Salivirta & Partners

Asiantuntijayrityksen referenssitarinat ja asiakaskokemustutkimus

  • Asiakaskokemustutkimus
  • Referenssitarinat
Salivirta & Partners – asiantuntijayrityksen referenssitarinat ja asiakaskokemustutkimus
 

Asiantuntijayrityksen referenssitarinat ja asiakaskokemustutkimus

Toteutimme keväällä 2021 asiakaskokemustutkimuksen ja referenssitarinoita Salivirta & Partnersille, joka on nykyisin osa Nordic Healthcare Groupia. NHG Salivirta tarjoaa sosiaali-, terveys- ja hyvinvointialan digitalisaatioon liittyviä asiantuntijapalveluita aina strategian tasolta arjen asiakastyöhön. NHG Salivirran asiantuntijoita yhdistää intohimo, kyvykkyys ja ymmärrys toimia tukena monipuolisissa kehittämisrooleissa. Asiakkaita autetaan luomaan yhteentoimivuutta ja uudistumisen edellytyksiä tuloksellisesti ja vaikuttavasti.

Tutustu NHG Salivirtaan




Suhtaudutte toimeksiantoihin paitsi intohimolla, myös asiakaslähtöisesti.

Piritta Jalonen
myynti- ja markkinointijohtaja
Salivirta & Partners


 

Yhteistyön lähtökohdat

Yhteistyömme alkoi noin vuosi sitten, kun Salivirta & Partnersilla heräsi tarve toteuttaa referenssitarinoita heidän verkkosivustolleen. Samalla Aava & Bangin kanssa tuli puheeksi asiakaskokemustutkimuksen toteuttaminen. Lähdimme toteuttamaan yhdessä Salivirta & Partnesin asiakkaiden referenssitarinoita sekä asiakaskokemustutkimusta.

“Meillä on tuotettu myös asiakaskokemustutkimus vuosittain. Kysyin siinä referenssien, yhteydessä onnistuisiko asiakaskokemus teidän toimesta, ja kyllähän se onnistui! Teiltä saatiin siihen tekijät ja toteutettiin tutkimus siinä samalla kevään aikana”, muistelee Salivirta & Partnersin myynti- ja markkinointijohtaja Piritta Jalonen.

“Yhteistyö Aava & Bangin kanssa on ollut todella sujuvaa. Mielestäni suhtaudutte toimeksiantoihin paitsi intohimolla, myös asiakaslähtöisesti. Lähdettiin yhdessä miettimään, mikä on se tarve mihin me apuja tarvitaan. Ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä niihin lopputuotoksiin, mitä ollaan Aava & Bangilta saatu”, Piritta kehuu.




Asiakkaat osaavat olla meihin yhteyksissä nyt kun sivuilta saa paremman kuvan siitä, missä asioissa me voidaan erityisesti olla avuksi.

Piritta Jalonen
myynti- ja markkinointijohtaja
Salivirta & Partners


Aava & Bang asiakaskokemustutkimus
 

Referenssitarinoilla selkeyttä palveluihin ja lisää myyntiä

“Olimme saaneet aikaisempien tutkimuksien kautta palautetta, että nettisivuiltamme on haastavaa saada selkeää kuvaa siitä, mitä me oikeasti teemme. Osaamisemme näyttäytyy helposti asiakkaidemme suuntaan tietyn asiantuntijan kautta, jolloin he eivät välttämättä osaa pyytää meiltä muiden osa-alueiden palveluita. Totesin, että olisi hyvä saada sinne enemmän case-esimerkkejä, joiden kautta pystyisimme kertomaan toimeksiannoistamme ja osaamisestamme”, Piritta avaa tarvetta referenssitarinoiden takana.

