2 min read
Teknologian jumalointi nostaa esille vastavoiman – inhimillisen vuorovaikutuksen
Jos haluamme rakentaa psykologisesti turvallista ja monimuotoista organisaatiokulttuuria sekä hyvinvoivaa työelämää,...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
POKE eli Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto tarjoaa ammatillista tutkintokoulutusta ja täydennyskoulutusta Äänekoskella, Saarijärven Tarvaalassa, Viitasaarella ja Laukaassa. Vuoden 2018 alussa tullut ammatillisen koulutuksen uudistus asetti omat haasteensa ja vaati myös POKElta uudenlaista otetta markkinointiin – niin sisäisesti kuin ulkoisesti.
Yhteistyömme POKEn kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina jatkui myös vuonna 2021. Säännöllisen sisältö- ja digimarkkinoinnin sekä kvartaalikampanjoiden myötä olemme saaneet kasvatettua POKEn tunnettuutta kohderyhmässä sekä lisättyä verkkosivujen liikennettä maksetun mainonnan kautta +39%, konversioita +38% ja klikkauksia Google-mainoksissa +25% edelliseen vuoteen verrattuna. Googlen ja sosiaalisen median kautta tehty maksettu mainonta tuotti vuoden aikana lähes 1,8 miljoonaa näyttökertaa.
Yhteishakukampanjaa varten tehtyjä mainoksia klikattiin sosiaalisessa mediassa 2892 kertaa, näytettiin yli 153 000 kertaa ja ne tavoittivat +43% enemmän kohderyhmää kuin viime vuonna. Tämä näkyi suoraan yhteishaun hakijamäärässä, jonka kasvattaminen on myös jatkuvan sisältö- ja digimarkkinoinnin tärkeänä tavoitteena. Hakijamäärät kasvoivat kolmatta vuotta putkeen ja yhteishaussa vuonna 2021 ensisijaisia hakijoita oli +25% enemmän kuin edellisenä vuonna. Elokuussa 2021 398 nuorta aloitti POKElla oman alansa perustutkinnon. Määrä on kaikkien aikojen ennätys yhteishaussa POKElla.
Vuonna 2021 tavoitteena oli myös lisätä aikuisopiskelun tunnettuutta ja houkuttelevuutta kertomalla siitä esimerkiksi blogeissa. Tämä näkyy myös tuloksissa, sillä esimerkiksi erikoisammattitutkintoa opiskelevien määrä nousi peräti +133,3% edellisvuoteen verrattuna. POKEn tunnettuus ja tietoisuus kohderyhmissä sekä houkuttelevuus hakukohteena on kasvanut. Vuonna 2018 alkanut yhteistyömme markkinoinnin kokonaisvaltaisena kumppanina jatkuu myös vuonna 2022.
Yhteistyömme POKEn kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina on jatkunut vuonna 2020. Säännöllisen sisältö- ja digimarkkinoinnin sekä kvartaalikampanjoiden myötä olemme saaneet kasvatettua POKEn tunnettuutta kohderyhmässä sekä lisättyä verkkosivujen liikennettä +27%, orgaanista liikennettä +19% ja konversioita +32%. Hakukampanjaa varten toteuttamillemme videoille kertyi 7757 katselukertaa YouTubessa ja 185 073 näyttökertaa mainoksissa. Sosiaalisessa mediassa tavoitettiin kampanjan aikana noin 20 000 yhteishaun kohderyhmään kuuluvaa hakijaa. Kolmeen suosituimpaan blogiin tai blogisarjaan ohjasimme yhteensä lähes 4000 istuntoa.
”Aava & Bangin tekemät sisällöt tukevat sitä, mitä me haluamme olla. Sisältö- ja digimarkkinoinnin kautta tavoitetaan raikkaalla, ajatuksia herättävällä ja laadukkaalla sisällöllä meidän kohderyhmämme.” – Tuija Tiitinen, POKE
Rekrytoimalla en pystyisi saamaan ihmistä, joka tekisi sen, mitä moniammatillinen tiiminne tekee!
