Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

 

Kiho

Tuloksekkaan myynnin ja markkinoinnin mallin rakentaminen

Kiho-K4

Tuloksekkaan myynnin ja markkinoinnin mallin rakentaminen

Kihon tavoitteena on rakentaa maailman paras kaluston ja kenttätyön hallinta-alusta, joka on saumattomasti yhdistettävissä alan innovatiivisimpiin ratkaisuihin. Kiho auttaa yrityksiä kaluston hallinnassa, työajanseurannassa sekä työtehtävien hallinnassa aina suunnittelusta laskutukseen asti.

Kiho osallistui vuonna 2022 ESR-hankkeena toteutettuun Myyntiä ja markkinointia digitaalisesti -valmennukseen. Kahdeksan kuukautta kestäneen matkan aikana rakennettiin uusia toimintamalleja tehokkaaseen myynnin ja markkinoinnin yhteistyöhön aina määrittelystä suunnitteluun ja arjen konkreettisiin toimenpiteisiin. Matka sisälsi yhteisiä valmennuspäiviä, yrityskohtaista konsultaatiota sekä tehtävien itsenäistä työstöä.

Tutustu Kihoon



Mitä olemme tehneet?

  • 8 kuukauden valmennus osana Myyntiä ja markkinointia -hanketta
  • Myynnin ja markkinoinnin yhteistoiminnan kehittäminen
  • Yrityskohtainen sparraus
 

Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli kuntoon kasvun ja uuden strategian tueksi

Ennen valmennusta Kiholla oli takanaan brändiuudistus, ja markkinoinnin tekemistä oltiin aloitettu johtamaan systemaattisesti. Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö oli kuitenkin vielä alkutekijöissään. Kun Kihon markkinointi- ja vastuullisuuspäällikkö Paula Toivanen huomasi mahdollisuuden osallistua alkavaan hankkeeseen, heillä päätettiin tarttua mahdollisuuteen heti.

- Hanke ja valmennus sattui meille juuri sopivaan aikaan. Kova kasvuvauhti, sisäiset muutokset ja strategian uudistaminen olivat meillä samaan aikaan käynnissä. Strategiatyö kulki valmennuksen kanssa hyvin käsi kädessä, Toivanen kertoo.




Nyt meillä tunnistetaan johtoryhmää myöten, että myynti ja markkinointi ovat ikään kuin kolikon kaksi kääntöpuolta, eivätkä toisistaan erillään olevia osia.

Paula Toivanen
markkinointi- ja vastuullisuuspäällikkö
Kiho


Käänteentekeviä oivalluksia myynnin ja markkinoinnin yhteistyöstä

Koko henkilöstön sitoutuminen on edellytys tuloksekkaan myynnin ja markkinoinnin tekemiselle. 

- Yleinen haaste on, että yrityksen ylin johto ei näe markkinoinnin ja myynnin systemaattisen ja suunnitelmallisen yhteistekemisen hyötyjä. Meidän johtoryhmä oli tiiviisti mukana projektissa ja pyysin yhteisiin valmennuksiin aina aiheen perusteella sopivia henkilöitä, Toivanen kuvailee syitä onnistuneen hankkeen takana..

Osallistava valmennus tarjosi eväitä käymään tärkeitä keskusteluja, pohtimaan toimintaa perinpohjaisesti ja laatimaan konkreettisia suunnitelmia.

- Sanoisin, että valmennuspäivien, tehtävien ja tapaamisten avulla on saatu käänteentekeviä oivalluksia ja latu auki ihan eri tason keskusteluille. Millainen toimija Kiho on, mikä on meidän ydin – tällaisia keskusteluja ei oltu ennen käyty. Nyt meillä tunnistetaan johtoryhmää myöten, että myynti ja markkinointi ovat ikään kuin kolikon kaksi kääntöpuolta, eivätkä toisistaan erillään olevia osia, Toivanen iloitsee.

