Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

 

Elekmerk Oy

Digibisnes -kehitysohjelma

  • 7kk digitaalisen liiketoiminnan valmennus
  • Yrityskohtainen digitaalisuuden kehittäminen ja sparraus
  • Yrityksen avainhenkilöiden kasvumarkkinoinnin, johtamisen ja digitaalisuuden osaamisen kasvattaminen
Elekmerk digibisnes
 

Elekmerk Oy on Teiskonen-konserniin kuuluva ohutlevyteollisuuden sopimusvalmistaja. Yrityksen tehtailla valmistuu erilaisia metalliteollisuuden osia ja laitteita monipuolisesti eri toimialoille terveysteknologiasta ja sähköteollisuudesta aina hiukkaskiihdyttimen komponentteihin. Laadukkaiden tuotteiden takana on yhtenäinen ja oivaltava tiimi, joka pyrkii kehittymään sekä aavistelemaan tulevaisuuden tuulia parhaansa mukaan, jotta se tärkein, eli asiakas onnistuisi ratkaisemaan omat haasteensa.

Tutustu Elekmerkiin




Asiat esitettiin hyvin käytännönläheisesti ja tehdyt tehtävät konkretisoivat ne. Koulutuksissa esille tulleet opit siirtyivät hyvin meidän arkeen ja tukivat aiemmin luotuja strategisia suuntaviivoja. Voisi sanoa, että aikaisemmin oli jonkinlainen visio tulevasta, mutta nyt on myös suunnitelma ja keinot sen saavuttamiseksi.

Jukka Kotamäki
Elekmerk Oy


 

Lähtötilanne

Elekmerk osallistui Aava & Bangin ja JAMKin yhteistyössä toteuttamaan 7kk mittaiseen Digibisnes-kehitysohjelmaan vuosina 2019-2020. Digitaalisuuden kelkkaan hyppääminen ei ollut vahvasti tulevaisuuteen katsovalle yritykselle täysin uusi juttu Digibisneksen alkaessa, vaan pohjatyöt ja suunnittelu oli aloitettu jo vuosi takaperin. Yksikön päällikkö Jukka Kotamäki kertoo, että taustalla oli vahva näkemys digitaalisuuden merkityksen kasvusta liiketoiminnassa sekä digitaalisuutta käsittelevään hankkeeseen osallistuminen.

“Oltiin pohdittu paljon strategiaa sekä niitä tekijöitä, joilla me nousemme aidosti esille ja erottaudumme kilpailijoista. Digitaalisuus nousi monessa yhteydessä esille vahvasti ja jonkinlaisia kehityssuuntia oli jo mietitty, mutta mitään konkreettista ei kuitenkaan oltu vielä tehty. Digibisneksen ajankohta osui meidän kannaltamme nappiin, joten päätimme lähteä mukaan. Ei ole kaduttanut. Olin jokaisella valmennuskerralla mukana, ehkä se kertoo jo jotain”, kuvailee Jukka. 




Ensimmäistä kertaa 20 vuoteen meillä on markkinointisuunnitelma, jonka avulla tuotetaan sisältöjä ja autetaan asiakkaita ymmärtämään meidän tuottamamme arvo. Tässä on isona apuna kaikki ohjelman myötä tutuksi tulleet työkalut. Monet Digibisneksestä saadut opit näkyvät konkreettisesti myynnissä ja asiakasrajapinnassa, erityisesti nyt kun esimerkiksi asiakastapaamiset on pitänyt siirtää verkkoon ja ollaan haettu siinä toimivia käytäntöjä.

 
Jukka Kotamäki
Elekmerk Oy


Aava & Bang digibisnes
 

Valmennuksesta konkreettisia muutoksia arkeen

Digibisneksen parhaiksi puoliksi hän mainitsee käytännönläheisyyden. Valmennusten teoriapohja näkyi selkeästi, mutta vielä tärkeämpää oli, että nämä uudet opit eivät jääneet vain teoriatasolle vaan siirtyivät aidosti arkeen.

Usein valmennukseen osallistuessa mietityttää erityisesti ajankäyttö ja valmennuspäivien sovittaminen jo valmiiksi kiireiseen kalenteriin. Jukan mukaan uuden oppimiseen syventyminen parina päivänä kuukaudessa tekee kuitenkin hyvää, sillä näitä asioita ei tule arjessa muutoin pyöriteltyä. “Antoi paljon virtaa omaan arkeen, kun pystyi laittamaan päiväksi puhelimen kiinni ja keskittymään uuden oppimiseen. Myös muiden osallistujien kanssa keskusteleminen ja heidän tarinoiden kuuleminen oli todella antoisaa”, hän kertoo.

Digibisneksen jälki näkyy vahvasti yrityksen arjessa ja useat toimintatapojen muutokset ovat tulleet jäädäkseen. Uudet tavat ovat tukeneet hyvin liiketoiminnan yleistä kehittymistä, sillä vuosikausia tuotteiden myyntiin keskittynyt yritys on muuttumassa entistä enemmän kohti lisäarvoa tuottavaa ja myyvää yritystä.

Kokonaisuutena Jukka kokee Digibisnes-matkan olleen hyvin monipuolinen ja antoisa. Hän lähettää myös suuret kiitokset ja lämpimät terveiset valmentajille, joiden vankkaan ammattitaitoon pohjautuvat, mutta omalla persoonallisella tyylillä avatut opit ovat jääneet elämään jokapäiväisessä arjessa. Mukaan lähtemistä miettiville hän haluaa sanoa, että matkaan kannattaa lähteä, jos löytyy pieninkin halu tehdä asioita enemmän digissä.

“Vahva suositus kaikille, jotka haluaa hyödyntää omassa liiketoiminnassa digitaalisuutta ja kehittää sitä kaupallisesta näkökulmasta. Monia asioita voi opetella itsenäisesti netistä, mutta Digibisneksessä saat monipuolisesti tuoreinta tietoa aiheesta ja varmasti rahalle vastinetta. Yhteistyö Aava & Bangin sekä JAMKin kanssa takaa sen. Ohjelman jälkeen et pelkästään tiedä näistä aiheista, vaan osaat myös viedä asioita käytäntöön“, Jukka tiivistää.

Lue lisää kasvuohjelmistamme!



Elekmerk logo

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Elekmerkin toimintaan tarkemmin heidän verkkosivuillaan.

Tutustu Elekmerkiin



aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.