Yhteistyön lähtökohdat ja tavoitteet
Yhteistyömme alkoi sosiaalisen median kanavasta LinkedInistä, Metosinin tuotekehitysasiantuntija Eeva-Liisa Lennonin julkaisun ja toisen asiakkaamme suosituksen johdosta. Metosinilla harkittiin asiakastutkimuksen toteuttamista, jonka toteuttamiseen Eeva-Liisa kysyi verkostoltaan neuvoa.
“Pyysin Linkedinissä vinkkejä, miten asiakastutkimus kannattaisi tehdä. Yksi teidän asiakas oli bongannut sen ja linkitti teidän työntekijöitä siihen keskusteluun. Siitä sitten sovittiin tapaaminen”, Eeva-Liisa muistelee.
Kun keskustelu tutkimuksen toteuttamisesta alkoi, ennakkoajatukset puhelinhaastattelusta olivat epäilevät. “Olin siinä vaiheessa vähän epäileväinen sillä ajattelin, että haastattelut ovat kalliita ja työläitä. Ennakkoluulot osoittautuivat vääriksi. Yllätyin positiivisesti kun teiltä kerrottiin, että olette toteuttaneet tutkimuksia vastaavanlaisille B2B-asiantuntijayrityksille.”
Eeva-Liisa nostaakin yhdeksi tärkeimmäksi yhteiseksi onnistumiseksi yhteisen sävelen löytämisen heti alkuvaiheessa. “Ymmärsitte minua ja tarpeeni. Minusta myös tuntuu että teiltä ymmärrettiin myös se mitä ajattelin vaihtoehtona teidän palvelulle, jonka myötä osattiin oikeella tavalla vakuuttaa minut. Päädyimme siihen, että palvelunne on meidän tarpeeseen paras ratkaisu, jolla saadaan nopeimmin ja varmimmin hyödyllistä palautetta meille.”