Markkinoinnin suunnitelmat
Selkeä suunta ja vaikuttavia tuloksia markkinoinnin keinoin.
Tarjouspyyntö
Miksi markkinointia pitää suunnitella?
Markkinoinnissa ei ole kyse vain yksittäisistä toimenpiteistä, vaan sen tulisi kytkeytyä yrityksesi strategiaan ja liiketoiminnallisiin tavoitteisiin. Vaikuttavat tulokset edellyttävät, että markkinointia tehdään suunnitelmallisesti ja sen onnistumista mitataan.
Tapamme työskennellä pohjautuu aina yhdessä asiakkaan kanssa toteutettavaan työpajatyöskentelyyn, jossa palvelumuotoilun keinoin kirkastamme yrityksen vision, tavoitteet, kilpailuedun, ydinviestit sekä tärkeimmät asiakassegmentit, niiden ostoarkkityypit ja ostopolut.
Markkinointistrategia laaditaan liiketoimintastrategian pohjalta
Tuloksellisen, suunnitelmallisen ja vaikuttavan markkinoinnin taustalle tarvitaan yrityksen liiketoimintastrategiaan pohjautuva markkinointistrategia, joka kokoaa yhteen tiedon siitä, miten asiakkaita saadaan ja miten heidät pidetään. Onnistunut markkinointistrategia kiteyttää yrityksen tuote- tai palvelutarjooman ja kilpailuedut, määrittelee kohderyhmät, pääviestit sekä kanavat, joista asiakkaat tavoitetaan. Markkinointistrategia huomioi myös tarvittavat markkinoinnin resurssit. Markkinointistrategiaa laadittaessa tunnistamme yrityksen kärkituotteet ja -palvelut ja valitsemme kenelle, millä viestillä, miten ja minkälaisilla resursseilla yritys viestii strategiaansa. Markkinointistrategia sanoittaa yrityksen suunnan houkuttelevalla ja asiakaslähtöisellä tavalla.
Näin teemme markkinointistrategian
1. Alkutapaaminen | 2. Ennakkokysely ja tutkimukset | 3. Työpajat | 4. Markkinointistrategia |
---|---|---|---|
Kartoitamme tapaamisessa yrityksenne strategiatyöskentelyn laajuuden ja teemme teille tarjouksen markkinointistrategian laatimisesta. |
Tutustumme yrityksenne liiketoimintastrategiaan, tavoitteisiin sekä markkinoinnin nykytilaan ennakkokyselyn avulla ja toteutamme tarvittavat tutkimukset. |
Työpajoissa syvennymme kilpailutilanteeseen ja kirkastamme markkinoinnin tavoitteet, kohderyhmävalinnat, kanavat sekä kärkiviestit. |
Kiteytämme yhteisen työskentelyn pohjalta markkinointistrategian kirjalliseksi dokumentiksi, johon tutustumme yhdessä. |
Markkinointisuunnitelma
Hyvä markkinointisuunnitelma auttaa tavoittamaan kohdeyleisön, kasvattamaan asiakaskuntaa ja viime kädessä lisäämään myyntiä sekä parantamaan yrityksen tulosta. Markkinointisuunnitelma on myös usein välttämätön rahoitusta haettaessa. Tuloksellisen markkinoinnin tekeminen ilman suunnitelmaa on hankalaa ja usein jopa mahdotonta, sillä suunnitelmallinen markkinointi edellyttää onnistuakseen yrityksen liiketoimintastrategiasta johdettuja selkeitä, realistisia ja mitattavissa olevia tavoitteita.
