. Kuitenkin asiakkaalle niiden hahmottaminen, vertaileminen ja ostaminen voi olla erittäin haastavaa. Sitä hitaampi ostoprosessi, mitä suurempi on...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Yhdistymisen anatomia: kokemuksia ja tuloksia yritysjärjestelystä

Siitä on nyt noin 80 päivää, kun Aava & Bang Oy ja Markkinointitoimisto Bermuda Oy yhdistyivät Aava & Bangin nimen alle. Silloin viestimme, että haluamme tehdä yhdistymisen poikkeuksellisen hyvin. Tunnistamme, että usein yhdistyminen epäonnistuu tai...

Lue koko blogi
Drupal 7:n elinkaari päättyy pian

2 minuutin lukuaika

Drupal 7:n elinkaari päättyy pian – on aika toimia

Onko verkkosivustonne alustana Drupal 7? Suosittelemme korvaajaksi helppokäyttöistä WordPressiä tai HubSpotia, jotka molemmat taipuvat monipuolisesti erilaisiin vaatimuksiin.

Lue koko blogi
Myynnin ja markkinoinnin koulutus

1 minuutin lukuaika

Uusi maksuton markkinoinnin, myynnin ja digitaalisen asiakaskokemuksen koulutusohjelma on täällä!

Haluatko kehittää monikanavaista, odotukset ylittävää asiakaskokemusta? Onko sinulla osaamista ottaa markkinoinnin uusimmat keinot sekä työkalut haltuun? Haluatko oppia myynnin ja markkinoinnin yhteispelin salat? Nyt kannattaa jatkaa lukemista. 

Lue koko blogi
Google Tag Manager

4 minuutin lukuaika

Näin teet verkkosivuistasi tehokkaammat ja nopeammat – onko Google Tag Manager tuttu?

Kuinka saada asiakkaat pysymään verkkosivustolla? Datan keräämisen ja tulosten saavuttamiseksi verkkosivuston toimivuudella ja tagien oikeanlaisella käytöllä on ratkaiseva merkitys. Kerromme nyt kaiken Google Tag Managerista ja verkkosivuston...

Lue koko blogi
Tone of voice eli äänensävy

1 minuutin lukuaika

Kuulostaako yrityksesi karhealta vai lempeältä?

Helmeilevä, ryhdikäs, viipyvä. Sommelieriltä viinin kuvailu sujuu luonnostaan, mutta kaikille se ei ole yhtä helppoa. Vastaavasti, yrityksen perustajilla brändin mielikuva saattaa olla selkeänä mielessä, mutta kuinka nuo ajatukset saadaan iskostettua...

Lue koko blogi
Kriisiviestintäkin on sisäistä viestintää

3 minuutin lukuaika

Mainekriisit syntyvät yhä useammin huonosta työntekijäkokemuksesta

(Sosiaalisessa) mediassa nähdyt työntekijöiden purkaukset omasta työpaikastaan ovat haastaneet monen johtajan ja työyhteisön työnantajabrändin uskottavuuden julkisuudessa. Sen tarkemmin taustoja tietämättä on vaikea ottaa kantaa siihen, mikä on ollut...

Lue koko blogi
Markkinoinnin ulkoistaminen

2 minuutin lukuaika

Tehoa markkinointiin ulkoistamalla

Selatessa eri organisaatioiden markkinoinnin ja viestinnän työpaikkailmoituksia syntyy helposti kuva, että (usein organisaation ainoan) markkinointi-ihmisen pitäisi osata kaikki, mikä maan ja taivaan välillä liittyy markkinointiin ja viestintään. Pitäisi...

Lue koko blogi
Kuvitettu kuva, jossa näkyy polku läpi rekrykoulutuksen – aina haastattelusta valmennuksen kautta työsopimuksen solmimiseen.

2 minuutin lukuaika

Työtä, jolla on tarkoitus – miten loimme 300 markkinoinnin työpaikkaa viidessä vuodessa?

Suomalaisten pk-yritysten perisynti on se, ettei markkinointiin uskalleta, osata tai ehditä panostaa tarpeeksi. Markkinointi saattaa olla toimitusjohtajan harteilla tai sitä tehdään silloin, kun muilta töiltä ehditään: kevyt kampanja siellä, somepostaus...

Lue koko blogi
Kuvitettu kuva, jossa valmentaja valmentaa markkinoinnin osaajia

3 minuutin lukuaika

Yli 4000 tuntia markkinoinnin valmennusta – mitä saimme aikaan?

Aava & Bangin visio on tehdä suomalaisista maailman paras markkinointikansa. Tämän yhteisen unelman eteen teemme töitä vuoden jokaisena päivänä. Valmennusohjelmissamme markkinoinnin ilosanomaa viedään eteenpäin yksi yritys ja markkinoinnin osaaja...

Lue koko blogi
Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus, Vilja Laaksonen

2 minuutin lukuaika

Johda parempaa työntekijä- ja asiakaskokemusta

Muuttuva maailma, globaali kilpailu ja poikkeusajat haastavat organisaatioita työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamisessa. Viime kuukausina on puhuttu kiihtyvään tahtiin tekoälystä ja sen tuomista mahdollisuuksista ja uhkakuvista. Samaan aikaan on...

Lue koko blogi
Miten luovuus syntyy?

2 minuutin lukuaika

Miten luovuus syntyy?

