Krogerus

Muutoksen ja kasvun tueksi rakennetta sisäiseen viestintään

  • Asiakkaan nykyisten sisäisen viestinnän toimintamallien kirkastaminen ja syventäminen
  • Viestinnän johtamista tukeva työyhteisöviestinnän malli ja vuosikello
  • Johdon ja esihenkilöiden viestintäroolien selkeyttäminen ja tukeminen
  • Kehittämishankkeita koskevan viestinnän sparraus ja suunnittelu
Krogerus – Muutoksen ja kasvun tueksi rakennetta sisäiseen viestintään


Muutoksen ja kasvun tueksi rakennetta sisäiseen viestintään

Krogerus on yksi Suomen suurimmista liikejuridiikan asianajotoimistoista, joka hoitaa erilaisiin yritysjärjestelyihin, riidanratkaisuun ja viranomaissääntelyyn liittyviä toimeksiantoja. Toimiston erityisosaamista ovat muun muassa energia-, rahoitus-, elintarvike-, terveydenhuolto-, kiinteistö-, teknologia- sekä tietoliikennesektorit. Krogeruksen asiakkaisiin kuuluu johtavia julkisia ja yksityisiä yrityksiä, monikansallisia yhtiöitä, pankkeja ja muita rahoituslaitoksia sekä pääomasijoittajia. Krogerus työllistää yli 200 alansa asiantuntijaa.

Tutustu Krogerukseen




Aava & Bangilla oli selkeästi syvällisesti hallussa ymmärrys viestinnän kehittämisen kokonaisuudesta

Aura Bade
markkinointi- ja viestintäpäällikkö
Krogerus

Kehittämisestä tukea viestinnän johtamiseen

Sisäisen viestinnän kehittämistyön alkaessa Krogeruksella oli jo käytössä monia innovatiivisia työyhteisöviestinnän käytänteitä, jotka saivat kiitosta henkilökunnalta. Siksi kehittämistyön tavoitteena oli pikemminkin kirkastaa ja syventää nykyisiä toimintamalleja ja saada tukea viestinnän johtamiseen kuin kehittää kokonaan uusia käytänteitä. Yritys on kasvanut lyhyessä ajassa paljon ja henkilöstöä on tullut lisää, ja kasvun ja viestinnän johtamisen tueksi haluttiin rakennetta ja selkeä malli.

– Mielestäni Aava & Bangin tärkein rooli kehittämistyössä oli, että meidän näkökulmiamme osattiin haastaa aidosti ja rakentavasti sekä luoda tilaa keskustelulle talon eri tiimien välillä. Koen, että talon sisältä on välillä haastavaa asettua tarkastelemaan omaa työtään ulkopuolelta, ja Aava & Bangin asiantuntijat tarjosivat meille tärkeitä, erilaisia näkökulmia, sanoo Krogeruksen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Aura Bade.



Mielestäni Aava & Bangin tärkein rooli kehittämistyössä oli, että meidän näkökulmiamme osattiin haastaa aidosti ja rakentavasti sekä luoda tilaa keskustelulle talon eri tiimien välillä.
Aura Bade
markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Krogerus
 

Vuosikello tukee sekä viestinnän että kulttuuria vahvistavien kohtaamisten suunnittelua

Krogeruksen ja Aava & Bangin sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittämisprosessin keskiöön määriteltiin johdon ja esihenkilöiden viestintäroolien selkeyttäminen ja tukeminen, tiimien välisen yhteistyön edistäminen sekä yhteisöllistä kulttuuria vahvistavien kohtaamisen ja käytäntöjen systematisointi. Kehittämisprosessiin sisältyi myös Krogeruksen kehityshankkeiden viestinnän suunnittelua ja sparrausta.

– Työyhteisöviestinnän vuosikello on se meidän projektimme ydintuotos, joka on auttanut meitä eniten viestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. Vuosikellossa huomioitiin olemassa olevat hyvät viestintäkäytännöt ja -kanavat, ja kehittämishankkeet kiinnitetään samaan vuosikelloon, Bade kertoo.

– Pidimme myös erittäin tärkeänä, että työpajoihin, keskusteluihin ja yhteisen ymmärryksen löytämiseen käytettiin riittävästi aikaa, hän lisää.