“Vanha nettisivualustamme loppui turvallisuussyistä, jonka myötä tarve uudelle verkkopalvelulle syntyi. Siinä ohessa alkoi kuitenkin selkeytyä, että tarvitsemme kokonaisvaltaisen markkinointiuudistuksen tänne POKElle. Reformin yhteydessä vuoden 2018 alussa täällä toteutettiin organisaatiouudistus ja muutettiin toimintaa, jonka myötä meidän täytyi pohtia sisäistä ja ulkoista viestintää aivan uudesta näkökulmasta”, kertoo POKEn viestintäkoordinaattori Tuija Tiitinen.
Aloitimme yhteistyön konkreettisesti syksyllä 2018 yhteisten työpajojen merkeissä, joissa kartoitimme mm. POKEn vahvuuksia, markkinoinnin haasteita, kohderyhmiä ja asiakkaiden tarpeita. “Yhteistyö lähti hyvin käyntiin, kun tulitte käymään täällä meillä ja olitte selkeästi perehtyneet ammattiopistojen toimintaan etukäteen. Ymmärsitte heti meidän ongelmat ja tarpeet, joten niihin alkoi myös napakasti löytyä ratkaisuja”, Tuija kertoo. Taitavien suunnittelijoidemme käsissä POKElle rakennettiin kokonaan uusi markkinoinnin konsepti, jota tukemaan suunniteltiin tyyliin sopiva visuaalinen ilme. Uusi visuaalinen ilme konkretisoitiin graafiseksi ohjeistoksi ja se näkyy kaikissa POKEn uusissa viestintämateriaaleissa (mm. käyntikortit, ilmoitukset, esitteet, Word- ja Powerpoint-pohjat).
Verkkopalvelu-uudistusta puolestaan lähdettiin viemään eteenpäin osaavan digitiimimme kanssa. Säännöllisin väliajoin istuimme yhdessä alas katsomaan missä mennään, jotta lopputulos on varmasti POKEn näköinen. “Te olette ymmärtäneet ja kuunnelleet minua, mutta myös sanoneet suoraan, mitkä ovat teidän omat näkemykset. Niitä ymmärrän ja arvostan!”, Tuija kommentoi.
Suunnittelimme ja toteutimme POKElle myös mm. sisältösuunnitelman ja julkaisukalenterin, jotka toimivat markkinoinnin työkaluina käytännön arjessa. Lisäksi sisäistä markkinointia on lähdetty kehittämään valmentajiemme toimesta organisaation sisällä, sillä muutostilanteet asettavat yritykselle aina omat haasteensa eikä sisäisen markkinoinnin merkitystä tule unohtaa.
Odotukseni ovat ehdottomasti ylittyneet!
“Odotukseni ovat ehdottomasti ylittyneet! Olette tuoneet aivan uudenlaisen näkemyksen meidän markkinointiin ja kääntäneet sen ihan päälaelleen. Yhteistyö on edennyt hyvin koko ajan, kun siellä hurja määrä ammattilaisia häärii meidän ympärillä. Välillä turhaudun, kun näitä ongelmia itse yksin pohdin, mutta nyt luotan siihen, että niihin löytyy kyllä ratkaisu. Mielestäni moni ammattiopisto tarvitsisi tällaisen “pöllyytyksen”. Nuorten tavoittaminen on todella haastavaa ja sitä varmasti kaikki pohtivat enemmän tai vähemmän ahdistuneina. Teillä on asiakaslähtöisyys, kohderyhmäajattelu ja palvelumuotoilun käsitteet olleet koko ajan tässä mukana, ensimmäisistä työpajoista lähtien. Jokaiseen asiaan on oma tiiminsä, joka on tosi asiantunteva ja aina saan kaikkiin kysymyksiin vastaukset. Haluan vastaukset niin, että myös ymmärrän ne itse (esim. nettisivuasiat) ja hienosti teillä osataan selittää ne ymmärrettävästi. Ihan aidosti olen ollut erittäin tyytyväinen ja saanut myös itse tukea markkinoinnin tekemiseen!”, Tuija kertoo.
Mähän oon kehunut teitä joka puolelle. Teidän kanssa on helppoa ja ketterää tehdä yhteistyötä ja teihin voi luottaa täysin.
Käy tutustumassa POKElle toteuttamiimme verkkosivuihin ja sisältöihin, niin näet lopputuloksen omin silmin.
