Tutkimus, joka jättää jäljen tulevaisuuteen!, muutokseen!, työelämään!, huomiseen!
Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus on ensimmäinen asiakas- ja työntekijäkokemusta vuosittain kartoittava tutkimus Suomessa.
Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus 2024
Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus on ensimmäinen asiakas- ja työntekijäkokemusta vuosittain kartoittava tutkimus Suomessa. Tutkimus yhdistää työntekijä- ja asiakaskokemuksen nykytilan mittaamisen sekä tulevaisuuden kehittämisen haasteet kestävän kasvun näkökulmasta. Taustalla on ajatus siitä, että kestävässä kasvussa pidetään huolta sekä ihmisistä että tuloksesta.
Syksyn 2023 aikana kerättyjen vastausten pohjalta on laadittu kattava ja maksuton Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytila -raportti, jonka pääset nyt lataamaan tältä sivulta.
Kuluneet vuodet eivät ole olleet yrityksille helpoimpia. Muutostilanteet koettelevat organisaatioiden kestävän ja vastuullisen kasvun periaatteita. Tutkimuksen yli 280 vastaajan aineisto kuitenkin osoittaa, ettei yritysten tahtotila kestävän kasvun rakentamiseen ole horjunut: jopa 76 % vastaajista arvioi, että työntekijä- ja asiakaskokemuksen panostukset tulevat pysymään samana tai kasvamaan vuonna 2024. Vuonna 2023 vastaava luku oli 80 %.
Lataa tutkimusraportti, niin kuulet lisää kestävän kasvun trendeistä vuonna 2024, asiakas- ja työntekijäkokemuksen vastuullisesta johtamisesta ja kestävän kasvun positiivisesta kierteestä.
Kenelle tutkimus on suunnattu?
Tutkimuksessa on selvitetty organisaatioiden johdon ja asiantuntijoiden arvioita omasta työpaikastaan sekä sen kasvun ja kulttuurin johtamisesta. Tavoitteena on tavoittaa moniääninen vastaajajoukko, minkä vuoksi vastauksia toivotaan esimerkiksi asiantuntijoilta, johdolta sekä markkinoinnin, myynnin, henkilöstön ja sisäisen viestinnän vastuuhenkilöiltä. Voit vastata kyselyyn omasta roolistasi käsin ja löydät jokaisesta kysymyksestä myös vaihtoehdon “en osaa sanoa”.
Miksi Kestävän kasvumarkkinoinnin nykytilatutkimus?
Tulevaisuudessa yrityksen kasvua ei voi johtaa erikseen organisaation sisällä ja sen ulkopuolella. Kestävän kasvun rakentaminen vaatii päättäjien, organisaatioiden, yhteisöjen ja yksilöiden toimintaa. Usein toimintaa edeltää muutos ajattelussa, ja tässä tutkitulla tiedolla on oma tärkeä paikkansa. Siksi tutkittua tietoa tarvitaan laadukkaan päätöksenteon tueksi. Tämän vuoksi myös me Aava & Bangilla olemme nostaneet kestävän kasvumarkkinoinnin tutkimuksen ja tiedon jakamisen strategiamme keskiöön. Taustalla on ajatus siitä, että parempi ymmärrys strategian, työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen vastuullisesta johtamisesta vie meitä yhteiskuntana eteenpäin.
Haluatko kuulla lisää?
Tutkimuksen toteuttamisesta vastaa Aava & Bang Oy ja lisätietoja tutkimuksesta antaa Aava & Bangin toimitusjohtaja, tutkija sekä vuorovaikutukseen erikoistunut viestinnän tohtori (FT), Vilja Laaksonen.