Oscar Software

Kilpailuun IT-osaajista haetaan etumatkaa sisäistä viestintää kehittämällä

  • Johdon ja strategian viestinnän kirkastaminen
  • Tiedonkulun vahvistaminen selkeyttämällä johdon ja esihenkilöiden viestintärooleja
  • Palaverikäytänteiden selkeyttäminen
  • Kulttuurin ja yhteisöllisyyden vahvistaminen tarinoilla, kohtaamisilla ja traditioilla
  • Viestinnän toimenpiteitä konkretisoiva sisäisen viestinnän malli
  • Arjen viestintää tukeva sisäisen viestinnän vuosikello
Oscar Software – Kilpailuun IT-osaajista haetaan etumatkaa sisäistä viestintää kehittämällä


Oscar Softwarella kilpailuun IT-osaajista haetaan etumatkaa sisäistä viestintää kehittämällä

Oscar Software Oy on toiminnanohjausjärjestelmien (ERP) kehitykseen ja erilaisten liiketoimintapalvelujen tarjontaan erikoistunut ohjelmistopalveluyritys. Monipuolisten toiminnanohjausjärjestelmien lisäksi Oscar tarjoaa taloushallinnon, verkkoliiketoiminnan sekä IT- ja ohjelmistokehityksen lisäpalveluita. Oscarin 800 asiakasyrityksen joukkoon kuuluu pk-yrityksiä eri toimialoilta (mm. teollisuus, tukkukauppa, huoltoliiketoiminta, palvelut). Yritys työllistää noin 150 henkilöä.

Tutustu Oscar Softwareen



Lopputulos näyttää meiltä oscarilaisilta.
Annika Männistö
HR Business Partner, Oscar Software Oy
 

Sisäiseen viestintään panostaminen tärkeä osa yrityksen arvojen toteutumista arjessa

Oscar Softwaren ja Aava & Bangin yhteistyö käynnistyi, kun Oscarilla haluttiin lähteä vahvistamaan työnantajakuvaa sisäisen viestinnän avulla. Työnantajakuvan kehittäminen oli jo entuudestaan yksi yrityksen tilikauden päätavoitteista, jolloin kehittämisprojektin aloittaminen oli aikataulullisesti ajankohtainen.

– Sisäinen viestintä ja hyvän työntekijäkokemuksen rakentaminen ovat luonnollisesti tärkeä osa meidän työnantajakuvaa ja arvojen toteutumista arjessa. Olemme myös IT-alan yritys, ja kilpailemme isompien alan yritysten kanssa samoista, halutuista osaajista. Sisäisen viestinnän ja työntekijäkokemuksen vahvistaminen on meidän kilpailuetumme, sanoo Oscar Softwaren HR Business Partner Annika Männistö.




Sisäinen viestintä ja hyvän työntekijäkokemuksen rakentaminen ovat luonnollisesti tärkeä osa meidän työnantajakuvaa ja arvojen toteutumista arjessa.

Annika Männistö
HR Business Partner
Oscar Software Oy


Oscar Software sisäinen viestintä
 

Viestintäroolien selkeyttäminen ja kohtaamiset vuorovaikutteisuuden ja tiedonkulun vahvistajina

Oscar Softwarella jo aiemmin tunnistettu sisäisen viestinnän kehittämisen tarve ja tahtotila vietiin konkreettiselle tasolle muun muassa kirkastamalla johdon ja strategian viestintää sekä vahvistamalla yhteistä kulttuuria erilaisten kohtaamisten, traditioiden ja tarinoiden kautta.

Myös työyhteisön sisäistä tiedonkulkua vahvistettiin selkeyttämällä johdon ja esihenkilöiden viestintärooleja. Näin varmistuttiin sujuvista käytänteistä, joiden avulla vuorovaikutus virtaa johdon, esihenkilöiden ja koko henkilöstön välillä.

– Kehittämistyössä myös etäaika huomioitiin hyvin. Olemme olleet eri paikkakunnilla etätöissä koko koronan ajan, ja aiemmat livekohtaamiset ja vapaa-ajan kerhot ovat jääneet kokonaan. Kehittämistyössä näiden kohtaamisten tilalle kehitettiin yhteisiä rennompia aktiviteetteja etänä. Ja nyt, kun palailemme toimistoille, meillä on jo valmiit hybridityön mallit olemassa, Männistö kertoo.



Kehittämistyössä myös etäaika huomioitiin hyvin. Olemme olleet eri paikkakunnilla etätöissä koko koronan ajan, ja aiemmat livekohtaamiset ja vapaa-ajan kerhot ovat jääneet kokonaan.
Annika Männistö
HR Business Partner, Oscar Software Oy
 

Kiitoskanava ja perjantaisumpit on otettu ilolla vastaan

Kehittämisprojektin myötä Oscarilla lanseerattiin arkeen Kiitoskanava, jonka kautta henkilöstöllä on spontaanisti mahdollisuus jakaa myönteistä palautetta ja kiitosta työkavereille onnistumisista ja yhteisistä projekteista. Alkuvuodesta Oscarilla laitettiin kalenteriin myös Perjantaisumpit. Kyseessä on rento iltapäivän etäkahvihetki, jossa esillä ovat eri tiimit ja tiimien työ. Perjantaisumpeille jokainen tiimi saa aina järjestää vapaamuotoisen aktiviteetin, jonka kautta henkilöstö myös oppii tuntemaan paremmin toistensa työnkuvia ja rooleja työyhteisössä.

