Lapin Kumi Oy

Brändin kirkastuksesta digimarkkinoinnin kumppanuuteen

  • Brändin kirkastus
  • Brändiopas
  • Mainospohjat
  • Sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnitelma
  • Digimarkkinoinnin kuukausipalvelu
  • Markkinoinnin vuosikello
Lapin Kumi digimarkkinointi

 

Brändin kirkastuksesta digimarkkinonnin kumppanuuteen

Lapin Kumi Oy on vuonna 1947 Rovaniemellä perustettu yritys, jonka toiminta keskittyy kattavasti renkaisiin, vanteisiin sekä renkaiden erilaisiin huoltotöihin. Lapin Kumista on vuosien saatossa tullut Suomen suurin yksityinen rengasliike, joka työllistää yli 150 vakituista rengasalan ammattilaista ympäri Suomea.

Tutustu Lapin Kumiin




Myös asiakkailta on tullut kommentteja siitä, miten hyvältä meidän uusi visuaalinen ilme näyttää!

Sanni Keskiruokanen
markkinointipäällikkö
Lapin Kumi Oy


 

Brändin kirkastuksella kasvonkohotusta ja kasvua vanhaa kunnioittaen

Yhteistyömme Lapin Kumin kanssa starttasi alkuvuodesta 2020, kun yritys halusi saada kokonaisvaltaisen ja monipuolisen markkinointikumppanin ja he lähestyivät Aava & Bangia ajatuksenaan kirkastaa perinteikästä brändiään ja luoda entistäkin vahvempaa tunnettuutta Suomessa. Lapin Kumi on pian 75 vuotta vanha yritys, joten yrityksen juuria haluttiin kunnioittaa esimerkiksi visuaalista ilmettä uudistettaessa. Niinpä Lapin Kumin tärkeimpiä kosketuspisteitä – tarinaa, ydinviestiä ja tavoitteita lähdettiin kirkastamaan heidän strategiansa mukaisesti – nykytila ja kasvutavoitteet huomioon ottaen.

“Tammikuussa 2020 aloitimme yhteistyön Aava & Bangin kanssa tavoitteena uudistaa brändiämme. Meillä ei ollut tarkkoja ajatuksia siitä, mitä haluamme tehdä, mutta Aava & Bangin kanssa löysimme heti yhteisen vision ja olimme samalla aaltopituudella siitä, mitä tullaan tekemään” kertoo Lapin Kumin markkinointipäällikkö, Sanni Keskiruokanen.

Tavoitteena oli brändiuudistuksen avulla uudistaa ja nykyaikaistaa tekemistä muutenkin: brändin jalkautuksen myötä haluttiin parantaa tunnettuutta ja sitä kautta myyntiä niin digitaalisissa kanavissa kuin kivijalassa. Taktinen kampanjointi olikin jo suunnitteluvaiheessa tärkeässä roolissa myynnin tukena. Digimarkkinointi ja sisällöntuotanto tulivat yhteistyön myötä osaksi strategiaa ja jatkuvaa suunnitelmallista kuukausittaista tekemistä. Toiveena myös oli, että Lapin Kumin oma osaaminen sisältömarkkinoinnin parissa paranisi.




Aava & Bangin porukka on tuntunut ihan osalta meidän porukkaa, työkavereilta. Asiakkaana tulee tunne, että se mitä ehdotetaan, tulee aidosta halusta auttaa ja keksiä ratkaisuja. Tällaisia yhteistyökumppaneita ei hevillä löydä – me Lapin Kumilla arvostetaan aitoutta suuresti ja siinä Aava & Bang on huipussaan.


Sanni Keskiruokanen
markkinointipäällikkö
Lapin Kumi Oy


Aava & Bang digimarkkinointi
 

Digimarkkinointia jalkautuksen tueksi

Lapin Kumin brändiä jalkautettiin strategisen sisältömarkkinoinnin ja taktisten digitaalisen kampanjoiden avulla monikanavaisesti jatkuvassa kuukausipalvelussa. Lähdimme myös kehittämään uudenlaista luovaa tapaa tehdä somemarkkinointia. Monikanavainen sisältömarkkinointi onkin osoittanut toimivuutensa erinomaisesti ja erityisesti Facebook on valjastettu aivan uudella tavalla myynnin vauhdittajaksi.

