Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

1 minuutin lukuaika

5 varmaa tapaa mokata vaikuttajamarkkinoinnin kampanja

Featured Image

Kymmenen vuoden aikana sosiaalinen media monipuolisine kanavalikoimineen on luonut tehokkaan markkinointikanavan yrityksille sekä uuden ammattiryhmän, vaikuttajat. Homman nimi on periaatteessa hyvin yksinkertainen: kyseessä on mainonnan muoto, jossa tuotteelle tai palvelulle ostetaan suosittelija (=vaikuttaja) sekä hänen yleisönsä (seuraajat, lukijat tai tykkääjät). 

Kerromme tässä blogissa viisi varmaa tapaa mokata vaikuttajamarkkinoinnin kampanja, jotta vältät sudenkuoppiin kompastumisen ja valjastat vaikuttajamarkkinoinnin toimivaksi osaksi monikanavaisen markkinoinnin kokonaisuutta.

1. Strategia ja liiketoiminnan tavoitteet unohtuvat

Ansoista ensimmäinen on ajatus siitä, että vaikuttajamarkkinointi olisi kivaa puuhastelua, jota voi tehdä tunteella ja lyhytjänteisesti. Kuten kaikessa markkinoinnissa, myös vaikuttajamarkkinoinnissa menestyksen polulle päästään kytkemällä tavoitteet ja toimenpiteet strategiaan sekä liiketoiminnan tavoitteisiin.

2. Etsitään neulaa heinäsuovasta 

Tärkeintä on löytää vaikuttaja, joka sopii arvoiltaan ja tyyliltään yrityksellesi. Mutta mistä löytyvät omalle brändille sopivimmat vaikuttajat? Mokaamisen mahdollisuus tulee vastaan myös silloin, kun vaikuttajien valitsemiseen ei käytetä aikaa tai osaamista. Paras kun ei ole halvin tai se, jolla on suurin yleisö. 

3. Bye bye budjetille!

Markkinointi on panostus ja myynnin tukitoimi, määritä siis budjetti ja tavoitteet. Kolmas kompastuskivi on lähettää tuote vaikuttajalle ja jäädä odottelemaan myyntipiikkiä. Hyvin rakennettu kampanja on kannattava sekä yritykselle että vaikuttajalle. 

  1. Ei hyödynnetä vaikuttajan tuntemusta omaan yleisöönsä 

Kun oikea vaikuttaja tai vaikuttajat löytyvät, käykää läpi yhteistyön tavoitteet, odotukset ja reunaehdot. Neljäs ansa onkin sanella toteutustapa ja pureskella idea valmiiksi. Vaikuttaja tuntee yleisönsä ja tietää, kuinka asia kannattaa heille tarjoilla. Luota siis yhteistyökumppaniisi.  

  1. Missataan mittaaminen

Sosiaalisen median kanavissa data on kingi. Yleensä noin kaksi viikkoa julkaisusta on hyvä hetki katsoa, mitä mittarit näyttävät.  Viides virhe on luottaa fiilikseen ja unohtaa datan mahdollisuudet. 

Vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan erittäin tehokasta, toimivaa ja ennen kaikkea tuloksellista. Nyt kun tunnet yleisimmät ansat, kerromme miten onnistunut vaikuttajamarkkinoinnin kampanja rakennetaan askel askeleelta. 

Webinaari: Vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuudet pk-yritykselle

Mokien sijaan mahdollisuuksiin keskitytään webinaarissamme 11.5. kello 9–10. Tuolloin Aava & Bangin asiakkuuspäällikkö Kerttu Pylvänäinen kertoo vaikuttajamarkkinoinnin mahdollisuuksista pk-yritykselle. Kerttu luotsaa yrityksiä vaikuttajamarkkinoinnin maailmaan vuosikymmenen omakohtaisella kokemuksella vaikuttajan työstä. Ilmoittaudu mukaan täällä!

HubSpotin tekoälytyökalut markkinoinnissa ja myynnissä

HubSpotin tekoälytyökalut markkinoinnissa ja myynnissä

Tekoälyn soveltaminen ja erilaisten tekoälysovellusten käyttö modernissa markkinoinnissa ja myynnissä on tänä päivänä jopa jo itsestäänselvää – moni...

Read More
Voittava viestintästrategia rakentuu organisaation sisältä ulos

Voittava viestintästrategia rakentuu organisaation sisältä ulos

Viestintä voi onnistua muutenkin kuin sattumalta, mutta se vaatii sekä suunnitelmallisuutta ja johtamista. Maaliskuisessa viestinnän webinaarissa...

Read More
Vieraskynä: Sisäisen viestinnän kehittämishanke avasi tien kulttuurin muutokseen – S-ryhmän opit muutosmatkalta

Vieraskynä: Sisäisen viestinnän kehittämishanke avasi tien kulttuurin muutokseen – S-ryhmän opit muutosmatkalta

S-ryhmä on suurin yksityinen työnantaja Suomessa – meillä on yli 40 000 työntekijää, 19 osuuskauppaa ja noin 2000 toimipaikkaa ympäri maan. Kun...

Read More