Platom

Platom on ydinvoima-alan erikoisasiantuntija, jonka tehtävänä on auttaa hallitsemaan ydinvoima-alan haastavimpia kokonaisuuksia – niitä, joihin ei ole valmiita ratkaisuja. Platom on riippumaton, joustava, kokenut ja kansainvälinen eritysasiantuntijoiden tiimi, joka toimii tiiviissä yhteistyössä viranomaisen, luvanhaltijoiden ja toimittajien kanssa.

Jo yli 20 vuoden ajan Platomin asiantuntijat ovat periksiantamattomalla asenteella ja intohimolla ratkaisseet ydinvoima-alan haasteita. Platom haluaa jättää jälkeensä elinvoimaisia ratkaisuja, joilla varmistetaan puhtaampi ja turvallisempi huominen.

Tutustu Platomiin

Näitä olemme tehneet:
+ Brändiuudistus
+ Verkkopalvelu-uudistus
+ Visuaalinen ilme
+ Sisäinen valmennus
+ Markkinointivirittämö -kasvuohjelma

YHTEISTYÖN LÄHTÖKOHDAT

Yhteistyömme alkoi vuonna 2018 Markkinointivirittämö -kasvuohjelman kautta. Emma Klénin ja Platomin polut kohtasivat Markkinointivirittämössä, ja Emma lunasti nopeasti paikkansa Platomin Brand & Marketing Managerina. 

“Kun tulin taloon reilu vuosi sitten, lähdin rakentamaan uutta pohjaa markkinointiviestinnälle. Emme halunneet tehdä pelkkää pintakiillotusta vaan uudistaa brändin ja markkinointiviestinnän konseptin kokonaan. Platom on kasvanut kovaa vauhtia ja kasvu jatkuu edelleen. Aiemmin Platom on mielletty insinööritoimistoksi eikä huikeasta osaamisestamme ole kerrottu ulospäin kuin murto-osa”, Emma kuvailee. 

“Valitsimme yhteistyökumppaniksi Aava & Bangin, koska halusimme ihmislähtöistä näkökulmaa. Emme etsineet ydinvoima-alaa tuntevaa kumppania, sillä tavoitteenamme oli nimenomaan erottua muista alan toimijoista. Meillä oli hyviä kokemuksia bangilaisista jo Markkinointivirittämön ajoilta ja siksi yhteistyö oli helppo aloittaa”, Emma taustoittaa. 

STRATEGIATYÖ KULKI UUDISTUSTEN KANSSA KÄSI KÄDESSÄ

“Keväällä 2019 aloitetun brändi- ja verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli näyttää myös ulospäin siltä, mitä oikeasti olemme. Brändin haluttiin kuvastavan Platomin strategista ydintä. Haimme vahvaa ja merkityksellistä visiota, joka innostaisi koko henkilöstöä. Strategiapuolella onkin tehty isoja muutoksia käsi kädessä brändiuudistuksen kanssa. Bangin vetämässä strategiaryhmän työpajassa pääsimme astumaan boxin ulkopuolelle ja uskalsimme sukeltaa pörröihinkin juttuihin. Se oli tärkeää oikean tason löytämisen kannalta”, Emma kertoo. 

“Vanha verkkopalvelumme oli kankea ja monimutkainen päivittää. Sieltä puuttui tasot, joilla olisi päässyt syventymään kaikkeen siihen, mitä Platom tarjoaa. Halusimme, että verkkopalvelu toimisi tehokkaana myynnin ja markkinoinnin työkaluna ja viestisi niin asiakkaille kuin yhteistyökumppaneille, mitä kaikkea teemme ja millaista osaamista meiltä löytyy”, Emma summaa.  

TULOKSET

Yhteistyö sujui molempien osapuolten odotusten mukaisesti. “Olemme onnistuneet yhdessä Bangin kanssa mielettömän hyvin. Kaiken sen, mitä yhteistyöltä toivoimme, halusimme ja vaadimme, myös saimme. Nyt meillä on kasassa paketti, jolla lähdemme tekemään vahvaa, kansainvälistä kasvua. Uudistunut, ihmislähtöinen brändimme erottuu selkeästi kilpailijoista ja kuvastaa täydellisesti Platomin strategian ydintä. Näytämme siltä, mitä todellisuudessa olemme eli asiantuntijatoimistolta. Meillä on myös paremmat välineet viestiä tekemisestämme ja sidosryhmiäkin on siksi helpompi saada mukaan kehitystyöhön”, Emma iloitsee. 

Lopputuloksena Platomilla on uusi strategiaan perustuva brand book, jonka työstämiseen käytettiin reippaasti aikaa. Emman sanoin: “Bangilla oltiin joustavia silloinkin, kun räjäytimme seitsemännen kerran koko paletin. Ohjasitte meitä ja veditte rajoja, ettei homma lähtenyt hanskasta. Tiivis kumppanuus oli tosi tärkeässä roolissa koko projektin ajan. Verkkopalvelu-uudistus tuntui todella helpolta, kun konsepti oli valmiina. Käyttöönotto meni täydellisesti ja toiveemme huomioitiin alusta lähtien. Verkkopalvelu rakennettiin juuri sellaiseksi kuin halusimme, ja nyt ylläpito ja päivitys on helppoa”. 

KASVUN HENGESSÄ TEHTIIN YHDESSÄ HYVÄÄ

Projektinhallintamallimme Emma koki äärimmäisen hyvänä. “Meistä pidettiin koko ajan hyvää huolta. Asiakkuusjohtaja ja projektipäällikkö olivat alusta loppuun pelin päällä, mikä oli isossa myllerryksessä todella tärkeää. Yhteydenottoon oli aina matala kynnys, ja pystyin milloin tahansa soittamaan ja kysymään, missä mennään. Jaoimme yhdessä arkea ja saimme viettää porukalla hauskoja hetkiä. Olitte hienosti kasvumme tukena aina visuaalisesta ilmeestä projektinjohtoon ja koodaukseen. Näin rakennettiin luottamusta ja upeaa tekemisen meininkiä. Minulla oli koko ajan sellainen tunne, että teimme yhdessä hyvää Platomin ja meidän kasvumme eteen”, Emma kiteyttää.

platom
platom
platom
platom
Platom
Platom
Platom

Markkinoinnin suunnittelu ja brändi

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Vaikuttavat verkkosivut ja verkkokaupat

Autamme sinua rakentamaan vaikuttavia verkkosivuja ja verkkokauppoja, joiden avulla saavutat liiketoimintasi tavoitteet.

Markkinointi­virittämö

Markkinointivirittämön avulla rekrytoit yritykseesi uuden markkinointiosaajan tai rakennat itsellesi uuden työpaikan markkinoinnin kentälle.

KIINNOSTUITKO? KYSY, NIIN KERROMME LISÄÄ.

Timo Koponen

Myyntijohtaja, partner

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, markkinointiviestintä