Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

 

Draivi

Brändiuudistus antoi Draiville erinomaisen tuen liiketoiminnan kasvattamiseen.

 

draivi-kuvat6-1

Draivi on digimarkkinointia tekevä yritys, joka keskittyy erityisesti finanssiteknologia-alan yritysten tulokselliseen, mitattavaan markkinointiin ja korkealaatuisten liidien tuottamiseen. Huikeaa kasvua tehnyt suomalaislähtöinen yritys toimii jo useassa eri maassa ja kasvaa edelleen.

draivi-kuvat7

 



Mitä olemme tehneet?

  • Brändiuudistus
  • Yrityskulttuurin kirkastaminen
  • Työpajat: tavoitteet, erottuvuustekijät ja kohderyhmät, työnantajamielikuva sekä nimityöpaja
  • Brand Book
  • Sivustouudistus
  • Myyntipresentaation päivittäminen

Brändiuudistuksella kohti vahvaa kasvua

Syksyllä 2022 Ville Kymäläinen aloitti Draivin toimitusjohtajana, ja muutoksen myötä oli ajankohtaista tarkastella yrityksen kehittämisen prioriteetteja. 

“Totesimme, että verkkosivumme ja viestintämme vaativat nyt huomiota. Draivin perustajat ovat hyvin hands on -tyyppisiä ihmisiä ja panostukset olivat suuntautuneet vahvasti asiakastyöhön, mutta yritysviestintä ja oman tekemisemme näyttäminen suuremmalle yleisölle oli jäänyt vähiin. Päätimme tehdä asioille jotain”, Kymäläinen avaa. 

Brändiuudistuksen tavoitteena oli saada yrityksen viestintään ja ilmeeseen lisää samaa uskottavuutta, asiantuntijuutta ja arvoa, jota yritys tuottaa asiakkailleenkin kovien tulosten kautta. Oli myös olennaista puhutella tulevia työntekijöitä, joiden tavoittaminen on ratkaisevaa yrityksen kasvussa. Aava & Bang valikoitui kumppaniksi brändiuudistuksen toteuttamiseen laajan kilpailutuksen kautta.




Aava & Bangin esittelemä tiimi sekä referenssit vakuuttivat. Näimme etuna sen, että saamme käyttöömme naisvoittoisen tiimin näkemystä, kun itse teemme töitä miesporukassa. Haluamme pyrkiä rekrytoinnissamme sukupuolten tasa-arvoon, mutta aiemman datan mukaan emme olleet kovin hyviä tavoittamaan naisia mainonnallamme. Toiveena oli saada tähänkin uutta näkökulmaa.

Ville Kymäläinen, toimitusjohtaja, Draivi


Työnantajabrändi tärkeänä osana kokonaisuutta

Kevään 2023 aikana Draivin yritysbrändi koki kaivatun muodonmuutoksen, jota lähdettiin työstämään yhteisten työpajojen muodossa. Niiden pohjalta kiteytettiin yrityskulttuurin kulmakivet, kirkastettiin arvot ja sanoitettiin ne. Viestinnällinen ydin ja visuaalinen ilme koottiin Brand Bookin muotoon, ja myös verkkosivusto suunniteltiin uusiksi.

Kymäläinen näkee, että brändiin panostaminen on todella tärkeää ja että sillä on liiketoiminnalle suuri merkitys – ja erityisesti Draivin tapauksessa, kun kyseessä on asiakkaille merkittävää arvoa tuottava palvelu.

“Tietoisuuden luominen potentiaalisille partnereille on tarpeen. Se, mitä me teemme, ei ole halpaa partnereillemme. Brändin täytyy tuoda esille sitä, että kanssamme työskennellessä tulee tuloksia ja sijoitus on kannattava. Vaikka asiakashankinta on kallista, olemme siinä erittäin tehokkaita.”



Työnantajamielikuvalla oli brändiuudistuksessa erittäin tärkeä rooli. 