– Uusista käytänteistä on tullut paljon myönteistä palautetta henkilöstöltä, ja kyllä se tietysti lämmittää mieltä. Kiitoskanava on ollut todella iso yhteishenkeen ja yleiseen fiilikseen vaikuttava asia, Männistö iloitsee.

Männistön mukaan kehittämistyölle asetetut tavoitteet ja toiveet toteutuivat odotetusti. Laaja sisäisen viestinnän kehittämisen tavoite saatiin projektissa pilkottua osiin ja konkreettiselle tasolle ja viestinnän vastuut määriteltyä. Nyt Oscar Softwaren arkea rytmittävät selkeä sisäisen viestinnän malli sekä vuosikello, jota edistetään limittäin markkinoinnin toimenpiteiden kanssa.

– Lopputulos näyttää meiltä oscarilaisilta, Männistö kiteyttää.



oscar_logo_cmyk_light(R) (1)

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Oscar Softwaren toimintaan heidän nettisivuillaan.

Tutustu Oscar Softwareen



Uusista käytänteistä on tullut paljon myönteistä palautetta henkilöstöltä, ja kyllä se tietysti lämmittää mieltä. Kiitoskanava on ollut todella iso yhteishenkeen ja yleiseen fiilikseen vaikuttava asia
Annika Männistö
HR Business Partner, Oscar Software Oy
 

Mitä teimme?

  • Johdon ja strategian viestinnän kirkastaminen
  • Tiedonkulun vahvistaminen selkeyttämällä johdon ja esihenkilöiden viestintärooleja
  • Palaverikäytänteiden selkeyttäminen
  • Kulttuurin ja yhteisöllisyyden vahvistaminen tarinoilla, kohtaamisilla ja traditioilla
  • Viestinnän toimenpiteitä konkretisoiva sisäisen viestinnän malli
  • Arjen viestintää tukeva sisäisen viestinnän vuosikello
 

Miten onnistuimme?

”Uusista käytänteistä on tullut paljon myönteistä palautetta henkilöstöltä, ja kyllä se tietysti lämmittää mieltä. Kiitoskanava on ollut todella iso yhteishenkeen ja yleiseen fiilikseen vaikuttava asia. Lopputulos näyttää meiltä oscarilaisilta.”

”Kehittämistyössä myös etäaika huomioitiin hyvin. Olemme olleet eri paikkakunnilla etätöissä koko koronan ajan, ja aiemmat livekohtaamiset ja vapaa-ajan kerhot ovat jääneet kokonaan. Kehittämistyössä näiden kohtaamisten tilalle kehitettiin yhteisiä rennompia aktiviteetteja etänä. Ja nyt, kun palailemme toimistoille, meillä on jo valmiit hybridityön mallit olemassa.”

– Annika Männistö, HR Business Partner, Oscar Software Oy

 

Sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittäminen palveluna

Me Aava & Bangilla uskomme, että kaikista tärkein markkinointi tehdään yrityksen sisällä, ja haluamme rakentaa yrityksiä, johon sekä henkilöstö että asiakkaat sitoutuvat: laadukas työntekijäkokemus vahvistaa työnantajakuvaa ja näkyy ulospäin. Sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittämisen avulla rakennamme asiakasyritystemme tarpeisiin sopivan viestinnän mallin ja varmistamme uuden konseptin juurruttamisen arkeen. Kirkastamme yritysten vahvuustekijöitä, arvoja ja tekemisen ydintä sparraavalla otteella. Aloittaen sisäisen viestinnän kehittämisen johtotasolta varmistumme siitä, että muutos saa johdon tuen ja esimerkin, joka viestitään oikein myös muulle henkilöstölle.

Lue lisää palvelusta

Aava & Bang Pete Okkonen

Pete Okkonen

Markkinointi- ja myyntijohtaja

Soita +358 50 3467 002
pete.okkonen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Olemme sinuun yhteydessä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

 

Tutustu myös näihin



3 min read

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 4: Näin rakennat brändiä arjessa ja vältät pahimmat sudenkuopat

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentamista käsittelevän blogisarjan aiemmissa osissa puhuttiin brändin rakentamisen...

2 min read

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 3: Kilpailuedun ja asiakasarvon löytäminen

Mikä on kilpailukyvyn ja kilpailuedun ero? Mitä asiakasarvo tarkoittaa? Asikakaslähtöisen B2B-brändin rakentamiseen...

3 min read

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 2: Visio ja missio

“Yrityksemme visiona on olla toimialan suurin, johtavin ja innovatiivisin!” Kun yritys lähtee viestinnällistämään...