Kestävää kasvua näkyvissä!
Asiakaskokemus on vuodesta toiseen arvioitu Kestävän kasvun nykytilatutkimuksen vahvimmaksi osa-alueeksi. Se on tulosten valossa strategian keskeinen...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Visuaalisuutta on kaikkialla ja kohtaamme sitä päivittäin. Visuaalisuus on ollut iso osa markkinointia jo pitkään, mutta sen merkitys korostuu jatkuvasti. Mediatulvasta erottautuminen ilman tarkkaan harkittuja visuaalisia ärsykkeitä, on käytännössä mahdotonta. Visuaalisuudella onkin iso rooli mielikuvien luomisessa.Yritykset käyttävät paljon visuaalista viestintää kertoakseen omasta toiminnastaan ja markkinoidakseen tuotteitaan. Ilman visuaalista viestintää asiat olisivat vain sanoja, eikä ihmisille syntyisi tulkintoja muusta kuin sanoista ja lauseista. Brändin viusaalisilla aspekteilla onkin suuri vaikutus uskottavuuteen niin asiakkaiden, työntekijöiden kuin sijoittajienkin näkökulmasta.
Visuaalisuuden keinoja on monia ja niitä kannattaa hyödyntää monipuolisesti apuna visuaalisen viestinnän ja mielikuvien luomisessa. Listasimme tähän artikkeliin muutaman esimerkin visuaalisuuden keinoista.
Sanonnankin mukaan, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Kuvat kiinnittävät nopeammin huomion ja niitä on helpompi tulkita kuin tekstiä. Kuvien täytyy kuitenkin olla laadukkaita niin sisällöllisesti kuin teknisestikin, jotta haluttu mielikuva esimerkiksi yrityksesi uskottavuudesta on mahdollista saada aikaiseksi.
Jos kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, liikkuva kuva kertoo enemmän kun 10 000 sanaa. Huomiomme kiinnittyy herkemmin liikkuvaan kuvaan - eli videoon. Video jää helpommin ja tehokkaammin myös ihmisten mieleen. Videot herättävät tunteita ja siksi niillä voidaan vaikuttaa, varsinkin, jos videon kohderyhmä on tarkkaan mietitty!
Typografia on tekstin visuaalista muotoilua: fonttien valintaa, tekstin asettelua ja tekstin väriä. Hyvä typografia tekee tekstistä helposti lähestyttävää, mukavaa silmäiltävää tai huomion kiinnittävää – käyttötarkoituksen mukaan. Klassinen vertaus hyvälle typografialle on kristallimalja: hyvän typografian tulisi yhtä kirkkaasti antaa itse sisällön ja viestin loistaa kuin kirkas kristallilasi antaa meidän nauttia hyvästä viinistä.
Markkinointiviestinnän kannalta väri on tehokas visuaalinen keino. Värit auttavat meitä tunnistamaan tuotteita, tilanteita, tunteita. Ne luovat johdonmukaisuutta ja hierarkiaa. Kuten niin monessa muussakin visuaalisessa keinossa, värienkin kanssa johdonmukaisuus on valttia: valitkaa omat värinne ja pitäkää niistä kiinni.
Voit lukea lisää visuaalisesta viestinnästä maksuttomasta oppaastamme, jossa jaamme parhaat vinkkimme viusaaliseen viestintään.
Kirjoittaja: Aava & Bang
Vetävää markkinointia & pitäviä vaikutuksia. Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Katso kaikki blogikirjoitukset
LinkedInAsiakaskokemus on vuodesta toiseen arvioitu Kestävän kasvun nykytilatutkimuksen vahvimmaksi osa-alueeksi. Se on tulosten valossa strategian keskeinen...
Parempaa työelämää etsimässä -blogisarjan kolmas osa käsittelee teemaa, joka puhuttelee itseäni kovasti – osaamisen tunnistamista. Aihe tuntuu...
Kestävän kasvun nykytilatutkimus nosti esiin suomalaisten organisaatioiden haasteen kestävän kasvun johtamisessa. Kolmen vuoden aikana kerätyn noin...