2 min read
Mitä Bauma 2025 opetti rakennus-, infra- ja kaivosalasta juuri nyt?
Jos joskus on hyvä syy sujauttaa turvakengät jalkaan ja suunnata katse tulevaan, se on Bauma. Rakennus-, infra- ja...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Aro Systems on talotekniikka-alan asiantuntija- ja palveluyhtiö lähes 70 vuoden kokemuksella. Yrityksen ydinosaamiseen kuuluvat vaativat sähkö- ja LVIA-alan sekä talotekniikkahuollon kumppanuudet, ja toiminnan kulmakivenä on laadukkaan tekemisen kautta ansaittu luottamus.
Aro Systemsin periaatteena on kestävä ja eettinen toiminta, joka takaa hyvät mahdollisuudet myös seuraaville sukupolville. Menestys rakentuu Aro Systemsissä vahvasti asiakaslähtöisyyden, kunnioituksen ja luottamuksen, tuloksellisuuden sekä yrittäjähenkisyyden varaan.
Aro Systems toimii Helsingin, Tampereen ja Oulun talousalueilla. Yrityksen palveluksessa työskentelee lähes 350 alan ammattilaista.
Aro Systemsin ja Aava & Bangin yhteistyön kirvoittajana toimi Aro Systemsin toteuttaman henkilöstökysely, jossa sisäisen viestinnän ja kulttuurin vahvistamisen teemat nousivat vahvasti esiin.
- Kävi ilmi, että tieto ei kulje riittävän hyvin organisaatiossa. Halusimme viestintäämme selkeyttä ja konkreettisia tavoitteita, jotta kokonaisuus ei jää epämääräiseksi. Tarvitsimme kumppanilta tukea ja näkemystä siihen, millainen on arolainen viestintäkulttuuri, kertoo Aro Systemsin toimitusjohtaja Mika Huovinen.
Kehittämistyössä rakensimme yhdessä Aro Systemsin kanssa työyhteisöviestinnän mallin ja sisäisen viestinnän periaatteet, joiden avulla yrityksen viestintää on helppo lähteä kehittämään.
Tiedonkulun vahvistaminen työmaiden ja työnjohdon välillä oli tärkeä tavoite, jotta onnistutaan sekä selkiyttämään arkista tekemistä että vahvistamaan yrityskulttuuria.
- Arkijohtamisessa viestintä on johtamista ja johtaminen viestintää. Halusimme linkittää tämän projektin myös esihenkilöillemme järjestettävään koulutuskokonaisuuteen, Huovinen sanoo.
Aro Systemsille yhteistyön tärkein onnistuminen oli punaisen langan löytäminen sisäisen viestinnän kokonaisuuteen.
- Viestintää on helpompi viedä eteenpäin organisaatiossa, kun kokonaisuudelle on selvät raamit, ja asiat pysyvät riittävän yksinkertaisina, Huovinen sanoo.
Työpajojen ja keskustelujen avulla Aro Systemsille rakennettiin kirjallinen työyhteisöviestinnän malli ja vuosikello. Lisäksi kirjattiin mahdollisimman selkeästi tärkeimmät asiat, joita viestinnän kehittämisessä tulee seuraavaksi ottaa huomioon.
Viestinnän periaatteet eroteltiin strategian, kulttuurin ja työn tekemisen tasoille. Näiden avulla selkiytettiin, kuinka sisäistä viestintää kehitetään sekä johdetaan ja miten kaikki näkyy yrityksen arjessa.
- Pidän kolmijaottelusta, sillä se tuo rakennetta ja selkiyttää hyvin tekemistä. Oli tärkeää hahmottaa kolmen eri tason vaikutus. Se kirkastui tämän projektin aikana, Huovinen kertoo.
Kehittämistyötä tehtiin keskustelevalla ja ratkaisukeskeisellä otteella. Lopuksi kiteytimme ajatukset napakaksi työyhteisöviestinnän malliksi, jolla Aro Systems voi kehittää viestintäkulttuuriaan.
- Työpajoissa käytiin hyviä keskusteluja ja keskityttiin juuri meidän haasteisiimme. Olemme pääosin projektiorganisaatio, ja se tuo omat haasteensa niin viestinnällisesti kuin arkijohtamisen näkökulmasta. Aava & Bangin tiimi näki vaivaa sisäistääkseen toimintamme ydinhaasteet.
- Työskentely oli sparrailevaa, ja Aava & Bang toi mukaan omaa näkemystään. Projektin aikana pidettiin jatkuvasti mielessä, että asiat tulee esittää riittävän yksinkertaisina ja ymmärrettävässä muodossa, jotta mallia on helppo viestiä eteenpäin ja juurruttaa. Nyt on paljon itsestämme kiinni, miten tuomme asioita arkeen, Huovinen summaa.
Käy tutustumassa Aro Systemsin toimintaan heidän verkkosivuillaan.
Me Aava & Bangilla uskomme, että kaikista tärkein markkinointi tehdään yrityksen sisällä, ja haluamme rakentaa yrityksiä, johon sekä henkilöstö että asiakkaat sitoutuvat: laadukas työntekijäkokemus vahvistaa työnantajakuvaa ja näkyy ulospäin. Sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittämisen avulla rakennamme asiakasyritystemme tarpeisiin sopivan viestinnän mallin ja varmistamme uuden konseptin juurruttamisen arkeen. Kirkastamme yritysten vahvuustekijöitä, arvoja ja tekemisen ydintä sparraavalla otteella. Aloittaen sisäisen viestinnän kehittämisen johtotasolta varmistumme siitä, että muutos saa johdon tuen ja esimerkin, joka viestitään oikein myös muulle henkilöstölle.
Lue lisää palvelustamme
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.
huhtikuuta 17, 2025 by Hanna-Riikka Ilkka
Jos joskus on hyvä syy sujauttaa turvakengät jalkaan ja suunnata katse tulevaan, se on Bauma. Rakennus-, infra- ja...
huhtikuuta 16, 2025 by Seija Storbacka
Suomalaiset B2B-yritykset ovat usein vahvoja tuotteissaan ja teknologisessa osaamisessaan. Mutta kun katse käännetään...
huhtikuuta 14, 2025 by Katja Asikainen
Asiakaskokemus on tunnistettu yhdeksi tärkeimmistä kilpailuedun lähteistä nykypäivän liiketoimintaympäristössä. Olemme...