”Mähän oon kehunut teitä joka puolelle. Teidän kanssa on helppoa ja ketterää tehdä yhteistyötä ja teihin voi luottaa täysin. Se helpottaa omaa työtäni. Raikas sisällöntuotanto ja moniammatillinen tiimi on suuri apu. Rekrytoimalla en pystyisi saamaan ihmistä, joka tekisi sen, mitä moniammatillinen tiiminne tekee!
Yhteistyömme POKEn kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina on jatkunut myös vuonna 2020. Säännöllisen sisältö- ja digimarkkinoinnin sekä kvartaalikampanjoiden myötä olemme saaneet kasvatettua yrityksen tunnettuuutta kohderyhmässä sekä lisättyä verkkosivujen liikennettä +27%, orgaanista liikennettä +19% ja konversioita +32%. Hakukampanjaa varten toteuttamillemme videoille kertyi 7757 katselukertaa YouTubessa ja 185 073 näyttökertaa mainoksissa. Sosiaalisessa mediassa tavoitettiin kampanjan aikana noin 20 000 yhteishaun kohderyhmään kuuluvaa hakijaa. Kolmeen suosituimpaan blogiin tai blogisarjaan ohjasimme yhteensä lähes 4000 istuntoa.
Teiltä tulee mahtavia ideoita! Ideoimanne ystäväkirja -blogisarja on saanut positiivista palautetta, säästänyt rahaa, helpottanut työtä ja osallistanut sekä sitouttanut opiskelijoita.”
– Tuija Tiitinen, POKE
Yhteistyömme POKEn kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina jatkui myös vuonna 2021. Säännöllisen sisältö- ja digimarkkinoinnin sekä kvartaalikampanjoiden myötä olemme saaneet kasvatettua POKEn tunnettuutta kohderyhmässä sekä lisättyä verkkosivujen liikennettä maksetun mainonnan kautta +39%, konversioita +38% ja klikkauksia Google-mainoksissa +25% edelliseen vuoteen verrattuna. Googlen ja sosiaalisen median kautta tehty maksettu mainonta tuotti vuoden aikana lähes 1,8 miljoonaa näyttökertaa.
Yhteishakukampanjaa varten tehtyjä mainoksia klikattiin sosiaalisessa mediassa 2892 kertaa, näytettiin yli 153 000 kertaa ja ne tavoittivat +43% enemmän kohderyhmää kuin viime vuonna. Tämä näkyi suoraan yhteishaun hakijamäärässä, jonka kasvattaminen on myös jatkuvan sisältö- ja digimarkkinoinnin tärkeänä tavoitteena. Hakijamäärät kasvoivat kolmatta vuotta putkeen ja yhteishaussa vuonna 2021 ensisijaisia hakijoita oli +25% enemmän kuin edellisenä vuonna. Elokuussa 2021 398 nuorta aloitti POKElla oman alansa perustutkinnon. Määrä on kaikkien aikojen ennätys yhteishaussa POKElla.
Vuonna 2021 tavoitteena oli myös lisätä aikuisopiskelun tunnettuutta ja houkuttelevuutta kertomalla siitä esimerkiksi blogeissa. Tämä näkyy myös tuloksissa, sillä esimerkiksi erikoisammattitutkintoa opiskelevien määrä nousi peräti +133,3% edellisvuoteen verrattuna. POKEn tunnettuus ja tietoisuus kohderyhmissä sekä houkuttelevuus hakukohteena on kasvanut. Vuonna 2018 alkanut yhteistyömme markkinoinnin kokonaisvaltaisena kumppanina jatkuu myös vuonna 2022.
Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.
Autamme sinua rakentamaan vaikuttavia verkkosivuja ja verkkokauppoja, joiden avulla saavutat liiketoimintasi tavoitteet.
Olemme sinuun yhteydessä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
maaliskuuta 22, 2024 by Emma-Reetta Hämäläinen
Jos haluamme rakentaa psykologisesti turvallista ja monimuotoista organisaatiokulttuuria sekä hyvinvoivaa työelämää,...
maaliskuuta 11, 2024 by Mira Pekkarinen
Tökkiikö sisällön tekeminen? Vai onko ideoita vaikka muille jakaa, mutta aika ja osaaminen toteutukseen puuttuu? Mistä...
maaliskuuta 7, 2024 by Hanna-Riikka Ilkka
Markkinointistrategian rakentamiseen liittyvän blogisarjan ensimmäisessä osassa Näin teet resurssiviisaan myynti- ja...