Mitä luovuus on? Kysymys on mielenkiintoinen, mutta lopulta melko merkityksetön. Oleellista on miten luovuuden lähteille pääsee – miten idea kalastetaan mielen pohjattoman syvästä lammesta? Laittakaa kumisaappaat jalkaan ja ottakaa onkivirveli käteen,...

Lue koko blogi
Mitä on suppilomainonta?

3 minuutin lukuaika

Suppilomainonta kuljettaa käyttäjän askel kerrallaan kohti konvertoitumista

Markkinointiautomaatio, monikanava- ja suppilomainonta ovat nykyään kuumia aiheita markkinointitoimistojen ja verkkokauppiaiden keskuudessa. Nuo aiheet liittyvät kohtuullisen vahvasti toisiinsa, mutta blogissani tutustumme tarkemmin näistä jälkimmäiseen,...

Lue koko blogi
Työelämätaidot

2 minuutin lukuaika

Aatteleppa omalle kohalles – viisi vinkkiä arkipäivän empatiaan

Kyky ymmärtää ja asettaa itsensä toisen asemaan ovat välttämättömiä taitoja, kun työskennellään ihmisten kanssa, olipa ammattisi oikeastaan mikä tahansa myyjästä lääkäriin tai sähköasentajasta graafikkoon. Kuukausia takaperin luin organisaatiokonsultti...

Lue koko blogi
 Aava & Bang mukana Agency Image 2023 – Top 10 -listalla!

1 minuutin lukuaika

Näillä markkinointiviestintäalan toimistoilla on paras imago alan ammattilaisten keskuudessa – Aava & Bang mukana Agency Image 2023 – Top 10 -listalla!

Kauppalehti on julkaissut Regin Vuoden Toimisto -tutkimuksen Agency Image 2023 – Top 10 -listan ja iloksemme pääsemme kertomaan teille, että Aava & Bang on mukana joukossa, johon on listattu alan ammattilaisten mielikuvissa parhaan imagon omaavat...

Lue koko blogi

4 minuutin lukuaika

Hakukoneoptimoinnin vaikutus hakusanamainontaan – miksi kannattaa panostaa molempiin?

Kumpaa pitäisi tehdä – hakusanamainontaa vai hakukoneoptimointia? Vai pitäisikö sittenkin tehdä molempia? Tähän pohdintaan ja tärkeysjärjestyksen valintaan törmää usein, kun yritykset miettivät kumpaan koriin pitäisi munat laittaa, vai pitäisikö...

Lue koko blogi

3 minuutin lukuaika

Lämmin kiitos kuluneesta vuodesta!

Vaikka vuotta on vielä jäljellä, voi jo nyt todeta, että vuosi on ollut yksi tapahtumarikkain Aava & Bangin historiassa. Eikä vähiten tuoreiden uutisten johdosta, jotka julkaisimme viime viikolla. Pääsemme aloittamaan vuoden 2023 uudella kokoonpanolla,...

Lue koko blogi
Ihminen selaa kuvia

1 minuutin lukuaika

5 syytä, miksi Pinterest on tehokas markkinoinnin työkalu

Avaat Pinterestin ja sukellat kauniiseen kuvavirtaan. Klikkaat yhtä kuvaa, saat ehdotuksena lisää kiinnostavia kuvia, ja klikkaat seuraavaa kuvaa. Muutaman tunnin kuluttua havahdut siihen, että sinut on kuljetettu syvälle Pinterestin visuaaliseen...

Lue koko blogi
Markkinointitoimisto Aava & Bang Oy ja Markkinointitoimisto Bermuda Oy yhdistyvät

1 minuutin lukuaika

Markkinointitoimistot Aava & Bang ja Bermuda yhdistyvät

Markkinointitoimisto Aava & Bang Oy ja Markkinointitoimisto Bermuda Oy yhdistyvät 3.1.2023 Aava & Bangin nimen alle. Yhdistymisen myötä yrityksen liikevaihto on noin 6 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 80 markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista...

Lue koko blogi

2 minuutin lukuaika

Miksi tuotteistaa palvelut ennen verkkosivu-uudistusta?

Verkkosivu-uudistus on prosessi, johon voi haaskata mielettömästi aikaa ja rahaa. Onnistuneen verkkopalvelu-uudistuksen tärkein ainesosa on kohderyhmälähtöinen tuotteistustyö. Tällöin sivusto pystytään suunnittelemaan ja rakentamaan kohderyhmäsi...

Lue koko blogi
Miten tapahtuu ideaaliasiakkaan valinta?

2 minuutin lukuaika

Liidien määrästä liidien laatuun – näin määrittelet ideaaliasiakkaan

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä käsittelevän blogisarjan ensimmäisessä osassa kävimme läpi yhteisten tavoitteiden määrittämistä – yhteispeli alkaa yhteisestä ymmärryksestä. Seuraava tärkeä askel on varmistaa, että myynti ja markkinointi puhuvat...

Lue koko blogi
nainen tuotteistamassa, tuotteistustyöpaja

2 minuutin lukuaika

Tuotteista tai kuole – varmista paikkasi asiakkaan digitaalisella ostopolulla

Asiakkaiden ostoprosessi on digitalisoitunut pysyvästi. Gartnerin tutkimuksen mukaan 77 % B2B-ostajista kokee ostoprosessin vaikeaksi ja monimutkaiseksi. Vain 17 % tapaa palvelun tai ratkaisun tuottajan osana tiedonhankintaa, loput hankkivat tiedon...

Lue koko blogi