2 min read
Yrityskulttuurin rakentaminen on kaikkien pala kakkua
Mutta kuka leikkaa ensimmäisen palan? Kasvukattaus-videopodcastimme neljännessä jaksossa pääsin jakamaan reseptini...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Arkkitehtipalvelu on yksi Suomen suurimmista arkkitehtitoimistoista ja toimii kuudella paikkakunnalla yhteensä 130 työntekijän voimin. Arkkitehtipalvelu tarjoaa päätuotteenaan rakennusten, esimerkiksi asuntojen, oppimisympäristöjen ja toimitilojen, pää- ja arkkitehtisuunnittelua. Yritys kuvaa itseään isoksi arkkitehtitoimistoksi pienen toimiston sydämellä ja uskoo siihen, että panostamalla ihmisen hyvinvointiin syntyy motivaatio ja aito halu sitoutua yhteiseen tekemiseen. Arkkitehtipalvelun tavoitteena onkin luoda yhdessä onnistumisen tiloja. Lue, kuinka Arkkitehtipalvelun vahva arvopohja saatiin tuotua brändiuudistuksen kautta esiin Aava & Bangin avulla!
Käy tutustumassa Arkkitehtipalveluun
Arkkitehtipalvelu halusi päivittää brändiään ja kirkastaa itselleen ja ulospäin sitä, mihin heillä sitoudutaan. Tavoitteena ei ollut saada aikaan vain ulkoista muutosta, vaan myös sanoittaa sitä, mitä Arkkitehtipalvelu on. Syksyllä 2020 käynnistyi brändiuudistus, jossa saimme Aava & Bangilla toimia Arkkitehtipalvelun kumppanina.
“Olemme yrityksenä kasvaneet, päässeet uusille alueille ja kehittyneet valtavasti. Siksi koimme, että sitä, mille näytämme ulospäin pitäisi muokata vastaamaan todellisuutta ja nykyhetkeä. Aika-ajoin brändi kuitenkin vaatii kirkastamista. Meillä oli tavoitteena, että ulkoiset asiat tuntuvat omalta meidänkin mielestämme ja että meistä tulee sellainen olo, mitä haluammekin olla”, kertoo Arkkitehtipalvelun toimitusjohtaja Juha Pakarinen projektin lähtökohdista.
“
Olemme yrityksenä kasvaneet, päässeet uusille alueille ja kehittyneet valtavasti. Siksi koimme, että sitä, mille näytämme ulospäin pitäisi muokata vastaamaan todellisuutta ja nykyhetkeä.
2020
1.
Viestinnällinen konsepti. Brändiuudistus lähti liikkeelle viestintäkonseptin työstämisestä. Tässä vaiheessa Arkkitehtipalvelun kilpailuedut kiteytettiin, tarinallistetttiin Arkkitehtipalvelun olemuksen ydin ja tarkennettiin kuinka kilpailueduista viestitään. Tärkeänä osana tähän vaiheeseen kuului myös vision ja mission määrittäminen.
2.
Visuaalinen konsepti. Visuaalinen konsepti luotiin tukemaan viestinnällisen konseptin pääviestejä. Arkkitehtipalvelulle rakennettiin oma brand book ja uusi logo. “Erityisesti logoa hieroimme melko pitkään”, Juha kertoo.
2.
3.
Verkkosivut. Brändiuudistuksen yhteydessä Aava & Bang toteutti Arkkitehtipalvelun verkkosivu-uudistuksen. Arkkitehtipalvelulle uusissa sivuissa tärkeää olivat etenkin visuaalisuus, nykyaikaisuus ja helppokäyttöisyys. Käy kurkkaamassa Arkkitehtipalvelun verkkosivut täältä.
4.
Rekrytointikonsepti. Samaan aikaan verkkosivu-uudistuksen kanssa uudistettiin myös Arkkitehtipalvelun rekrytointikonseptia. Koska Arkkitehtipalvelu on kasvanut huimasti, vaatii kasvu myös tekijöitä. Tärkeänä tavoitteena oli saada jalkautettua brändi myös rekrytointiviestinnän konseptiin. Tarkensimme yhdessä, miten yksittäisestä työpaikasta kerrotaan konseptin mukaan.
4.
5.
Kiikari™ -sovelluksen viestintä- ja markkinointikonsepti. Arkkitehtipalvelu lanseerasi Kiikari™ -sovelluksen ympäristön ja asuinkohteiden havainnointiin. Aava & Bang toimi Arkkitehtipalvelun kumppanina palvelun viestintä- ja markkinointikonseptin työstövaiheessa.
