Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

 

HUB logistics Finland Oy

Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli kuntoon Masterclass-koulutuksen avulla

Reffabanneri1-Masterclass
HUB logistics on yksityisomisteinen, suomalainen logistiikkapalveluyritys, joka on perustettu vuonna 1992. HUB logistics on täyden palvelun kumppani materiaalivirtojen hallintaan ja tarjoaa laadukkaat ja kokonaisvaltaiset logistiikkapalvelut yrityksille. 

Älykkääseen varastointiin ja sisälogistiikkaan erikoistuneen HUB logisticsin myynti- ja markkinointitiimi vahvistui kolmen hengen joukoksi, minkä myötä oli sopiva sauma lähteä kehittämään myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä. Kehittämiseen haettiin tulitukea tuolloin pilotoidusta, Myynnin ja markkinoinnin Masterclassista, johon HUB logisticsin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kati Hollmén osallistui syksyllä 2023.

Mitä olemme tehneet?

  • Myynnin ja markkinoinnin Masterclass
  • Käytännön työkaluja ja tukea valmennuksesta myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseen
  • Myynti- ja markkinointiosaamisen kehittämisestä hyötyy koko organisaatio



Markkinointi ja myynti ovat usein omissa lokeroissaan ja jompi kumpi jää varjoon. Molemmat ovat kuitenkin erittäin tärkeitä funktioita, joihin pitää panostaa ja joiden täytyy toimia samaan maaliin. Viime vuoden aikana myynnin ja markkinoinnin yhteistyön mallia kehitettiin tosi paljon, ja nyt yhteispeliä on saatu tehostettua.

Aapo Nurmi, myyntijohtaja, HUB logistics


Koulutuksen tuella myynti ja markkinointi saman pöydän ääreen

— Myynti ja markkinointi toimivat aikaisemmin toisista irrallaan. Masterclassin myötä lähdettiin ihan perusteista liikkeelle. Yhdessä kirkastettiin myynnin tavoitteet ja sovittiin markkinoinnin ja myynnin toimenpiteet, joilla niihin päästään, Kati kuvailee. 

Kati vei koulutuksen opit käytäntöön koko tiimille. Sen lisäksi yhteistyötä kehitettiin  yrityksen sisällä laajemmin. 

– Koulutuksen myötä Kati paneutui entistä enemmän myynnin toimintaan ja tavoitteisiin. Nyt meillä on yhteisiä toteutussuunnitelmia- ja aikatauluja, jotta saadaan tuloksia aikaan. Verkkosivujen kävijämäärä sekä liidien määrä on kasvanut. Myyntiä on helpottanut todella paljon, kun markkinoinnin systemaattisella tekemisellä löydetään potentiaalisia asiakkaita, HUB logisticsin myyntijohtaja Aapo Nurmi toteaa.

– Nykyisin meidän markkinointi ja myynti istuvat säännöllisesti saman pöydän äärelle. Tämän myötä keskusteluyhteys ja tiedonkulku eri liiketoiminnan alueiden välillä on parantunut, mikä helpottaa markkinointitoimenpiteiden suunnittelua. Koulutuksessa koin ahaa-elämyksen aktiivisen keskusteluyhteyden merkityksestä – on vain pakko löytää yhteistä aikaa ja iskeä tapaamiset kalenteriin, Kati muistuttaa.



Kuvassa Masterclass osallistujia

Masterclassista apua systemaattiseen arjen tekemiseen

– Koulutuksen myötä loin sisältöteemat ja laadin sisältökalenterin. Nyt sisällöntuotanto on huomattavasti systemaattisempaa ja suunnitelmallisempaa. Saan myynnin kanssa käydyistä keskusteluista sisältöaiheita, joilla vastataan suoraan asiakkaiden oikeisiin kysymyksiin, Kati iloitsee.

– Masterclassin valmennuspäivät olivat parhaita, kouluttajat olivat huippuja! Tehtävistä plussaa siitä, että ne olivat omaa työtehtävää lähellä. Ei mitään turhia esseitä, vaan omaa yritystä tukevia tehtäviä, kertoo Kati.




Onneksi työnantajan puolesta oli helppo lähteä mukaan koulutukseen. Henkilöstön osaaminen on HUB logisticsilla keskeinen osa strategiaa ja työyhteisön tietotaidon kehittämisen merkitys ymmärretään. Kaikki käytetty aika maksoi kyllä itsensä takaisin.

Kati Hollmén, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, HUB logistics


Osaamisen kehittämisestä hyötyy koko organisaatio

– Onneksi työnantajan puolesta oli helppo lähteä mukaan koulutukseen. Henkilöstön osaaminen on HUB logisticsilla keskeinen osa strategiaa ja työyhteisön tietotaidon kehittämisen merkitys ymmärretään. Kaikki käytetty aika maksoi kyllä itsensä takaisin, Kati täydentää. 

– Markkinointi ja myynti ovat usein omissa lokeroissaan ja jompi kumpi jää varjoon. Molemmat ovat kuitenkin erittäin tärkeitä funktioita, joihin pitää panostaa ja joiden täytyy toimia samaan maaliin. Viime vuoden aikana myynnin ja markkinoinnin yhteistyön mallia kehitettiin tosi paljon, ja nyt yhteispeliä on saatu tehostettua, Aapo summaa.

Myynnin ja markkinoinnin Masterclass toteutettiin vuosina 2023 - 2024 Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskus JOTPA:n rahoittamana pilottikoulutuksena. Tuolloin Masterclassiin suoritti 275 myynnin ja markkinoinnin tekijää, asiantuntijaa ja johtajaa. 

Uudistettu myynnin ja markkinoinnin Masterclass lanseerattiin entistäkin parempana syksyllä 2024. Masterclass on saatavilla verkkokurssina tai sertifiointivalmennuksena, joka on Suomen ensimmäinen  kokonaisvaltaisen B2B-myynnin ja -markkinoinnin sertifiointiohjelma. Lue lisää täältä!



Referenssi-HUB logistics-logo-Masterclass-2024

Tutustu asiakkaaseen

 

Tutustu HUB logisticsiin



 

Sertifioi osaamisesi markkinoinnin ja myynnin johtajana ja asiantuntijana

Myynnin ja markkinoinnin Masterclass on Suomen ensimmäinen kokonaisvaltainen B2B-myynnin ja -markkinoinnin sertifiointiohjelma. Valmennus on suunniteltu markkinoinnin ja myynnin tiimeille, johtajille, asiantuntijoille, liiketoiminnan kehittäjille sekä muille kaupallisille sieluille.

Lue lisää Masterclass sertifiointivalmennuksesta

Timo Koponen

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.