Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

 

Tammermatic

Tekemisen ydin heräsi eloon kirkastetun brändin ja uusien verkkosivujen myötä

 

Tammermatic

Tammermatic näyttää suuntaa älykkäämmälle pesuteknologialle yli puolen vuosisadan kokemuksella. Yritys on ainoa kotimainen automaattisten ajoneuvojen pesulaitteistojen valmistaja, joka tarjoaa pesukoneita niin henkilöajoneuvojen kuin raskaan kalustonkin pesuun. Rapa, tiesuola, asfaltin piki, siitepöly, puiden mahla, linnunjätökset ja hyönteiset – kaikki autonpesun haasteet on tehty ratkaistaviksi! 



Mitä olemme tehneet?

  • Brändin kirkastus & brand book
  • Verkkosivu-uudistus
  • Uuden tuotteen lanseeraussuunnitelma

Suunnitelmallisuus ja halu asiakkaan lähtötilanteen ymmärtämiseen vetosi


Tammermaticilla oli tarve saada brändi ja erityisesti verkkosivut kuvastamaan aidosti sitä, mitä yritys on ja miten asioita heillä tehdään. Yhteistyökumppaniksi valikoitui Aava & Bang, joka vetosi halullaan ymmärtää asiakkaan lähtötilannetta sekä työskentelyn suunnitelmallisuudella. 

– Valitsimme lopulta Aava & Bangin kumppaniksi, sillä vakuutuimme siitä, kuinka tiimi halusi ymmärtää yrityksemme ja brändimme lähtötilannetta ja rakentaa sen pohjalta kattavan suunnitelman, miten lähdemme etenemään. Pidimme siitä, että emme hyppää suoraan tekemiseen, vaan etenemme suunnitelmallisesti, kertoo Tammermaticin myyntijohtaja Jatta Lampinen.

Lampiselta kehuja saa myös tiimin arvostavan suora ja rehellinen vuorovaikutus, joka auttoi yhteisen ymmärryksen löytämistä ja tavoitteiden saavuttamista.


Brand bookista pohja verkkosivu-uudistukselle ja tuotelanseeraukselle


Yhteistyö alkoi Tammermaticin brändin kirkastuksella ja brand bookin rakentamisella. Uusi brand book toimi pohjana verkkosivuprojektissa ja ohjasi visuaalisia valintoja. Suunnitelmallisuudella ja syvällisellä nykytilan ymmärryksellä varmistuimme siitä, että uusi kirkastettu brändi ja verkkosivut edustavat sitä, miltä Tammermatic haluaa tulevaisuudessa näyttää ja kuulostaa.




Selkeä brand book auttoi tosi paljon uusien verkkosivujen toteutuksessa. Oikeastaan visuaalisuus meni heti ensimmäisellä ehdotuksella maaliin. Sivusto näyttää modernilta ja tyylikkäältä.

Jatta Lampinen, myyntijohtaja


Tammermatic-mockup2

Tammermatic-mockup3



Samaan aikaan Tammermaticilla oltiin suunnittelemassa uuden tuotteen, Tammermatic FENIX autonpesukoneen lanseerausta ja verkkosivut uudistettiin myös sitä silmällä pitäen. Tuotteelle tehtiin oma lanseeraus- ja viestintäsuunnitelma, ja osana lanseerausta testattiin myös maksettua mainontaa Metan kanavissa.

– Kampanjan myötä meille tuli mukavasti yleisöä ja klikkauksia verkkosivuille, vaikka tunnistimme yhdessä koko tiimillä, että digimarkkinoinnissa oikean kohdeyleisön rajaaminen ja löytäminen vaatii aina testaamista pitkällä aikavälillä. 

– Sana oli kuitenkin levinnyt monikanavaisen viestinnän ansiosta tehokkaasti, ja jo ensimmäisillä messuilla lanseerauksen jälkeen kumppanit osoittivat kiinnostusta uutta tuotetta kohtaan. Myös itse lanseeraustilaisuus onnistui hienosti, Lampinen iloitsee.



Moderni ja kokonaisvaltainen brändi tukee tavoitteita kansainvälisillä areenoilla

Tammermaticin seuraavat liiketoiminnalliset tavoitteet osoittavat kansainvälisille areenoille Eurooppaan, sillä yrityksen suurin kasvupotentiaali on viennissä.

– Kansainvälisiin tavoitteisiin pääsemisessä tulemme varmasti jatkossakin hyötymään kumppanin avusta. Tietysti kotimaakaan ei ole taputeltu, vaikka viennistä kasvua haemmekin, Lampinen sanoo. 

Tärkeimpänä yhteistyön onnistumisena Lampinen pitää brändiuudistusta kokonaisuutena, eli koko visuaalista ilmettä kärkiviesteineen ja kohderyhmämäärittelyineen.





Aava & Bang loi meille kokonaisvaltaisen yhtenäisen linjan eri kanaviin ja ilmeeseen. Projekti myös lisäsi meidän porukan ymmärrystä näiden asioiden huomioimisesta kaikessa tekemisessä ja siinä, mitä lisäarvoa tämä voi tuoda. Tällä uudistuksella ja valitulla linjalla pääsemme varmasti vuosia eteenpäin. 

Jatta Lampinen


Tammermatic-slogan

Tammermatic-mockup1



Tammermatic

Tutustu työn jälkeen

Käy tutustumassa Tammermaticin uudistettuun sivustoon.

Siirry sivustolle



Timo Koponen

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.