6.
Sisällöntuotanto kuukausipalveluna. Aava & Bang toimii Arkkitehtipalvelun sisältömarkkinoinnin kumppanina ja tuottaa yrityksen markkinointitarpeisiin esimerkiksi sosiaalisen median sisältöjä ja blogitekstejä.
6.
2022
“
Meillä oli toiveissa saada projektiin mukaan luottokaveri, jolta voisi pienellä kynnyksellä kysyä apua.
Arkkitehtipalvelulla oli ajatuksena, että projektiin valittava brändikumppani voisi olla jatkossa monessa muussakin viestinnässä tukipilarina ja lisäresurssina, kun omat kädet eivät riitä. Brändikumppaniksi haluttiin siis valita toimija, jonka kanssa yhteistyö voisi olla pidempiaikaista. “Halusimme kumppanin, joka hoitaisi viestintää ja osaisi sanoittaa sen, mitä me olemme. Meillä oli toiveissa saada projektiin mukaan luottokaveri, jolta voisi pienellä kynnyksellä kysyä apua ”, Juha kertoo ja jatkaa: “Meille oli tärkeää, että kumppani tuntee meidät, sillä se helpottaa yhteistyötä jatkossa. Kun opitaan puolin ja toisin tuntemaan, niin aina se yhteistyö menee paremmin.”
Arkkitehtipalvelun viestintäkoordinaattori Hanna Hietikko kiittelee myös Aava & Bangin monipuolista osaamista: “Aava & Bangin kanssa on ollut helppo tehdä yhteistyötä, sillä markkinoinnin ja viestinnän osaamista löytyy laidasta laitaan. Olemme saaneet apuja niin digimarkkinointiin, kuvausprojekteihin kuin tiedotteidenkin kirjoittamiseen. Vielä ei ole tullut sellaista asiaa vastaan, mihin teillä ei olisi ollut tarjota tekijää. Välillä tarpeita on tullut eteen myös nopealla aikataululla, ja projektipäällikkömme Anniina on aina pyrkinyt täyttämään näitäkin toiveita mahdollisuuksien mukaan.”
Arkkitehtipalvelu toimii vahvalla arvopohjalla ja sen esilletuominen oli ensiarvoisen tärkeää. Vaikka brändin sanoittaminen oli antoisaa, vaati brändityö Juhan ja Hannan sanoin välillä hieman synnyttämisen tuskaakin. “Esimerkiksi logon kohdalla kesti aikaa ennen kuin löytyi se, jonka kohdalla ajattelimme, että tämä on meidän näköinen, mutta lopputulokseen olemme tyytyväisiä.”
Prosessin tärkeimpiä oivalluksia ja vinkkejä kysyttäessä Juha ja Hanna pohtivat etenkin sitä, että brändityö voi ottaa aikansa ja on tärkeää, että brändi tuntuu omalta. Esiin tärkeimpinä vinkkeinä nouseekin seuraavat:
Onnistuneen brändiuudistuksen tärkeimpiä vaiheita kysyttäessä, nostaa Arkkitehtipalvelu esiin etenkin sisäisen tekemisen ja yhteistyön merkityksen. Onnistumisen kannalta tärkeimpinä vaiheina he nostavat esiin seuraavat:
Aava & Bang jatkaa Arkkitehtipalvelun sisältömarkkinoinnin kumppanina ja uusiakin yhteisiä projekteja on tiedossa.
Mutta entäs se tärkein, Arkkitehtipalvelu, mikä on fiilis uudesta brändistä?
“Hyvä! Olemme saaneet sisäisesti ja ulkoisesti hyvää palautetta. Voi sanoa, että näyttää siltä, miltä meistä tuntuu. Ei ole päälleliimattu, vaan oikeanlainen ja olemme siitä ylpeitä!”, Juha iloitsee.
Käy tutustumassa Arkkitehtipalvelun uuteen ilmeeseen ja verkkosivuihin.
Olemme sinuun yhteydessä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
marraskuuta 21, 2024 by Emma-Reetta Hämäläinen
Mutta kuka leikkaa ensimmäisen palan? Kasvukattaus-videopodcastimme neljännessä jaksossa pääsin jakamaan reseptini...
marraskuuta 13, 2024 by Sampo Soininen
Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka...
marraskuuta 13, 2024 by Janne Ikola
Digimarkkinoinnin seminaarissa 29.10.2024 Janne Ikolan puheenvuoro generatiivisen AI:n mahdollisuuksista avasi näkymiä...