Liepuska

Brändiuudistus ja visuaalinen ilme

  • Markkinoinnin suunnittelu
  • Brändiuudistus
  • Visuaalinen ilme, logo, typografia, värimääritykset
  • Ydinviestien kiteytys ja tarina
Liepuska bändiuudistus ja visuaalinen ilme
 

Juuri tästä hetkestä Liepuska tekee aina vähän paremman

Liepuskan Herkkupaja on Kuopion Nilsiässä sijaitseva herkkupaja, jonka paikallisista raaka-aineista valmistetut suolaiset ja makeat herkut ihastuttavat niin koti-Suomessa kuin ulkomaillakin. Kohdeasiakkaina ovat erityisesti ravintolat, kokouspalvelut ja hotellit. Liepuskan tuotteet sopivat juuri tähän hetkeen. Niitä ei ole tehty huomista varten, niitä ei ole tehty eilistä varten – ne on tehty tähän ainutlaatuiseen hetkeen.

Tutustu Liepuskaan



 

Yhteistyön lähtökohdat

Yhteistyömme Liepuskan kanssa alkoi alkuvuodesta 2018. “Meidän missiona oli tehdä parempia leipomotuotteita ja ensin laitoimmekin tuotteen kuntoon – siitähän kaikki lähtee. Liepuskan pääkohderyhmää ovat ravintolat ja hotellit eli halusimme olla se brändi, jonka keittiömestarit tuntevat. Yrityksen kasvun myötä meidän piti myös olla uskottavampia yritysasiakkaiden silmissä ja siksi lähdimme tekemään brändityötä Aava & Bangin kanssa”, Liepuskan osakas Timo Turunen kertoo.




Parasta oli se, että meidät otettiin ihmisinä vastaan. Varmasti taitavia markkinointitaloja löytyy muitakin, mutta henkilökemiat olivat varmasti isossa roolissa siinä, miksi projekti onnistui kanssanne niin hyvin.

Timo Turunen
osakas
Liepuskan Herkkupaja


 

Toimiva yhteistyö brändiuudistuksen avaintekijänä

Lähdimme työpajatyöskentelyn kautta rakentamaan ymmärrystä Liepuskan brändin kulmakivistä, kuten tavoitteista, halutuista mielikuvista ja kohderyhmistä. Tämän jälkeen suunnittelijamme ja AD:mme kiteyttivät Liepuskan ydinviestit ja tarinan sekä visuaalisen ilmeen,  logon, typografian ja värimääritykset. Liepuska oli samaan aikaan mukana Aava & Bangin organisoimassa Pohjois-Savon Markkinointivirittämö -hankkeessa, jonka kautta he saivat markkinoinnin osaajan yritykseen, joka koordinoi myös brändiuudistuksen toteutumista. 

“Yhteistyö kanssanne sujui hyvin ja lopputulos oli hyvin meidän näköinen! Luotimme erityisesti siihen teidän ammattitaitoon kokonaisuuden ja projektinhallinnan osalta, ja kaikki vinkit, neuvot sekä yhdessä sparrailu oli tärkeää. Meillä oli yrittäjinä omat hommamme ja vastuumme, eivätkä päivät ja viikot muutenkaan meinanneet riittää. Kun projektinjohdon pystyi tällä tavalla ulkoistamaan osaaville ammattilaisille, oli lopputuloksena aika hyvä kokonaisuus meille.

Parasta oli se, että meidät otettiin ihmisinä vastaan. Varmasti taitavia markkinointitaloja löytyy muitakin, mutta henkilökemiat olivat varmasti isossa roolissa siinä, miksi projekti onnistui kanssanne niin hyvin. Asiakaspalvelu oli hyvää ja se kokonaisuus oli kunnossa, vaikka teilläkin on paljon projekteja ja niin laaja toiminta-alue valmennusohjelmineen. Teidän tyyli toimia on sopivan iso, mutta kuitenkin realistinen. Te ette ikinä sanoneet, että pitäisikö meidän olla pieni yritys vaan että voimme olla ylpeästi Liepuskan Herkkupaja ja näyttää myös ulospäin siltä!”, Timo kommentoi.



 

Tulokset

Uusi brändikonsepti on onnistuneesti jalkautettu näkyväksi niin yrityksen sisälle kuin sen ulkopuolellekin. Uuden brändi-ilmeen mukainen verkkosivu toimii erinomaisena käyntikorttina ja onkin saanut erittäin hyvää palautetta niin isoilta ostajilta kuin lehdistöltäkin. Timo kommentoi yhteistyön ja brändiuudistuksen tuloksia seuraavasti: “Meidät otetaan nyt ihan eri tavalla vastaan, kun logo ja muu ilme ovat kunnossa. Se visuaalinen ilme on kuitenkin kävijän ja potentiaalisen ostajan ensikosketus meihin, joten sen täytyy olla kunnossa. Parasta palautetta onkin se, kun ostaja ei välttämättä tunne meitä yhtään, mutta kun vierailee meidän nettisivuilla ja tutustuu meihin, seuraa siitä vau-elämys!

Teimme isoja investointeja viime vuonna, kuten tämän brändiuudistuksen, mutta se tulee jo nyt moninkertaisena takaisin. Näin se pitäisi mielestäni ajatellakin, että kun saa bisneksen rullaamaan ja tekee positiivisen tuloksen, kannattaa heti laittaa panostuksia esimerkiksi tällaiseen projektiin, jotta saa lisää tulosta. Voin kyllä suositella Aava & Bangia!”



Liepuska logo

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Liepuskan toimintaan tarkemmin heidän verkkosivuillaan.

Tutustu Liepuskan Herkkupajaan



 

Markkinoinnin suunnittelu

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Lue lisää markkinoinnin suunnittelusta

 

Graafinen suunnittelu

Herätämme brändisi eloon ja kiteytämme ydinviestisi visuaaliseen muotoon.

Lue lisää graafisesta suunnittelusta

aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.