Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

 

Peurunka

  • Strategiatyö
  • Liiketoiminnan digitalisointi
  • Brändiuudistus
  • Verkkopalvelu-uudistus
  • Markkinoinnin automaatio (HubSpot)
  • Video- ja valokuvaus
  • Visuaalinen ilme
  • Audiobrändi
  • Tilakonseptointi
  • Markkinointivirittämö-valmennusohjelma
  • Sisältö- ja digimarkkinointia palveluna
Peurunka valokuvaus
 

Kokonaisvaltainen markkinoinnin kumppanuus

Peurunka on Keski-Suomessa Laukaassa, järven rannalla sijaitseva elämyksellinen hyvinvointikeskus. Peurungan laajaan palveluvalikoimaan kuuluu aktiviteetteja aina hemmotteluhoidoista melontaan ja yritysten kokouspalveluihin unohtamatta kuitenkaan laadukasta majoituspalvelua ja kattavaa ravintola- ja viihdetarjontaa.

Jo viisikymmentä vuotta sitten Peurungan toiminta alkoi sotainvalidien kuntoutuskeskuksena ja myöhemmin kylpylä- ja viihdekeskuksena. Nyt ollaan nousemassa kolmannen aallon harjalle kokonaisvaltaisena hyvinvoinnin keskuksena, jossa voi voimaantua veden parantavasta voimasta, ympäröivästä luonnosta ja lukuisten aktiviteettien parissa.Peurungan tarina jatkuu yhä tänä päivänä elinvoimaisena. Peurunka tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden rauhoittua luonnon helmassa yksin tai yhdessä ja löytää hyvä olo kiireisenkin arjen keskellä.

Tutustu Peurunkaan



 

Yhteistyön lähtökohdat

Yhteistyömme alkoi jo 2017 satunnaisten projektien, kuten kampanjoiden ja videotuotantojen parissa. Kun aikaisemmin säätiöstä ja yhtiöstä muodostunut Peurungan liiketoiminnot siirtyivät yhden yhtiön alle, heräsi tarve myös kokonaisvaltaiselle markkinoinnin muutokselle, jolloin lähdettiin suunnittelemaan strategian ja brändin kirkastamista. “Aava & Bang valikoitui kumppaniksi tähän pitkän prosessin tuloksena, ja valintaan vaikutti erityisesti se, että Bangilla oli aito mielenkiinto tehdä kanssamme yhteistyötä ja vahva ammattilaisten joukko sparraamaan meitä muutoksen tiellä”, Peurungan markkinointijohtaja Tiina Björk kertoo. Tämä ja aikaisemmat hyvät kokemukset yhteistyöstä siivittivät meidät yhteiselle, intensiiviselle matkalle.




Haluan kiittää siitä, etteivät bangilaiset yrittäneet repiä kaikkea vanhaa uuden tieltä, vaan ymmärrettiin meidän historiamme ja hyödynnettiin jo olemassa olevia elementtejä.

Tiina Björk
markkinointijohtaja
Peurunka


Peurunka strategia
 

Kokonaisvaltainen uudistus perinteitä kunnioittaen

Kaikki alkoi liiketoiminnan uuden suunnan määrittämisellä. Ensin keskityttiin luomaan toiminnan jykevää kivijalkaa johtoryhmän strategiatyöpajoissa, joihin bangilaiset toivat Tiinan mukaan kaivattua uutta ja ennakkoluulotonta näkemystä. “He toivat meissä esiin luovuutta ja mahdollistivat ennakkoluulottoman visioinnin”. Strategiatyön rinnalle otettiin tavoitteeksi myös brändin kirkastaminen. ”Koko yhteistyön ajan tasapainoteltiin hyvin strategisen kokonaiskuvan ja käytännön tekojen välillä. Bangilaiset kiteyttivät perusteellisen strategia- ja brändityön tärkeyden”. Jo strategia- ja brändityön aikana kirkastui visio Peurungan syvimmästä olemuksesta ja tahtotilasta, joka on tarjota mahdollisuuksia irrottautua arjen pyörteistä ja hengähtää luonnon ääressä uutta kokien. “Haluan kiittää siitä, etteivät bangilaiset yrittäneet repiä kaikkea vanhaa uuden tieltä, vaan ymmärrettiin meidän historiamme ja hyödynnettiin jo olemassa olevia elementtejä”, Tiina kommentoi.

Aava & Bang on saanut toimia oppaana Peurungan digitalisaation edistämisessä ja liiketoiminnan kasvattamisessa. Vuonna 2019 ryhdyttiin toden teolla hommiin, kun yhteiseksi päämääräksi Peurungan kanssa otettiin laajamittainen verkkopalvelu-uudistus, joka alkoi laajasta tarpeiden kartoituksesta. Jo strategiatyössä tavoitteeksi kirjattu liiketoiminnan digitalisaatio kaipasi konkreettisia tekoja. Tunne uudistuksen tarpeesta oli kytenyt jo pidemmän aikaa kun koettiin, etteivät verkkosivut vastanneet sitä, mitä Peurunka todellisuudessa tarjosi. Verkkopalvelu-uudistuksen yksi tärkeä osa-alue oli löytää alusta, joka mahdollistaisi aktiviteettien verkkokaupasta ostamisen ja joka olisi helppo integroida osaksi verkkopalvelua.