- Olemme saaneet myös koko organisaation osallistumaan – kaikki ymmärtävät myynnin ja markkinoinnin yhteistyön tärkeyden ja sen, että koko henkilöstö tekee osaltaan markkinointia. Myyjät eivät ole vain myyjiä, vaan he näkevät nykyään roolinsa osana markkinointitiimiä. Nyt on määritelty yhteiset toimintamallit, palaverikäytänteet ja viestintätavat, Toivanen jatkaa.




Myynnin ja markkinoinnin pelikirjan tekeminen pakotti meidät suhtautumaan myyntiin ja markkinointiin sellaisina asioina, jotka täytyy miettiä kunnolla ja rakentaa ihan alusta saakka.

Paula Toivanen
markkinointi- ja vastuullisuuspäällikkö
Kiho


Myynnin ja markkinoinnin pelikirja arjen työn tukena

Valmennuksessa työstettiin yritysten toimintakykyä ja myynnin ja markkinoinnin muutosvalmiutta kehittäviä työkaluja. Tärkein kehitettävä työkalu oli valmennuksen aikana yrityksissä rakennettava myynnin ja markkinoinnin pelikirja, joka käsittää toimenpiteet aina strategisesta suunnittelusta konkreettiseen tekemiseen. Kiholla pelikirja antoi raameja tekemiselle ja auttoi koko henkilöstön osallistamista projektiin.

- Pelikirjan rakentamisen avulla saatiin raamit myynnin ja markkinoinnin yhteistyön rakentamiselle. Määriteltyjen tavoitteiden myötä myös tulosten tarkempi seuranta ja analytiikka on otettu ensimmäistä kertaa mukaan. Pelikirjan tekeminen pakotti meidät suhtautumaan myyntiin ja markkinointiin sellaisina asioina, jotka täytyy miettiä kunnolla ja rakentaa ihan alusta saakka, Toivanen toteaa.




Valmentajat olivat helposti lähestyttäviä – oli aidosti olo, että tässä käydään vertaisten kanssa dialogia. Yhteiselle keskustelulle ja oman yrityksen kehitystyölle annettiin hyvin tilaa.

Paula Toivanen
markkinointi- ja vastuullisuuspäällikkö
Kiho


Valmennuspäivissä tilaa aidolle keskustelulle ja vertaisoppimiselle

Valmennuksen sisällöissä keskityttiin asiakaslähtöiseen tekemiseen, sisältö- ja digimarkkinointiin sekä myynnin ja markkinoinnin yhteispeliin; tavoitteisiin, tuloksiin ja mittaamiseen. Valmennuspäivät rakentuivat teoriasta, käytännön esimerkeistä, konkreettisesta työstämisestä sekä yhteisestä keskustelusta. 

- Aava & Bangilla on hyvin uniikki lähestymistapa markkinointiin ja asiakkaisiin, mikä on mahtavaa. Se, että markkinointia tulisi rakentaa yrityksen sisältä ulospäin, oli meistä monelle uusi oivallus. Myös perusasioiden kuuleminen ääneen on tärkeää, Toivanen pohtii.

- Olenkin kehunut valmennuksen sisältöjä maasta taivaisiin. Valmennuspäivät olivat poikkeuksellisia, aina jaksoi kuunnella tylsistymättä. Tykkäsin valmennustiimistä ihan älyttömästi, he ovat hienoja persoonia ja oman alansa rautaisia ammattilaisia. Valmentajat olivat helposti lähestyttäviä – oli aidosti olo, että tässä käydään vertaisten kanssa dialogia. Yhteiselle keskustelulle ja oman yrityksen kehitystyölle annettiin hyvin tilaa, Toivanen summaa. 



 

Pelaavatko myynti ja markkinointi teillä samaan maaliin?

Lue lisää Myyntiä ja markkinointia digitaalisesti -hankkeesta tästä



ELY_LA01_Logo___FI_B3___RGB-1
VipuvoimaaEU_2014_2020_rgb-768x544
ESR logo
aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.