Digimarkkinoininissa kaikki perustuu mitattavuuteen. Monikanavainen ja suunnitelmallinen markkinointi on nostanut Lapin Kumin asiakkaiden tietoisuuteen ja siirtänyt heidät joko kivijalkaan tai verkkokauppaan ostoksille. Tästä kertoo myös Lapin Kumin huikea myyntivuosi 2021: Googlessa Lapin Kumia haettiin +84% enemmän edellisvuodesta ja orgaaninen liikenne kasvoi +27%. Esimerkiksi Facebookin kautta tavoitettiin +157% enemmän ihmisiä kuin viime vuonna, mikä kertoo Lapin Kumin tunnettuuden kasvusta asiakkaiden keskuudessa. Monikanavainen digi- ja sisältömarkkinointi on vakiinnuttanut paikkansa osana kuukausittaista tekemistä ja yhteistyö Lapin Kumin kanssa jatkuu.



0%

Brändin hakumäärän kasvuprosentti Googlessa vuonna 2021

0%

Orgaanisen liikenteen kasvuprosentti vuonna 2021

0%

Orgaanisesti Facebookissa tavoitettujen ihmisten kasvuprosentti vuonna 2021

 

Enemmän kuin pelkkä markkinointikumppani

Lapin Kumin markkinointipäällikkö Sanni Keskiruokasen mukaan Aava & Bangin kanssa tehty yhteistyö on mahdollistanut sen, että Lapin Kumin henkilöstöllä jää nyt enemmän aikaa muille hommille, eikä työtä tule tehtyä tuplana. Kiitosta tulee joustavuudesta ja nopeasta reagointikyvystä. “Aava & Bangillä asiat ovat aina järjestyneet nopeallakin aikataululla. On ollut joustovaraa aikatauluissa ja on hoksattu sellaisia asioita, joita meillä ei olisi tullut mieleen. Me ollaan tykätty siitä, miten digimarkkinoinnissa ollaan osattu ymmärtää toisen tarpeita ja tulosten raportointi on tehty tärkeimpiä lukuja nostaen, lyhyesti ja ytimekkäästi.”

Brändiuudistus ja sen digimarkkinoinnin kumppanuus on heijastunut koko yritykseen: “Koko Lapin Kumin tiimi on ottanut uuden ilmeen ja tekemisen hyvin vastaan. Uskon, että kun yritys on ajan hermolla ja kilpailussa esillä, vaikuttaa se työntekijöiden motivaatioon työskennellä meidän yrityksessä”, kiteyttää Sanni suositellen Aava & Bangia yhteistyökumppanina muillekin.




Me ollaan tykätty siitä, miten digimarkkinoinnissa on osattu ymmärtää toisen tarpeita ja tulosten raportointi on tehty tärkeimpiä lukuja nostaen, lyhyesti ja ytimekkäästi.

 
Sanni Keskiruokanen
markkinointipäällikkö
Lapin Kumi Oy


lapin-kumi-aito-rengasliike (1)
 

Tutustu työnjälkeen

Käy tutustumassa Lapin Kumin uuteen brändiin heidän verkkosivuillaan, niin näet lopputuloksen omin silmin.

Tutustu Lapin Kumin uuteen brändiin




Koko Lapin Kumin tiimi on ottanut uuden ilmeen ja tekemisen hyvin vastaan. Uskon, että kun yritys on ajan hermolla ja kilpailussa esillä, vaikuttaa se työntekijöiden motivaatioon työskennellä meidän yrityksessä.

 
Sanni Keskiruokanen
markkinointipäällikkö
Lapin Kumi Oy


aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Olemme sinuun yhteydessä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

 

Tutustu myös näihin



3 min read

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 4: Näin rakennat brändiä arjessa ja vältät pahimmat sudenkuopat

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentamista käsittelevän blogisarjan aiemmissa osissa puhuttiin brändin rakentamisen...

2 min read

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 3: Kilpailuedun ja asiakasarvon löytäminen

Mikä on kilpailukyvyn ja kilpailuedun ero? Mitä asiakasarvo tarkoittaa? Asikakaslähtöisen B2B-brändin rakentamiseen...

3 min read

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 2: Visio ja missio

“Yrityksemme visiona on olla toimialan suurin, johtavin ja innovatiivisin!” Kun yritys lähtee viestinnällistämään...