Kestävää kasvua näkyvissä!
Asiakaskokemus on vuodesta toiseen arvioitu Kestävän kasvun nykytilatutkimuksen vahvimmaksi osa-alueeksi. Se on tulosten valossa strategian keskeinen...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
1 minuutin lukuaika
Kerttu Pylvänäinen
:
22.04.2021
Kymmenen vuoden aikana sosiaalinen media monipuolisine kanavalikoimineen on luonut tehokkaan markkinointikanavan yrityksille sekä uuden ammattiryhmän, vaikuttajat. Homman nimi on periaatteessa hyvin yksinkertainen: kyseessä on mainonnan muoto, jossa tuotteelle tai palvelulle ostetaan suosittelija (=vaikuttaja) sekä hänen yleisönsä (seuraajat, lukijat tai tykkääjät).
Kerromme tässä blogissa viisi varmaa tapaa mokata vaikuttajamarkkinoinnin kampanja, jotta vältät sudenkuoppiin kompastumisen ja valjastat vaikuttajamarkkinoinnin toimivaksi osaksi monikanavaisen markkinoinnin kokonaisuutta.
Ansoista ensimmäinen on ajatus siitä, että vaikuttajamarkkinointi olisi kivaa puuhastelua, jota voi tehdä tunteella ja lyhytjänteisesti. Kuten kaikessa markkinoinnissa, myös vaikuttajamarkkinoinnissa menestyksen polulle päästään kytkemällä tavoitteet ja toimenpiteet strategiaan sekä liiketoiminnan tavoitteisiin.
2. Etsitään neulaa heinäsuovasta
Tärkeintä on löytää vaikuttaja, joka sopii arvoiltaan ja tyyliltään yrityksellesi. Mutta mistä löytyvät omalle brändille sopivimmat vaikuttajat? Mokaamisen mahdollisuus tulee vastaan myös silloin, kun vaikuttajien valitsemiseen ei käytetä aikaa tai osaamista. Paras kun ei ole halvin tai se, jolla on suurin yleisö.
Markkinointi on panostus ja myynnin tukitoimi, määritä siis budjetti ja tavoitteet. Kolmas kompastuskivi on lähettää tuote vaikuttajalle ja jäädä odottelemaan myyntipiikkiä. Hyvin rakennettu kampanja on kannattava sekä yritykselle että vaikuttajalle.
Kun oikea vaikuttaja tai vaikuttajat löytyvät, käykää läpi yhteistyön tavoitteet, odotukset ja reunaehdot. Neljäs ansa onkin sanella toteutustapa ja pureskella idea valmiiksi. Vaikuttaja tuntee yleisönsä ja tietää, kuinka asia kannattaa heille tarjoilla. Luota siis yhteistyökumppaniisi.
Sosiaalisen median kanavissa data on kingi. Yleensä noin kaksi viikkoa julkaisusta on hyvä hetki katsoa, mitä mittarit näyttävät. Viides virhe on luottaa fiilikseen ja unohtaa datan mahdollisuudet.
Vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan erittäin tehokasta, toimivaa ja ennen kaikkea tuloksellista. Nyt kun tunnet yleisimmät ansat, kerromme miten onnistunut vaikuttajamarkkinoinnin kampanja rakennetaan askel askeleelta.
Mokien sijaan mahdollisuuksiin keskitytään webinaarissamme 11.5. kello 9–10. Tuolloin Aava & Bangin asiakkuuspäällikkö Kerttu Pylvänäinen kertoo vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuuksista pk-yritykselle. Kerttu luotsaa yrityksiä vaikuttajamarkkinoinnin maailmaan vuosikymmenen omakohtaisella kokemuksella vaikuttajan työstä. Ilmoittaudu mukaan täällä!
Asiakaskokemus on vuodesta toiseen arvioitu Kestävän kasvun nykytilatutkimuksen vahvimmaksi osa-alueeksi. Se on tulosten valossa strategian keskeinen...
Parempaa työelämää etsimässä -blogisarjan kolmas osa käsittelee teemaa, joka puhuttelee itseäni kovasti – osaamisen tunnistamista. Aihe tuntuu...
Kestävän kasvun nykytilatutkimus nosti esiin suomalaisten organisaatioiden haasteen kestävän kasvun johtamisessa. Kolmen vuoden aikana kerätyn noin...