Yritys kertoo: mutkaton rekrytointiprosessi päättyi nappivalintaan
Aikolon lähti mukaan Pohjois-Pohjanmaan Markkinointivirittämöön, koska toiminnan laajentuessa oli tunnistettu selkeä tarve apukäsille markkinoinnin tiimiin. “Olemme kasvaneet paljon, eikä yksi ihminen enää vain riittänyt. Päätökseen vaikutti merkittävästi myös se, että rekrytointi oli tehty meille Virittämön kautta helpoksi”, kertoo Aikolonin markkinointiosaston tiiminvetäjä Pirjo Bovellan. Markkinointivirittämöön lähdettiin avoimella mielellä, tavoitteena löytää osaaja, joka jäisi yritykseen pidemmäksikin aikaa.
Rekrytointiprosessin haastatteluvaiheessa Aikolon tapasi ensimmäisenä Tiia Jalkasen, joka teki heihin lähtemättömän vaikutuksen.
Nuoresta iästään huolimatta Tiialla oli jo kokemusta ja näkemystä markkinoinnista ja Aikolonilla haluttiinkin tarjota paikka sopivalle tekijälle kasvaa alan asiantuntijaksi.
Tiia pääsi alusta alkaen hyvin kiinni muoviteollisuuden maailmaan ja molempien osapuolten odotukset yhteistyöstä ovat täyttyneet. Yhteinen sävel on ollut helppo löytää – Pirjon sanoin “toinen aloittaa lauseen ja toinen päättää sen.” Pirjon mukaan Tiian vahvuuksia ovat markkinoinnin lisäksi into ja halu oppia uutta sekä rohkeus kokeilla uusiakin asioita. Se jos mikä on tärkeää alati muuttuvalla markkinoinnin kentällä.
Rekrytoinnin ja valmennuksen yhdistelmän avulla Aikolon sai markkinointiin uutta näkökulmaa ja apua brändiuudistuksen läpivientiin. Matkalta mukaan tarttui myös hyvin konkreettisia oppeja: esimerkiksi mobiilivideotyöpaja oli hyödyllinen ja tuli ajankohtaiseen tarpeeseen, sillä tarkoituksena oli ollut pidemmän aikaa aloittaa videoiden tuottaminen eri kanaviin.
Markkinointivirittämön aikana toimiva ohjaus, eli kasvuvalmentajan, yrityksen ja osaajan väliset säännölliset tapaamiset, sai myös kehuja Pirjolta.