Agritechnica: AGCO Power ja visio voimasta
Matkasimme Nokian Raskaiden Renkaiden ja AGCO Powerin seurassa Hannoverin Agritechnica-messuille. Lue tästä, mikä oli AGCO Powerin tapa kertoa tulevaisuuden teknologioistaan.
2-osaisen artikkelisarjan ensimmäisessä osassa kerroimme Nokian Raskaiden Renkaiden Agritechnica-näkyvyydestä. Samasta hallista löytyi myös toinen asiakkaamme AGCO Power, jonka uusi strategia ja markkinointikonsepti on vienyt yrityksen entistä rohkeammalle ja erottuvammalle tasolle.
AGCO Power on osa AGCO-konsernia, jolla oli Agritechnicassa näyttävä kokonaisuus yhdessä Valtran, Fendtin ja Massey Fergusonin sekä AGCO Powerin kanssa.
Linnavuoressa sijaitseva AGCO Power suunnittelee ja valmistaa dieselmoottoreita pääosin oman konsernin koneisiin. Siinä, missä viimeiset 80 vuotta ollaan puhuttu AGCO Powerin dieselmoottoreista, on tänä vuonna katse siirtynyt vähäpäästöisempään voimantuottoon ja päästöttömään tulevaisuutteen.
Agritechnica lukuina
- 2812 näytteilleasettajaa 52 maasta
- 470 000 messuvierasta ympäri maailmaa
- 23+ messuhallia sekä ulkoaluetta. Alueen laajuudesta kertoo esimerkiksi se, että messuhallien välillä kulkee oma bussiliikenne.
Wider Spectrum of Power
Aava & Bang on viime vuosina ollut mukana uudistamassa AGCO Powerin brändiä, sivustoa ja CORE-moottoriperheen konseptia. Tänä vuonna lähdimme määrittelemään yhdessä voimantuoton tulevaisuutta ja sitä, kuinka tämä visio tuodaan esille Agritechnicassa.
Aikaisemmin AGCOn standeilla on pääosin nähty moottoreita, jotka pyörivät jo valmiina tuotteina konsernin koneiden pellin alla. Tänä vuonna esillä oli myös tulevaisuus ja sen mahdollisuudet. Näkymiä siitä, mitä elementtejä dieselin rinnalle on mahdollista tulevaisuudessa kytkeä – oli kyse sitten vedystä, akuista tai HVO-polttoaineista.
– Wider Spectrum of Power -konseptimme on ollut meillä sisäisesti erittäin innostava työ ja myös täällä messuilla huomaa, kuinka koko AGCO-konsernin eri brändit ovat innostuneita lähestymistavastamme, kertoo AGCO Powerin markkinointipäällikkö Tommi Puomisto.
– Se tukee koko konsernin strategiaa päästöttömästä tulevaisuudesta.
AGCO Powerin markkinointipäällikkö Tommi Puomisto
Kohti päästötöntä tulevaisuutta
– Konevalmistajat kuuntelevat erityisesti maanviljelijöiden toiveita tuotekehityksessä, mutta konevalmistajan näkökulmasta me olemme se merkittävä tekijä, joka vähentää päästöjä käytännössä, Puomisto sanoo.
– Meidän tehtävänä on myös olla ajatusjohtaja sillä saralla.
Visiotyön yhteydessä rakensimme Agcon kanssa technology roadmapin, joka toimii karttana kohti tulevaisuutta. Kartta toimi runkona AGCO Powerin asiantuntijoiden Speakers Forum -puheenvuoroissa Agritechnicassa.
– Bangin tiimi – Marko Vilkman, Timo Tuomola, Jatta Miettinen ja Sanna Männistö – ovat tehneet uskomatonta ja korvaamatonta työtä siinä, kuinka ollaan saatu yhteiset ajatukset kiteytettyä konsepteiksi ja sitä myötä sisällöiksi eri kanaviin, Puomisto kiittelee.
– Työpajoissa meidän oma porukka on ollut erittäin sitoutunutta johtoryhmää myöten. Ja Agritechnica on tämän yhteistyön yksi huipentuma.
Lue myös, miten asiakkaamme Nokian Raskaat Renkaat erottui Agritechnica-messuilla muista näytteilleasettajista.
Vaikuttavat sisällöt – messuille ja muualle
Viestinnän asiantuntijamme ovat apunasi, kun kaipaat vaikuttavia sisältöjä, jotka synnyttävät tuloksia ja tunteita. Meiltä saat kaiken, mitä vaikuttava viestintä vaatii – oli kyseessä sitten graafiset materiaalit, copywriting, tiedotteet, tapahtumat, vastuullisuusraportit, mediasuhteet tai webinaarit.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.