Näin teemme markkinointisuunnitelman
1. Alkutapaaminen | 2. Ennakkokysely ja tutkimukset | 3. Työpajat | 4. Markkinointisuunnitelma |
---|---|---|---|
Aloitustapaamisessa kartoitamme yrityksenne tarpeet, toiveet ja toteutettavan markkinointisuunnitelman laajuuden. Teemme teille tarjouksen markkinointisuunnitelman teosta. |
Selvitämme yrityksenne liiketoimintatavoitteet ja markkinoinnin nykytilan kyselyn muodossa lähetettävän ennakkotehtävän avulla. Toteutamme myös tarvittavat tutkimukset puolestanne. |
Yhteisessä työpajassa luomme yhteisen ymmärryksen ja kirkastamme yrityksenne markkinoinnin tavoitteet, asiakkaiden ostopersoonat ja ostopolut sekä tarvittavat toimenpiteet ostopolun eri vaiheisiin. |
Laadimme työpajan pohjalta kirjallisen, selkeän ja helppolukuisen markkinointisuunnitelman, joka toimii markkinoinnin tekemistä ohjaavana suunnitelmana. Käymme suunnitelman yhdessä läpi ja ryhdymme tarvittaessa toteuttamaan sitä kanssanne. |
Lataa maksuton työpohja markkinointisuunnitelmalle
Tämä suunnitelmapohja auttaa sinua suunnittelemaan markkinointisi niin, että se tavoittaa kohderyhmäsi ja tuo mitattavia tuloksia.
Kampanjasuunnitelma
Kampanjasuunnitelma auttaa johtamaan toteutusta etenkin silloin, kun kampanjaa on toteuttamassa useampi henkilö yrityksen sisällä ja sen ulkopuolella. Kampanjasuunnitelman avulla varmistamme, että jokainen ymmärtää kampanjan tavoitteet ja sen strategiset valinnat. Suunnitelman avulla on myös helpompaa mitata kampanjan onnistumista, kun sille on etukäteen laadittu selkeät tavoitteet ja mittarit.
Autamme teitä kampanjasuunnitelman tekemisessä aina luovasta ideasta mittareiden kirkastukseen saakka. Prosessin käynnistämme aina yhdessä asiakkaan kanssa ja palvelumuotoilun keinoin toteutetussa työpajassa kirkastamme kampanjan tavoitteet, kohderyhmät, pääviestit, kanavavalinnat ja mittarit.
Lanseeraussuunnitelma
Kun on aika lanseerata uusi tuote tai palvelu, olemme apunasi. Uuden tuotteen tai palvelun lanseeraus liiketoiminnon, myynnin ja markkinoinnin yhteinen ponnistus, joka on syytä suunnitella huolella. Lanseeraussuunnitelma takaa meille yhteisen ymmärryksen tavoitteista, toimenpiteistä, vastuualueista ja mittareista.
Digi- ja sisältömarkkinoinnin suunnitelma
Oletko valmis tekemään vaikuttavasta ja tavoitteellisesta digi- ja sisältömarkkinoinnista osan yrityksen kasvustrategiaa? Haluatko kehittää digi- ja sisältömarkkinoinnista tuloksellisemman ja strategisen keinon yrityksen kasvun tueksi? Digimarkkinoinnin tehostamiseen tarjoamme ketterää kuukausipalvelua ja monipuoliset suunnittelupalvelut aina inbound- ja digistrategian kirkasttamisesta digitaalisen markkinoinnin kehityssuunnitelmiin ja kampanjoihin. Kuukausipalvelu voi koostua useista sisältö- ja digimarkkinoinnin toimenpiteistä ja se räätälöidään aina vastaamaan yrityksenne tarpeita ja tavoitteita.
Brändin kirkastuksesta digimarkkinoinnin kumppanuuteen
Lue, miten monikanavainen ja suunnitelmallinen markkinointi on nostanut Lapin Kumin asiakkaiden tietoisuuteen ja siirtänyt heidät joko kivijalkaan tai verkkokauppaan ostoksille.
Modernin markkinoinnin kumppanuus
Lue, miten systemaattisen sisältö- ja digimarkkinoinnin myötä 3D Formtechin tunnettuuden kasvu on konkretisoitunut suorien tarjouspyyntöjen ja liidimäärän kasvun merkittävänä kasvuna.
Hakusanamarkkinoinnin ROI 300 %
Verkkokaupan uudistusprojektin jälkeen yhteistyömme markkinoinnin kehittämisen parissa jatkuu edelleen mm. kuukausittaisen digimarkkinoinnin sekä verkkokaupan jatkuvan kehittämisen osalta. Hakusanmainonnan ROI oli viime vuonne 300 %.