Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

 

Treon

Tuotevideot täyttämään puuttuva palanen IoT-firman viestintään

 

pump-03-1-2-e1658950802208

”Device MGMT, Binary TLV, RMS Acceleration range…”. Ensimmäisissä yhteisissä palavereissamme Treonin Janne Julkusen ja Joni Korpin suusta vilisee osalle bangilaisista tuttuja, mutta osalle täysin vieraita termejä. Miehet kertovat suurella intohimolla Treonin bisneksestä ja langattomista IoT-tuotteistaan, ja fiilis tarttuu myös bangilaisiin, jotka nyökyttelevät innoissaan (ja jotkut salaa googlettavat ”mitä tarkoittaa LPWA?”).

IoT-bisneksestä Bangilta löytyy jo aiempaa kokemusta esimerkiksi Wirepasin kautta, joka on myös Treonin läheinen yhteistyökumppani. Silti tutustuminen itse IoT-tuotteisiin, kuten nodeihin ja gateway-platformeihin, oli osalle bangilaisista uutta. 

Ilman sen suurempia alustuksia on syytä ojentaa näytille yksi yhteistyömme lopputuotoksista:



Mitä olemme tehneet?

  • Analytiikka
  • Kärkiviestit
  • Kohderyhmämäärittelyt
  • Infografiikka
  • Display-markkinointi
  • Kampanja 
  • Bannerit
  • Luova idea
  • Myyntipresentaatio
  • Video

Yhteistyö toteutettiin Markkinointitoimisto Bermudan kanssa. Markkinointitoimisto Bermuda Oy ja Aava & Bang Oy yhdistyivät tammikuussa 2023. 


Suunnittelemme tuotteita B2B-asiakkaille, jotka useimmiten tietävät mitä haluavat ja ovat sisällä alan terminologiassa. Videoissa täytyi olla riittävästi sisältöä heidän vakuuttamiseensa. Halusimme kuitenkin myös videot, joista voisi nauttia ja jotka kiinnostaisivat myös ilman että on alan asiantuntija. Aava & Bang onnistui tässä vaikeassa yhtälössä erinomaisesti.

 Janne Julkunen, Chief Product Officer



Onko markkinointitoimiston kanssa työskentely riski?

”Eivät ne kuitenkaan meidän bisnestä ymmärrä.” Onko näin?

On tuttua törmätä keskusteluun, jossa asiakkaamme kertoo, että mainostoimistot eivät ole päässeet kunnolla jyvälle heidän palveluistaan tai tuotteistaan. Sen vuoksi asiakkaamme saattavat jo valmiiksi olla epäileväisiä ulkopuolisten markkinointisuunnittelijoiden suhteen.

Keskustelussa on kuitenkin tärkeä ”mutta”. Usein etenkin teknologia- ja teollisuusalan yritykset saattavat unohtaa markkinoinnissaan juurikin sen inhimillisen puolen, jonka markkinointitoimisto voi tarjota heidän viestiinsä. Se tarkoittaa luovaa otetta aivan eri näkökulmasta, mihin on aikaisemmin totuttu.

Mainostoimiston toimintatavalla on myös suuri vaikutus siihen, kuinka viesti menee perille mainostoimiston suunnittelijoille. Antaako asiakas briiffin yksisuuntaisesti vai puidaanko liiketoimintaa ja kohderyhmiä läpi yhdessä? Sillä on merkitystä.

 

Treonin tapauksessa yhteistyömme lopputuotoksia olivat muun muassa videot, jotka havainnollistavat näyttävästi Treon Industrial Node ja Treon Gateway -tuotteiden tärkeimmät ominaisuudet ja hyödyt. Treonille ei oltu aikaisemmin tehty markkinointivideoita (webinaarivideoita lukuunottamatta), ja tuotteita oltiin esitelty lähinnä PowerPointia hyödyntäen.

Videoilla toivottiin lisäboostia esimerkiksi presentaatiotilanteisiin, mutta tavoitteena oli parantaa myös globaalia näkyvyyttä tarkasti kohdennetun videomainonnan kautta.




Kun aihe tai tuote ei sano tavalliselle tallaajalle tuon taivaallista, asiakkaan tuki ideointiprosessissa on tärkeä. Treonin kärkiviestien ja videoiden suunnittelu oli paitsi opettavainen kokemus, myös juuri oikealla tavalla toimiva pallottelu faktojen ja luovien ideoiden välillä.

– Oona Kujala, copywriter



Kärkiviestit, videot ja kampanjasivu toistensa tukena

Videoiden lisäksi teimme tietenkin paljon muutakin. Pohjatyönä määrittelimme muun muassa Treonin tärkeimpien kohderyhmien päättäjäprofiilit sekä kärkiviestit.

  • The Missing Piece of IoT
    Kampanjaviesti, jota käytettiin videoilla ja kampanjasivustolla.

  • Hardware by craft. Software by Heart.
    Yrityksen kulttuuria ja osaamista kuvastava viesti.

Suunnittelimme YouTube- ja LinkedIn-kampanjat sekä niihin liittyvän laskeutumissivun rakenteen. Koska kampanjastartin yhteydessä avattiin uusi Treon Store -verkkokauppa, tavoitteena oli myös mainonnan kautta saada yleisö tietoiseksi verkkokaupasta.



 



Palkitsevaa epätietoisuutta

Markkinointitoimistotyöstä tekee mielestämme antoisinta juuri se, että saamme tutustua liiketoiminta-alueisiin, jotka aikaisemmin ovat olleet täysin tai osittain tuntemattomia. Yritys tietenkin (tai toivottavasti) tuntee oman liiketoimintansa kuin omat taskunsa, mutta joskus kädet ahdetaan kyseisiin taskuihin liian syvälle. Silloin unohtuu, että markkinoinnissa ja uusien asiakkaiden hankinnassa kannattaa huomioida myös heidät, jotka eivät välttämättä ennestään tiedä mitään yrityksestäsi.

Siksi markkinointitoimisto ja uudet näkökulmat.



Treon_logo_white

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Treoniin!



 

Rakennamme sisältä vahvoja brändejä

Brändi on parhaimmillaan niin kunnan kuin yrityksenkin tärkein kilpailuetu. Autamme asiakastamme luomaan uuden brändi-identiteetin tai uudistamaan nykyisen brändin vastaamaan sitä, mitä se todellisuudessa tällä hetkellä on. Suunnitelmallisella brändityön jalkautuksella puolestaan varmistamme yhtenäisen linjan jokaisessa viestintäkanavassa.

Lue lisää palvelusta

Timo Koponen

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.