Referenssi: Liina Löfberg, Würth Oy
Masterclassista uusia työkaluja ja selkeyttä tiimityöhön

Masterclass-sertifiointivalmennus on mahdollisuus kiteyttää opitut taidot ja soveltaa niitä käytäntöön sekä saada todennus omalle osaamiselle. Marraskuussa 2024 pidetty sertifiointipäivä kokosi osallistujia eri aloilta. Würth Oy:n markkinointipäällikkö Liina Löfberg kertoo, miten Masterclass muutti hänen lähestymistapaansa markkinointiin ja yhteistyöhön myynnin kanssa.
Mitä olemme tehneet?
- Myynnin ja markkinoinnin Masterclass
- Käytännön työkaluja ja tukea valmennuksesta myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseen
- Myynti- ja markkinointiosaamisen kehittämisestä hyötyy koko organisaatio
“
Masterclass auttoi minua kommunikoimaan paremmin omasta työstäni ja sen merkityksestä. Koulutus on antanut selkeyttä, inspiraatiota ja uusia välineitä työhön.
Liina Löfberg, markkinointipäällikkö, Würth Oy
Masterclassin avulla selkeyttä ja ymmärrystä koko tiimille
Löfberg työskentelee Würth Oy:n markkinointipäällikkönä ja osallistui Masterclass-koulutukseen keväällä 2024. Sertifiointipäivä loppuvuodesta 2024 kruunasi koulutusmatkan.
– Ajattelin aluksi, että Masterclass-koulutus vaikutti kiinnostavalta ja ajankohtaiselta, mutta en odottanut sen olevan näin laaja ja kattava, Löfberg kertoo.
Koulutus antoi paitsi uusia ideoita, myös konkreettisia työkaluja viestiä markkinoinnin ja myynnin yhteisiä tavoitteita koko tiimille.
– Masterclass auttoi minua kommunikoimaan paremmin omasta työstäni ja sen merkityksestä. Koulutus on antanut selkeyttä, inspiraatiota ja uusia välineitä työhön, Liina kuvailee.

Myynnin ja markkinoinnin tiivis yhteistyö luo tehokkuutta arjessa
Löfberg nostaa erityisesti sisältömarkkinoinnin ja inbound-markkinoinnin tärkeimmiksi koulutuksen teemoiksi. Masterclass toi selkeämmät suuntaviivat ja uutta draivia tekemiseen.
– Sain uusien työkalujen ja toimintatapojen jalkauttamiseen ja kommunikointiin apua Masterclassista, mikä on auttanut myynnin ja markkinoinnin tiimityön tehostamisessa, Löfberg kertoo.
Löfberg on hyödyntänyt Masterclass-materiaaleja myös kouluttaessaan itse yrityksen uusia työntekijöitä markkinoinnin ja myynnin yhteistyön tärkeydestä.
– Yhteinen ymmärrys esimerkiksi ostopolkuajattelusta tukee meidän liiketoimintaamme. Täytyy itse kouluttautua, jotta pystyy kehittämään myös toimenpiteitä, hän lisää.
“
Sain uusien työkalujen ja toimintatapojen jalkauttamiseen ja kommunikointiin apua Masterclassista, mikä on auttanut myynnin ja markkinoinnin tiimityön tehostamisessa.
Liina Löfberg, markkinointipäällikkö, Würth Oy
Sertifiointi haastoi ja palkitsi
Masterclass-koulutuksen opit laitettiin testiin sertifiointipäivässä. Päivän intensiivisyys yllätti Liinan positiivisesti.
– Päivän tehtävät olivat vaativia, mutta siitä jäi hyvä fiilis. Oli hienoa päästä testaamaan paineensietokykyä uudessa tilanteessa ja verrata omaa osaamista suhteessa muihin osallistujiin, Löfberg kertoo.
Vaikka sertifikaatin käytännön hyödyt esimerkiksi urakehityksen suunnittelussa eivät juuri nyt ole Löfbergille ajankohtaisia, hän arvostaa sen tarjoamaa tunnustusta.
– Masterclass-sertifikaatti toimii todisteena siitä, että olen aktiivisesti kehittänyt osaamistani, Löfberg pohtii.
Uusia oivalluksia ja näkökulmia
Masterclass on tuonut tuoreita näkökulmia työhön myös tulevaisuutta ajatellen.
– Markkinoinnin ja myynnin alat kehittyvät jatkuvasti, ja tällainen koulutus auttaa pysymään ajan tasalla, Löfberg painottaa.
Koulutuksen kautta Löfberg on inspiroitunut jatkamaan oppimista, ammatillista kehittymistä ja haastamaan omaa ajatteluaan.
– Näen B2B-myynnin ja -markkinoinnin osaajille kasvavaa tarvetta tulevaisuudessa. Lisäksi oli hienoa, että mukana oli ihmisiä eri toimialoilta. Se toi mielenkiintoisia näkökulmia koulutukseen, hän summaa.
– Työkaverini vinkkasi minulle Masterclass-koulutuksesta. Ehdottomasti suosittelisin Masterclassia markkinoinnin ja myynnin tekijöille, täydentää Löfberg.
Kaipaatko lisää paukkuja ja selkeitä suuntaviivoja B2B-myynnin ja markkinoinnin tulokselliseen tekemiseen?
Uudistettu myynnin ja markkinoinnin Masterclass on saatavilla itsenäisesti opiskeltavana verkkokurssina tai joustavana valmennuksena, joka on samalla Suomen ensimmäinen kokonaisvaltaisen B2B-myynnin ja -markkinoinnin sertifiointiohjelma. Lue lisää ja lataa esite täältä!
B2B-myynnin ja markkinoinnin valmennus yksilöille, tiimeille & yrityksille
Myynnin ja markkinoinnin Masterclass on Suomen ensimmäinen kokonaisvaltainen B2B-myynnin ja -markkinoinnin sertifiointiohjelma. Valmennus on suunniteltu markkinoinnin ja myynnin tiimeille, johtajille, asiantuntijoille, tekijöille sekä liiketoiminnan kehittäjille. Koulutus järjestetään joustavasti verkkototeutuksena.

Riikka Ahmaniemi
Liiketoimintajohtaja, valmennuspalvelut
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.