Referenssitarinoita toteutettiin yhteensä viisi. Aava & Bang vastasi haastatteluista ja tarinoiden kirjoittamisesta. Tekstit annettiin vielä ennen julkaisua kommentoitavaksi Salivirta & Partnersille sekä haastatelluille asiakkaille. “Valitsimme referenssitarinoita varten sellaiset toimeksiannot, mistä saisimme mahdollisimman monipuolisen kuvan meidän osaamisesta ja lisäarvosta, mitä ollaan asiakkaille pystytty tuottamaan.”

Referenssitarinat julkaistiin Salivirta & Partnersin verkkosivuilla, jonka myötä on tullut lisäämyyntiä ja positiivista palautetta asiakkailta. “Referenssitarinoista on tullut tosi hyvää palautetta! Ollaan saatu niiden kautta lisää konkreettisia toimeksiantoja. Nyt ihmiset löytävät sivujemme kautta kysymyksiinsä vastauksia ja meidän jäljille. He osaavat olla meihin yhteyksissä, kun sivuilta saa paremman kuvan siitä, missä asioissa me voidaan erityisesti olla avuksi. Olen myös itse paremmilla mielin ohjannut ihmisiä verkkosivuille tutustumaan meihin ja palveluihimme”, Piritta iloitsee.




Onhan se ihan hemmetin hienoa sanoa, että meidän asiakastyytyväisyys on NPS-luvulla mitattuna 93! Kyllähän se on ylpeyden aihe meille.

 
Piritta Jalonen
myynti- ja markkinointipäällikkö
Salivirta & Partners


 

Asiakaskokemustutkimus kertoo asiakkaan näkökulman ja antaa eväitä toiminnan kehittämiseen

Asiakaskokemustutkimuksen avulla saadaan kattava kuvaus yrityksen toiminnasta asiakkaiden silmin. Tulosten avulla pystytään suuntaamaan kehitystoimenpiteet niin, että ne oikeasti palvelevat asiakkaita. “Haluttiin puolueeton ja riippumaton taho toteuttamaan asiakaskokemustutkimus. Halusimme saada sitä tietoa siitä missä mennään meidän asiakkaiden näkökulmasta, mikä on hyvällä mallilla ja missä on sitä kehitettävää”, Piritta kertoo.

Tutkimuksen avulla onnistuttiin löytämään Salivirta & Partnersin onnistumiset sekä kehityskohteet. “Tutkimuksen avulla olemme saaneet asiakkailtamme positiivisia palautteita sekä konkreettisia kehittämiskohteita. Olemme pystyneet niiden pohjalta lähteä miettimään, miten tehtäisiin jatkossa paremmin”.

Asiakaskokemustutkimuksessa selvitetään myös asiakkaiden brändimielikuvia. Sen avulla voidaan selvittää, kohtaavatko yrityksen sekä asiakkaiden kokemukset. “Meillä on se tietty ajatus siitä mitä me olemme ja miten me haluamme näyttäytyä asiakkaidemme suuntaan. Oli ilo huomata, että asiakkaidemme näkemys täsmää aika hyvin siihen meidän omaan ajatukseemme tekemisestä. Ei ole suurta ristiriitaa omassa ja asiakkaiden kokemuksissa”, miettii Piritta.“Ja onhan se ihan hemmetin hienoa sanoa, että meidän asiakastyytyväisyys on NPS-luvulla mitattuna 93! Kyllähän se on ylpeyden aihe meille”, Piritta iloitsee.




Saitte äkkiä kiinni siitä, mikä on se meidän tyyli viestiä ja minkä tyyppiset tekstit me halutaan. Teillä on kyky mukauttaa viestintä asiakkaan omalle kielelle.

 
Piritta Jalonen
myynti- ja markkinointijohtaja
Salivirta & Partners


Aava & Bang referenssitarinat
 

Projekti sujuvasti maaliin ja asiakkaan näköinen lopputulos

Kiitosta Piritta antaa erityisesti luottamuksesta, aikatauluissa pysymisestä, sekä yrityksen viestintätyylin sisäistämisestä. “Saatiin yhdessä tehokkaasti ja napakasti sovitussa aikataulussa yhdessä tehtyä ne asiat mitkä piti tehdä. Pystyimme luottamaan siihen, että kun teille antaa ohjat toteuttaa yhdessä tehdyt suunnitelmat, ne tulee tehdyksi.”

