Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

 

Extron

Markkinoinnin kumppanuus ja sivustouudistus

 

Extron

Muoviteollisuuden tulevaisuus tarvitsee Arkkitehteja

Akaalainen Extron on jo pitkään ollut tuttu nimi muoviteollisuuden ammattilaisille. Kun kasvu ja strategia vaativat brändin päivittämistä kansainvälisiin raameihin, autoimme heitä tekemään akaalaisista Ekstruusion Arkkitehteja.

Asiakkuus on käynnistynyt Markkinointitoimisto Bermudan kanssa. Markkinointitoimisto Bermuda Oy ja Aava & Bang Oy yhdistyivät tammikuussa 2023.

Kun Extron-Mecanorista tuli Extron, autoimme luomaan uudelle brändille visuaalisen ja tarinallisen identiteetin, joka korostaa pohjoismaista asiantuntemusta kaikkialla maailmassa. Kun brändityö oli valmis, jatkoimme yhteistyötä sivuston ja markkinointimateriaalien uudistamisen sekä markkinointisuunnitelman ja kansainvälisten markkinointikampanjoiden merkeissä.



Mitä olemme tehneet?

  • Sivustouudistus
  • Tarinan kirkastus
  • Brändiohjeisto
  • Visuaalinen ilme
  • Logo
  • Markkinointistrategia
  • Kampanja
  • Myyntipresentaatio
  • Digimarkkinointi

 

Moderni muovimaailma monipuolistuu

Extronilla on vuosikymmenten kokemus ekstruusio- eli muovin suulakepuristamislaitteiden suunnittelusta ja valmistuksesta. Yrityksen vahvuuksiin kuuluvat myös olemassa olevien laitteiden ja linjastojen modernisointi ja automatisointi sekä ekstruusioprosessin kaikkien vaiheiden tunteminen. Brändiuudistuksen laukaisijana toimi selkeä liiketoimintastrategian muutos, joka korosti omiin vahvuuksiin keskittymistä sekä paluuta kannattavalle kasvu-uralle, jossa tärkeänä osatekijänä oli kansainvälistyminen.

Uuden brändin tavoitteena oli paitsi ilmentää Extronin vahvuuksia suunnittelijana ja toteuttajana, myös vahvistaa muovialan operaattoreiden ammattiylpeyttä vauhdilla automatisoituvassa maailmassa, jossa vastuullisuuskysymyksetkin ovat jatkuvasti suuremmassa roolissa. Elementtejä oli siis paljon, ja siitä syystä tahdoimme tehdä sekä viesteistä että visuaalisesta ilmeestä mahdollisimman modulaarisen.



Arkkitehdit ratkaisevat

Uusi kärkiviesti muodostettiin työpajojen ja väli-iteraatioiden jälkeen ”Architects of extrusion” -taglinesta sekä ”Elements of performance” -otsikosta. Niissä tiivistyy avainajatus älykkäästä suunnittelusta, jonka avulla voidaan valmistaa oikeat elementit tuotantoprosessin tehostamiseksi. Monipuolista ja aktiivista suunnitteluosaamista korostavia teemoja viljellään myös sivustolla ja markkinointimateriaaleissa.

Myös visuaalinen ilme korostaa arkkitehti- ja elementtiajatusta. Uusi ulkoasu rakentuu palasista, jotka muodostavat yhtenäisen ja toimivan kokonaisuuden. Ilme huokuu moderniutta ja asiantuntevuutta, mutta myös ihmisläheisyyttä ja helposti lähestyttävyyttä. Näiden tueksi kuvasimme Extronista ja extronilaisista uudet brändikuvat, joita hyödynsimme uudella sivustolla ja muissa materiaaleissa.

Brändiuudistuksen kannalta merkittävä muutos näkyy myös yrityksen nimessä. Aiemman Extron-Mecanorin tilalle harkittiin jo jopa jotain täysin uutta ja erilaista, mutta yhteisten pohdintojen jälkeen päädyimme ytimekkääseen Extroniin, joka kantaa mukanaan niin paljon positiivista historiaa. 



Uutta brändiä esitellään ylpeänä

Extronin tarinalliset, strategiset ja visuaaliset elementit määriteltiin uudessa brändikirjassa. Sen pohjalta uudistettiin mm. autojen teippaukset, työvaatteet, tuote- ja palveluesitteet, muut markkinointimateriaalit sekä sivusto. Uusilla kotisivuilla Extronin palvelu- ja tuotevalikoima aseteltiin tarjolle myös toimialalähtöisesti, sillä muoviala on laaja kokonaisuus, jossa asiakasyritysten erityistarpeet, lopputuotteet sekä asiakassegmentit ovat varsin monitahoisia. Sivuston optimoidut käyttäjäpolut auttavat ohjaamaan huomion oikeisiin paikkoihin ja palvelemaan käyttäjäkokemusta sekä tehostamaan halutun informaation löytämistä. Toteutimme kotisivusisältöjen ohessa myös asiakashaastatteluja, joista saimme erinomaista materiaalia sekä sivuston asiakastarina-artikkeleihin että Extronin markkinointimateriaaleihin.

Uudistusten myötä onnistuimme tekemään Extronin brändistä kansainvälisesti kilpailukykyisemmän, mutta yhtä merkittävää oli nähdä ylpeys, jolla akaalaiset itse uutta olemustaan kantavat. Yksi brändiuudistuksen tärkeimmistä onnistumisen mittareista on kohottaa ammattilaisten uskoa omaan osaamiseensa ja saada heidät kertomaan siitä innolla eteenpäin.




 Aava & Bangin kaverit ymmärsivät heti, mistä meidän toiminnassamme on kysymys. He osasivat muuttaa insinöörijargonimme järkeviksi tarinoiksi, ja ilmapiiri oli aina innostava ja rento.

Niko Holm, toimitusjohtaja, Extron Oy


lataus (1)

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Extronin toimintaan heidän nettisivuillaan.

Tutustu Extroniin



Timo Koponen

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.