”(Digistrategi) Jounin panos tähän oli ehdottoman olennainen. Hän teki paljon selvitystyötä tarpeistamme, otti kantaa ja konsultoi. Meillä oli suurena tavoitteena online-myynnin mahdollistaminen ja edistäminen. Tarvitsimme myös tehokkaampia keinoja suurille ihmismassoille viestimiseen, joten samalla toteutettiin markkinoinnin automaation käyttöönotto”. Verkkopalvelun uudistaminen oli pitkä prosessi, joka kuitenkin Tiinan mukaan pysyi hyvin ruodussa projektin vetäjänä toimineen Hanna-Riikan jämäkän ohjauksen ansiosta. “Projekti sujui kokonaisuudessaan hyvin ja vaivattomasti, meistä pidettiin hyvin huolta ja oli arvokasta, että saimme bangilaisilta hyviä impulsseja ja ehdotuksia siitä, miten asioita kannattaisi tehdä. Yksi tärkeimmistä asioista näin asiakkaan näkökulmasta on, että toiminta oli läpinäkyvää, luotettavaa ja asetetussa budjetissa pysyttiin. Yhteistyömme jatkuu erittäin kokonaisvaltaisena: ei tehty vain nettisivua vaan tavoitteena on ottaa haltuun koko digitaalinen preesens luomalla toimivia asiakaspolkuja. Tämä kehitystyö jatkuu edelleen yhä syvemmälle yksityiskohtiin paneutuen.




Oli ehdottoman tärkeää, että strategia- ja brändityö oli tehty huolellisesti ennen kuin lähdettiin esimerkiksi verkkopalvelun uudistamiseen. Tämä oli juuri oikea järjestys kokonaisuuden kannalta. Aivan mahtava fiilis nyt verkkopalvelun lanseerauksen jälkeen! Se on saanut jo paljon positiivista palautetta

 
Tiina Björk
markkinointijohtaja
Peurunka


peurunka-ulkokuvat-1-min
 

“Oli ehdottoman tärkeää, että strategia- ja brändityö oli tehty huolellisesti ennen kuin lähdettiin esimerkiksi verkkopalvelun uudistamiseen. Tämä oli juuri oikea järjestys kokonaisuuden kannalta. Aivan mahtava fiilis nyt verkkopalvelun lanseerauksen jälkeen! Se on saanut jo paljon positiivista palautetta”.

Yhteistyö ulottui myös digitaalisten alustojen ulkopuolelle ja näkyi koko Peurungan visuaalisessa ilmeessä. Brändityön tuloksena päätettiin vaihtaa visuaalista ulosantia: luotiin uusi kuvamaailma, visuaalista ilmettä kirkastettiin muutamin elementein ja logo päivittyi. Visuaalisten seikkojen lisäksi uusimme myös Peurungan audiobrändin eli teimme brändimusiikin ja äänilogon. Myöhemmin vuonna 2020 on tavoitteena tehdä myös äänimaisemointia kylpylän ja hotellin puolella. Nämä muutokset ovat erityisen tärkeitä siksi, että brändikokemus pysyy yhtenäisenä kaikissa asiakkaan kohtaamispisteissä. Myös Peurungan ravintola- ja kylpylämaailma konseptoitiin uudelleen, jotta ravintolat viestivät samaa hyvän olon tunnelmaa osana kokonaisuutta, unohtamatta tietenkään kaupallisia kasvutavoitteita.




Oli ehdottomasti rikkaus, että Aava & Bangin kanssa työskennellessä käytössä oli niin monen osa-alueen ammattilaista. Oli myös hienoa, kuinka pystyimme saman yhteistyökumppanin kanssa toteuttamaan kokonaisvaltaisesti sekä strategia- ja brändityötä että verkkopalvelu-uudistuksen ja muut markkinoinnin toiminnot

 
Tiina Björk
markkinointijohtaja
Peurunka


peurunka-logo-musta

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Peurungan toimintaan tarkemmin heidän verkkosivuillaan.

Tutustu Peurunkaan



 

Yhteenveto

Nykyään yhä useammin asiakkaiden ensikosketus matkakohteeseen on verkkosivujen kautta. Harva asiakas päätyy sattumalta luonnon helmassa sijaitsevan hotellin ovelle. Siksi onkin ensiluokkaisen tärkeää, että tuo polku kohteeseen on tehty mahdollisimman houkuttelevaksi ja helppokulkuiseksi. Ei suinkaan riitä, että kaikki tieto on periaatteessa saatavilla nettisivuilla, vaan sen on oltava spontaanisti löydettävissä sieltä mistä sen odottaisikin löytävänsä. Kun verkkopalvelu tukee asiakkaan matkaa ostopolun jokaisessa vaiheessa, saadaan luotua kokemus kokonaisvaltaisesta ja yrityksen ydintä edustavasta palvelusta. Yhteistyömme Peurungan kanssa jatkuu edelleen.

aavabang-henkilosto-500kt-20211015-33

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.