1 minuutin lukuaika

Aava & Bangin ja Osuuskauppa Keskimaan yhteistyö Finnish Comms Awardsin työantajaviestinnän kategorian voittoon

Featured Image

Suomen parhaat viestintätyöt vuodesta 2018 lähtien palkinnut Finnish Comms Awards palkitsi Aava & Bangin ja Keskimaan yhteistyönä syntyneen Ihmisen kokoista työelämää-konseptin parhaana ulkoisena yritys- ja yhteisöviestinnän työnä. Kilpailun monialainen tuomaristo koostuu 35:stä viestinnän ammattilaisesta. Aitoudesta kiitosta saanut työ auttaa taklaamaan palvelualojen työvoimapulaa ja korostaa sisäisen työntekijäkokemuksen merkitystä.

Työnantajabrändin rakentaminen lähtee liikkeelle sisäisestä työstä

Osuuskauppa Keskimaalla aloitettiin runsas vuosi sitten uudistamaan tapaa kertoa Keskimaasta työnantajana.

− Meillä oli akuutti tarve saada ihmiset kiinnostumaan Keskimaasta työantajana, kertoa aidosti millaista on olla keskimaalainen ja näin houkutella meillä uusia työkavereita läpi linjan. Tukena ja kumppanina meillä on ollut Aava & Bang. Tästä kehitystyöstä saimme nyt näyttävän tunnustuksen, iloitsee Osuuskauppa Keskimaan viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Luoma.

Suomen työmarkkina on murroksessa ja työvoimapula vaikuttaa yhä useammalla toimialalla. Etenkin palvelualoja koskeva työvoimapula haastaa osaltaan myös Osuuskauppa Keskimaata.

– Työvoimapula on ollut työnantajamielikuvan rakentamisessa liikkeelle paneva voima ja työtä työhyvinvoinnin, työssä jaksamisen ja työntekijäkokemuksen eteen on tehty sisäisesti jo vuosia ennen tätä tunnustusta. Kaikki kiteytyy siihen, millaista on olla Keskimaalla töissä ja tähän lähdimme yhdessä työntekijöidemme kanssa vastaamaan, täydentää Keskimaan henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg.

Kilpailun tuomaristolta työ saa kiitosta erityisesti aitoudesta ja siitä, että työnantajabrändi rakentuu organisaation sisältä ulospäin: "Selkeä kuvaus ja eteneminen sekä tiivis yhteistyö ja luottamus asiakkaan ja toimiston välillä kantavat hedelmää. Työnantajaprofiilin rakentaminen ei lähde kiiltokuvien liimaamisesta vaan sisäisestä työstä, ja on aidommillaan silloin, kun se heijastelee sitä myös ulospäin. Hyvää työtä!", perustelee Finnish Comms Awardsin tuomaristo voiton taustoja. 

– Tämä työ on osoitus siitä, että työnantajamielikuvaa tulee rakentaa aina sisältä ulospäin ja toisaalta todiste siitä, että oikein tehtynä tekemistä seuraa merkittävät tulokset. Työhön kiteytyy myös tärkeä ydinviesti, jonka toivoisi juurtuvan vahvemmin koko suomalaiseen työelämään; rakennetaan yhdessä ihmisen kokoista työelämää!, summaa Aava & Bangin brändi- ja viestintäpalveluiden strategi Hanna-Riikka Ilkka.

Finnish Comms Awards palkinto

Työnantajabrändi, joka vakuuttaa myös tuloksilla

Keskimaan työnantajabrändi vakuuttaa paitsi aitoudella, myös mitattavilla tuloksilla. Vaikka konsepti on ehditty viestiä ulospäin vasta syyskuun alussa 2022, ovat tulokset olleet merkittäviä jo lyhyessä ajassa. Uusien kävijöiden määrä rekrysivustolla on kasvanut 997 %, Keskimaa listattiin Duunitorin 25 kiinnostavimman työnantajan joukkoon ja työhakemusten määrä avoimiin paikkoihin on kasvanut.

– Ilman Aava & Bangia työ olisi jäänyt tekemättä. Keskimaalta ei olisi yksin löytynyt resursseja vaaditun laajuisen projektin toteuttamiseen arjen tiimellyksessä. Tarvittiin tilaa oman ajattelun selkeyttämiselle sekä fokusoinnille. Työpajojen ammattitaitoinen fasilitointi antoi meille mahdollisuuden keskittyä olennaiseen ja varmisti, että projekti eteni tehokkaasti, summaa Osuuskauppa Keskimaan viestintä- ja markkinointijohtaja Noora Luoma.

Uuden konseptin avulla Keskimaa pystyy rakentamaan vahvaa luottamuspääomaa sekä kasvattamaan kilpailukykyään kiristyneillä rekrytointimarkkinoilla — luomaan tulevaisuuden työelämää.

Ihmisen kokoista työelämää Keskimaalla

Haluatko kuulla lisää yhteistyöstämme? Lue täältä, miten vahvoilla arvoilla ja erottuvalla työnantajamarkkinoinnilla luotiin vakuuttava työnantajabrändi

Miten tapahtuu ideaaliasiakkaan valinta?

2 min read

Liidien määrästä liidien laatuun – näin määrittelet ideaaliasiakkaan

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä käsittelevän blogisarjan ensimmäisessä osassa kävimme läpi yhteisten tavoitteiden määrittämistä – yhteispeli...

Read More
nainen tuotteistamassa, tuotteistustyöpaja

2 min read

Tuotteista tai kuole – varmista paikkasi asiakkaan digitaalisella ostopolulla

Asiakkaiden ostoprosessi on digitalisoitunut pysyvästi. Gartnerin tutkimuksen mukaan 77 % B2B-ostajista kokee ostoprosessin vaikeaksi ja...

Read More
työyhteisöviestintä

3 min read

Kaikki, mitä sinun täytyy tietää evästeistä (cookies)

Evästebannerit ovat olleet tiiviin keskustelun aiheena erityisesti keväästä 2020 asti, jolloin apulaistietosuojavaltuutettu määräsi yritysten...

Read More