”Odotuksemme olivat, että saadaan projektit toteutettua ja lopputuloksesta tulee meidän näköinen. Meitä kuunneltiin – asiakaskokemustutkimus sekä referenssitarinat olivat meidän näköiset ja tyyliset. Saitte äkkiä kiinni siitä, mikä on se meidän tyyli viestiä ja minkä tyyppiset tekstit me halutaan. Teillä on kyky mukauttaa viestintä asiakkaan omalle kielelle”, Piritta kehuu.

Ulkoisesta yhteistyökumppanista on ollut apua myös projektin etenemisessä ja loppuun saattamisessa. ”Päästiin siitä “pitäisi tehdä” -vaiheesta siihen, että saatiin oikeasti hommat tehtyä. Helposti tällaiset jää arjen kiireessä jalkoihin, kun kuitenkin priorisoidaan asiakastyötä hyvin vahvasti. Aina jää odottelemaan sitä oikeaa hetkeä. Mutta eihän sitä oikeasti olisi tullut tänä päivänäkään, ellei Aava & Bang olisi tullut apuun”, Piritta toteaa.

“Yhteistyömme sujui todella hyvin. Teidän suunnalta oltiin aktiivisia ja homma otettiin haltuun. Meidät pidettiin ajan tasalla koko projektin ajan eikä meidän tarvinnut huolehtia, tuleeko asiat tehtyä. Kuulitte meidän toiveita ja asiakastutkimuksen osalta pohjaa räätälöitiin meidän tarpeiden mukaisesti. Lopputuloksena tuli selkeä ja hyvä raportti, joka palveli meidän tarpeita”, Piritta summaa yhteistyötä.

Salivirta & Partners on nykyisin NHG Salivirta Oy, joka on osa Nordic Healthcare Groupia.



Salivirta & Partners logo

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa NHG Salivirran toimintaan tarkemmin heidän verkkosivuillaan.

Tutustu NHG Salivirtaan




Aina jää odottelemaan sitä oikeaa hetkeä. Mutta eihän sitä oikeasti olisi tullut tänä päivänäkään, ellei Aava & Bang olisi tullut apuun.

 
Piritta Jalonen
myynti- ja markkinointijohtaja
Salivirta & Partners


 

Miksi asiakaskokemustutkimus?

Asiakaskokemustutkimus on selvitys olemassa olevien asiakkaiden mielikuvista sekä kokemuksista yrityksesi brändistä ja palveluista.

Asiakastutkimuksen avulla saat hyödyllistä tietoa liiketoiminnan kehittämiseen niin asiakaspalvelun, markkinoinnin ja myynnin saralla. Yhteistyökumppanin avulla varmistat puolueettoman tutkimuksen.

B2B-asiantuntijayrityksen kohderyhmä on usein suppeampi. Tällöin puhelinhaastattelu on kustannustehokas menetelmä, jonka avulla saadaan kattava kuvaus nykytilanteestanne. Suurempien kohderyhmien osalta voidaan hyödyntää sähköistä kyselyä.

 

Näin se tehdään:

  1. Kartoitamme aloitustapaamisen yhteydessä tarpeet tutkimukselle, joiden pohjalta sovitaan yhdessä tutkimusmenetelmästä. Kartoituksen pohjalta laadimme haastattelukysymykset valmista mallia hyödyntäen.

  2. Kontaktoimme ja haastattelemme joko puhelimitse tai sähköisenäkyselynä tutkimusmenetelmästä riippuen teidän toimesta toimitetun listan mukaisesti.

  3. Koostamme haastattelun tuloksista selkeän ja helppolukuisen raportin, jonka saatte käyttöönne.

  4. Lopuksi käymme tulokset yhdessä läpi palautepalaverissa.

aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.