“Jo ennen kuin aloitimme projektia Aava & Bangin kanssa loin Draiville Teamtailor-sivuston, jossa halusin luoda freesimpää kuvaa meistä. Meillä on käynyt tuuri siinä, että olemme saaneet valtavasti hyviä hakijoita kevään aikana ja päässeet valikoimaan meille haluamamme tyypit. Brändimuutos tukee tätä entisestään, ja Teamtailor-sivusto on nyt päivitetty sen mukaiseksi. Kun haemme vahvaa kasvua, rekryt ovat avainasemassa”, Kymäläinen sanoo. 

Yhteisen prosessin aikana pohdittiin myös tarvetta muuttaa yrityksen nimeä Draivi Media. 

“Lähdimme avoimin mielin miettimään, pitäisikö nimeäkin muokata. Toimiiko se kansainvälisesti? Lisäksi media-sana johtaa ajatukset väärään suuntaan, sillä emme ole mediatoimisto. Tätä sparrailimme yhdessä Aava & Bangin kanssa ja saimme kokoon hyviä vaihtoehtoja”, Kymäläinen kertoo. 

“Lopuksi päädyimme pelkkään Draiviin. Alussa jo vitsailimmekin, että niin tässä varmaan käy, että pidämme vanhan nimen. Se ei kuitenkaan ole huono asia – moni ulkomaalainenkin firma on tehnyt samoin”, Kymäläinen jatkaa.




 Olemme tyytyväisiä saumattomaan prosessiin ja erinomaisiin tuloksiin, jotka saavutimme Aava & Bangin kanssa. Yhdessä saimme aikaan vaikuttavia brändikokemuksia, jotka resonoivat yleisössämme. Odotamme innolla menestyksekkään kumppanuuden jatkamista kasvumme edistämiseksi.

Ville Kymäläinen, toimitusjohtaja, Draivi


Ponnistelu ehdottomasti kannatti

Yhteistyö Aava & Bangin kanssa täytti Draivin odotukset sekä prosessin että lopputuloksen osalta, vaikka se vaatikin työtä.

“Brändistämme tuli moderni ja tyylikäs – se on yksinkertaisesti me. Aava & Bangin vetämissä workshopeissa yrityksemme introverttien henkilöiden koko olemuksesta näki, ettei työstäminen ollut helppoa, mutta kaikista niistä harjoituksista saatiin aidosti irti se, mitä olemme ja haluamme olla jatkossa. Vuosien varrella muovautunut tekemisen laatu ja tieto piti vain saada puristettua ulos. Olemme kaikki erittäin tyytyväisiä lopputulokseen”, Kymäläinen sanoo.

“Aava & Bang ei ollut kilpailutuksessa halvin eikä kallein, mutta tarjous oli realistinen ja erottui järkevyydellään. Kun käytössä ei ole muuta rahoitusta, vaan projekti toteutetaan omalla kassalla, tämä sopi meille erittäin hyvin. Esimerkiksi kalliit videot jätettiin pois kokonaisuudesta ja kulustruktuuri pidettiin harkittuna.” 

“Myös Aava & Bangin muut palvelut ja synergiaedut vaikuttivat siihen, että valitsimme yhteistyökumppaniksi heidät. Tämän projektin jälkeen voimme tehdä muutakin yhdessä.”

 




 Perustajakolmikkomme ja minä olimme työpajoissa välillä hulvattomiakin, mutta brändistrategi Hanna-Riikka Ilkka piti hyvin lankoja käsissään. Sessioissa kaikilla osapuolilla oli hauskaa ja uskon, ettemme varmaan olleet ihan keskiverto asiakas.

Ville Kymäläinen, toimitusjohtaja, Draivi


draivi-logo-footer

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Draivin toimintaan heidän nettisivuillaan.

Tutustu Draiviin



 

Brändin rakentaminen palveluna

Parhaimmillaan brändi on yrityksen tärkein kilpailuetu. Me Aava & Bangilla rakennamme brändejä, joihin henkilöstö ja asiakkaat sitoutuvat. Autamme luomaan sisältä vahvan brändin, joka jää mieliin. Suunnitelmallisella brändityön jalkautuksella varmistamme yhtenäisen linjan jokaisessa viestintäkanavassa.

Lue lisää palvelusta

Timo Koponen

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.