Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 


Kontu

Kolme brändiä yhdeksi kokonaisuudeksi –
yhteiskunnallinen yritys Osakeyhtiö 2.0 näyttää hoiva-alan esimerkkiä koko maailmalle.

Kontukoti-0241

Mikä osakeyhtiö 2.0?

  • Osakeyhtiö 2.0 on sosiaali- ja terveysala henkilöstön perustama itsenäinen yhteiskunnallinen yritys, joka tarjoaa tehostettua palveluasumista sekä lounasravintola- ja ateriapalveluja Pirkanmaalla.

  • Palveluasumisen pääasiakas on Pirkanmaan hyvinvointialue, jonka kautta uudet asukkaat tulevat Kontukoteihin asumaan. 

  • Kontukodeissa asukkaiden toimintakyky on kaiken keskiössä. Yrityksellä on oma tapahtumatiiminsä, joka suunnittelee ja toteuttaa aktiviteetteja asukkaille.

Mitä olemme tehneet?

  • Viestien kiteytys 
  • Strategiakuva
  • Brändiuudistus ja brändiohjeisto
  • Sivustouudistus
  • Printtimateriaalit

Kolme brändiä yhdeksi kokonaisuudeksi

Osakeyhtiö 2.0:lla, Kontukodeilla ja Kontukeittiöillä oli ennestään omat visuaaliset ilmeensä, joten tavoitteena oli yhtenäistää kolme brändiä saman “Konnun” alle. Konnun keittiön nimi vaihdettiin Kontukeittiöksi ja kolme sivustoa yhdistettiin yhdeksi sivustoksi.

Yhteistyömme alkoi yritysvalmentaja Taneli Sutisen fasilitoimassa arvotyöpajassa, jossa jo huomasimme, kuinka monipuolisesti Konnun omaa väkeä otettiin mukaan strategiatyöhön. Henkilöstöä oli mukana Kontukodeista, Kontukeittiöstä sekä hallinnon puolelta. Tehtävänämme oli kiteyttää päivän tuotokset strategiaviesteiksi sekä visualisoida viestit strategiakuvaksi (alla). 



kontukoti_strategiakuva


Kävimme oman väen kanssa läpi uudistuneet vision, mission ja arvot. Testasimme strategiakuvaa sekä visuaalista ilmettä sisäisesti ennen kuin se julkaistiin ulospäin, ja huomasimme, miten oma väki sitoutui yhteiseen projektiin.

 Tiina Siikaluoma, johdon assistentti, Osakeyhtiö 2.0


Hoiva-alan anarkistit

Uudessa strategiakuvassa pappa viilettää vesiskootterin kyydissä, toinen spreijaa seinään, ja mummo ulkoilee pulkassa. Vaikka graffitien maalaus ei varsinaisesti kuulu Kontukodin senioreiden aktiviteetteihin – ainakaan vielä – kaikki muu kuvassa perustuu tositapahtumiin.

Kontukodin somekanavien sisältö toimi inspiraationa sekä strategiakuvalle että uusien brändivalokuvien ohjeistolle, koska esimerkiksi Kontukodin Instagramin kautta saimme realistisen käsityksen, millaista sekä arki että juhla Konnussa todella on. 




Silloin kun yrityskulttuuri on hyvä, on helppoa ja inspiroivaa synnyttää yhdessä strategiaa. Kontu on mielestäni hyvä esimerkki mitä tarkoittaa yrityksen arvojen todeksi eläminen. Aava & Bangin tapa kuvittaa visuaalisesti arvotyöpajamme sisältö muistuttaa minua jälleen kerran siitä, että ammattilaisten kanssa on ilo työskennellä!

Taneli Sutinen, yritysvalmentaja


Yksi brändi, yksi sivusto

AD Sami Partanen loi Kontu-brändille uuden visuaalisen ilmeen, jossa Kontu edustaa taustalla olevaa yritystä, eli Osakeyhtiö 2.0:aa. Kontukodille ja Kontukeittiölle annettiin omat värinsä, mutta tärkeintä oli että kolmen kombo toimii myös yhtenäisenä palettina. Valokuvat uusiin materiaaleihin otti Jukka Salminen.

“Aikoinaan tein sivustot ja muut markkinointimateriaalit lähinnä itse, mutta yrityksemme kasvun myötä oli aika antaa ammattilaisten hoitaa homma. Nyt on kevyt olo ja voi ylpeänä ohjata ihmiset meidän uudelle sivustollemme”, kertoo talousjohtaja sekä yrityksen perustaja Teo Tuovinen.



KONTU1


Tämä projekti tuntui erityisen merkitykselliseltä, kun sai keskittyä arvopohjaiseen tekemiseen. Se, että pääsi valokuvauksiin tutustumaan Kontukodin väkeen, antoi suunnitteluun uutta draivia. Tuntuu, että saatiin tehtyä juuri Konnun näköinen brändi.

Sami Partanen, AD, Aava & Bang


Uudella sivustolla hyödynnettiin etenkin brändin väripalettia, jotta sivustokävijälle hahmottuisi paremmin, milloin ollaan Kontukeittiön ja milloin Kontukodin sisällöissä. Kolmelta vanhalta sivustolta kerättiin oleellisimmat, ja sisältö jäsenneltiin toimivaksi sivukartaksi, joka näkyy kokonaisuudessaan linkkivalikossa sekä footerissa.





Brändi suunnitellaan sisältä ulospäin

Tämä Aava & Bangin markkinointimantra toteutui erityisen hyvin Kontu-projektissa. Konnun  identiteetti tuntui olevan selkeänä henkilöstön ytimessä jo alusta saakka. Harvemmin asiakkaan puolelta näkee näin selkeitä säveliä esimerkiksi siitä, millaista viestiä tulisi kertoa, millaisia sanavalintoja tulisi käyttää ja miltä yrityksen tulisi näyttää. Se helpotti huomattavasti myös suunnittelutyötä markkinointi- ja viestintätoimiston näkökulmasta. Saimme säilytettyä olemassa olevaa Kontu-filosofiaa, mutta myös luotua jotain uutta ja erottuvaa.



Kontu_logo_RGB@4x (1)

Tutustu asiakkaaseen:

Käy tutustumassa Kontuun ja uusiin verkkosivuihin.

Tutustu Kontuun



 

Brändi on parhaimmillaan yrityksen tärkein kilpailuetu 

Suunnittelemme kanssasi joko uuden brändi-identiteetin tai uudistamme nykyisen brändisi vastaamaan sitä, mitä se tällä hetkellä on. Suunnitelmallisella brändityön jalkautuksella varmistamme yhtenäisen linjan jokaisessa käyttämässänne viestintäkanavassa.

Lue lisää brändisuunnittelusta

Timo Koponen

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.