Referenssi: Sanna Mäki, Tammer Brands Oy
Vaikuttavampaa markkinointia Masterclassin avulla

Sanna Mäki toimii Tammer Brands Oy:n markkinoinnin kehityspäällikkönä ja osallistui Masterclass-koulutukseen keväällä 2024. Sannan Masterclass-matka huipentui sertifiointiin loppuvuodesta 2024. Mutta miksi myös muu tiimi osallistuu Masterclass -verkkokurssille alkuvuodesta 2025?
– Masterclass oli todella kiva kokemus. Tavoitteeni oli ylläpitää omaa ammattitaitoani, sillä markkinoinnin kenttä muuttuu ja kehittyy jatkuvasti, pohjustaa Mäki.
Sanna eteni pari vuotta sitten markkinointitiimin esihenkilötehtäviin ja halusi Masterclassista vahvistusta oman tekemisen sekä tiimin johtamisen tueksi. Ajantasaisin tiedoin ja työkaluin on helpompi auttaa tiimiä onnistumaan.
– Koulutuksen aikana vahvistui oma näkemys siitä, että olemme oikealla tiellä tekemisen suhteen. Mielestäni saimme ehdottomasti vastinetta koulutukseen käytetylle ajalle, kuvailee Mäki.
Mitä olemme tehneet?
- Myynnin ja markkinoinnin Masterclass
- Käytännön työkaluja ja tukea valmennuksesta myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseen
- Myynti- ja markkinointiosaamisen kehittämisestä hyötyy koko organisaatio
“
Olemme hyötyneet Masterclassin työkaluista ja hiomme markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä lisää tämän vuoden aikana. Tiimin käytössä on ollut Masterclassin aikana luotu pohja asiakkaan ostopolusta ja koulutuksessa täydennetyt tehtävät kohderyhmistä sekä segmentoinnista.
Sanna Mäki, markkinoinnin kehityspäällikkö, Tammer Brands Oy
Yhteinen ymmärrys koko tiimille markkinoinnin ja myynnin yhteistyöstä
Viime keväänä Masterclassia kävi Sannan lisäksi yksi tiimin jäsenistä. Alkuvuodesta 2025 Tammer Brands Oy:ltä aloittaa isompi viiden hengen porukka uudistuneen Masterclass-verkkokurssin parissa.
– Hienoa, että saadaan tiimille luotua syvempi yhteinen ymmärrys ja pohja tekemiseen yhteisen koulutuksen kautta, sanoo Mäki.
Ehdottomasti tärkeimpänä oivalluksena Mäki pitää suunnitelmallisuuden merkityksen kirkastumista myynnin ja markkinoinnin tekemisessä. Masterclassin jälkeen Sanna on myös yhdessä markkinointitiimin kanssa vienyt käytäntöön myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämistä ja sen huomioimista arjessa. Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö ei ole vain yhden ihmisen tai tiimin tehtävä.
– Olemme hyötyneet Masterclassin työkaluista ja hiomme markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä lisää tämän vuoden aikana. Tiimin käytössä on ollut Masterclassin aikana luotu pohja asiakkaan ostopolusta ja koulutuksessa täydennetyt tehtävät kohderyhmistä sekä segmentoinnista. Olemme ottaneet käyttöön myös analytiikkaamme kehittäneitä työkaluja, kuten utm-tägit, Mäki kertoo tyytyväisenä.

Käytännönläheistä oppia ja työkaluja arkeen
Masterclass tarjoaa selkeän pohjarakenteen, jonka päälle on helppo lähteä kehittämään markkinointia ja myyntiä. Koulutuksen sisältö on työelämälähtöistä ja konkreettista, jotta sitä pääsee oikeasti hyödyntämään arjessa.
– Valmentajat olivat huippuja – kaikilla on selkeästi oma osaamisalue ja intohimon kohteet näkyivät. He tekivät työtä persoonallaan, Mäki kuvailee.
Koulutuksen joustava toteutustapa mahdollisti opintojen sovittamisen työkiireiden keskelle.
– Masterclass ei sido esimerkiksi yrityksen resursseja samalla tavalla kuin oppisopimus, Mäki lisää.
“
Tehtäviini kuuluu tiimin ja markkinoinnin luotsaaminen sekä kehittäminen, joten siksi koen, että Masterclass-koulutus ja -sertifiointi oli hyvä match omaan rooliini ja osaamiseni ylläpitämiseksi.
Sanna Mäki, markkinoinnin kehityspäällikkö, Tammer Brands Oy
Masterclass-sertifiointi urakehityksen tukena
Masterclass-alumnien sertifiointipäivä teki vahvan vaikutuksen Sanna Mäkeen. Päivän intensiiviset tehtävät testasivat myös paineensietokykyä.
– Yllätyin, kuinka laaja ja haastava itse sertifiointipäivä oli. Siitä jäi hyvä fiilis, ja oli todella mielenkiintoista purkaa pienryhmätehtävää, Mäki kertoo. Kokemus osoitti myös, miten kertynyt osaaminen auttaa selviytymään haastavista tilanteista.
– Oli hauska osoitus itsellekin, että saa painettua kasaan myynti- ja markkinointisuunnitelman paineen alla, ja osaamista on kertynyt, Mäki kiittelee.
Vaikka Masterclass-sertifikaatti ei juuri nyt ole välttämätön Mäen urakehityksen kannalta, hän näkee sen arvon pitkällä aikavälillä.
– Tehtäviini kuuluu tiimin ja markkinoinnin luotsaaminen sekä kehittäminen, joten siksi koen, että Masterclass-koulutus ja -sertifiointi oli hyvä match omaan rooliini ja osaamiseni ylläpitämiseksi, Mäki kertoo.
Kaipaatko uutta energiaa ja selkeitä suuntaviivoja B2B-myynnin ja markkinoinnin tulokselliseen tekemiseen?
Uudistettu myynnin ja markkinoinnin Masterclass on saatavilla itsenäisesti opiskeltavana verkkokurssina tai joustavana valmennuksena, joka on samalla Suomen ensimmäinen kokonaisvaltaisen B2B-myynnin ja -markkinoinnin sertifiointiohjelma. Lue lisää ja lataa esite täältä!
B2B-myynnin ja markkinoinnin valmennus yksilöille, tiimeille & yrityksille
Myynnin ja markkinoinnin Masterclass on Suomen ensimmäinen kokonaisvaltainen B2B-myynnin ja -markkinoinnin sertifiointiohjelma. Valmennus on suunniteltu markkinoinnin ja myynnin tiimeille, johtajille, asiantuntijoille, tekijöille sekä liiketoiminnan kehittäjille. Koulutus järjestetään joustavasti verkkototeutuksena.

Riikka Ahmaniemi
Liiketoimintajohtaja, valmennuspalvelut
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.