Työyhteisöviestinnän vuosikello on se meidän projektimme ydintuotos, joka on auttanut meitä eniten viestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa.
Aura Bade
markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Krogerus

Suurin työ uusien toimintamallien arkeen juurtumiseksi tehdään yhdessä talon sisällä

Krogeruksella on tehty suunnitelma sekä jo seurantaa, miten vuosikellon hyödyntäminen ja sisäisen viestinnän mallin juurruttaminen arjessa on lähtenyt käyntiin. Bade ajattelee, että tärkein ja suurin työ viestinnän toimintamallien juurruttamisen onnistumiseksi täytyy tehdä talon sisällä ja nyt, kun esimerkiksi esihenkilöt ja heidän valmiudet on valjastettu.

–Aava & Bangilla on selkeästi syvällisesti hallussa ymmärrys viestinnän kehittämisen kokonaisuudesta. Yhteistyö asiantuntijoiden kanssa oli sujuvaa, ja esimerkiksi kolmen tunnin työpajojen vetäminen ja osallistujien aktivointi keskellä työpäivää ei aina ole helppoa. Aava & Bangin asiantuntijat hoitivat senkin innostavasti ja luontevasti. Meille asiakkaana asiantuntijoiden tekemisen tapa antaa aidon vaikutelman, ja aitous loistaa läpi nimenomaan ihmisten kautta, päättää Bade.




Yhteistyö asiantuntijoiden kanssa oli sujuvaa, ja esimerkiksi kolmen tunnin työpajojen vetäminen ja osallistujien aktivointi keskellä työpäivää ei aina ole helppoa. Aava & Bangin asiantuntijat hoitivat senkin innostavasti ja luontevasti. Meille asiakkaana asiantuntijoiden tekemisen tapa antaa aidon vaikutelman, ja aitous loistaa läpi nimenomaan ihmisten kautta.

Aura Bade
markkinointi- ja viestintäpäällikkö
Krogerus
Krogerus logo

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa Krogeruksen toimintaan heidän verkkosivuillaan.

Tutustu Krogerukseen



 

Mitä teimme?

  • Asiakkaan nykyisten sisäisen viestinnän toimintamallien kirkastaminen ja syventäminen
  • Viestinnän johtamista tukeva työyhteisöviestinnän malli ja vuosikello
  • Johdon ja esihenkilöiden viestintäroolien selkeyttäminen ja tukeminen
  • Kehittämishankkeita koskevan viestinnän sparraus ja suunnittelu
 

Miten teimme?

  • Taustakartoitus asiakkaan sisäisen viestinnän nykytilasta
  • Kohdennetut ja asiakkaan toiveiden mukaan räätälöidyt työpajat
  • Riittävän ajan ja tilan mahdollistaminen keskustelulle
 

Sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittäminen palveluna

Me Aava & Bangilla uskomme, että kaikista tärkein markkinointi tehdään yrityksen sisällä, ja haluamme rakentaa yrityksiä, johon sekä henkilöstö että asiakkaat sitoutuvat: laadukas työntekijäkokemus vahvistaa työnantajakuvaa ja näkyy ulospäin. Sisäisen viestinnän ja kulttuurin kehittämisen avulla rakennamme asiakasyritystemme tarpeisiin sopivan viestinnän mallin ja varmistamme uuden konseptin juurruttamisen arkeen. Kirkastamme yritysten vahvuustekijöitä, arvoja ja tekemisen ydintä sparraavalla otteella. Aloittaen sisäisen viestinnän kehittämisen johtotasolta varmistumme siitä, että muutos saa johdon tuen ja esimerkin, joka viestitään oikein myös muulle henkilöstölle.

Lue lisää palvelusta

Aava & Bang Pete Okkonen

Pete Okkonen

Markkinointi- ja myyntijohtaja, partner

Soita +358 50 3467 002
pete.okkonen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Olemme sinuun yhteydessä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

 

Tutustu myös näihin



3 min read

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 4: Näin rakennat brändiä arjessa ja vältät pahimmat sudenkuopat

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentamista käsittelevän blogisarjan aiemmissa osissa puhuttiin brändin rakentamisen...

2 min read

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 3: Kilpailuedun ja asiakasarvon löytäminen

Mikä on kilpailukyvyn ja kilpailuedun ero? Mitä asiakasarvo tarkoittaa? Asikakaslähtöisen B2B-brändin rakentamiseen...

3 min read

Asiakaslähtöisen B2B-brändin rakentaminen, osa 2: Visio ja missio

“Yrityksemme visiona on olla toimialan suurin, johtavin ja innovatiivisin!” Kun yritys lähtee viestinnällistämään...