SK Protect Oy
Sisältö- ja digimarkkinoinnin yhteistyöllä 660% kasvu konversiomäärissä ja yli 90% kasvu verkkosivu-istunnoissa
Markkinoinnin avulla tunnettuutta ja uutta asiakaskuntaa
SK Protect Oy on vuonna 2001 perustettu, turvallisuuteen ja laatuun liittyvien palvelukokonaisuuksien edelläkävijä ja eturivin kumppani HSEQ-palveluntuottajana. Yritys auttaa asiakkaitaan ATEX, palo-, kemikaali- ja työturvallisuudessa sekä ympäristö- ja laatujohtamisessa. Keskiössä on halu auttaa asiakkaita toimimaan vastuullisesti turvaamalla yrityksen henkilöstö, ympäristö ja liiketoiminta.
Protectin asiakkaita ovat erilaiset teolliset toimijat sekä heidän palveluntuottajansa, jotka haluavat laatu- ja turvallisuusjohtamisen keinoin varmistaa yrityksensä suorituskyvyn estämällä onnettomuudet ja poikkeamat sekä vähentämällä niiden jälkivaikutuksia.
Mitä olemme tehneet?
- Sisältö- ja digimarkkinoinnin suunnitelma yhteistyön pohjalle
- Kohderyhmien ja ostajapersoonien määrittely
- Ostopolun mallintaminen
- Kärkiviestit ja sisältöteemojen määrittäminen
- Mittareiden rakentaminen
- Hakusana-analyysi
- Sisältö- ja digimarkkinoinnin kuukausipalvelu
“
Tuntui alusta alkaen, että Aava & Bang ei laita meitä mihinkään muottiin, vaan yhteistyössä meitä on aidosti kuunneltu ja yksilölliset tarpeemme huomioitu alusta alkaen. Huomasimme myös, että ymmärrätte bisnestämme ja meillä on aika samankaltaisia asiakkaita.
– Pertti Salo, toimitusjohtaja, SK Protect Oy
Yhteinen sävel kasvun rakentamiseen markkinoinnin keinoin
Sisältö- ja digimarkkinoinnin yhteistyöllä Protect halusi löytää ratkaisuja systemaattisen kasvun rakentamiseen markkinoinnin keinoin. Tavoitteena oli muun muassa tunnettuuden lisääminen, uuden asiakaskunnan tavoittaminen vakiintuneen rinnalle ja verkkosivuvierailujen kasvattaminen. Tavoitteena oli myös saada Protectin ammattitaitoiselle myyntitiimille suoraan kuumia liidejä, jotta aikaa ei kuluisi kylmäsoittoihin.
Aloittaessamme yhteistyön, oli Protect hakenut sopivaa markkinoinnin kumppania jo pitkään.
– Olimme teihin yhteydessä ja yhteinen sävel löydettiin nopeasti. Se malli, miten tutustuimme ja lähdimme rakentamaan pohjaa yhteistyölle oli sellaista, mitä halusimme, kertoo Protectin toimitusjohtaja Pertti Salo.
– Tuntui alusta alkaen, että Aava & Bang ei laita meitä mihinkään muottiin, vaan yhteistyössä meitä on aidosti kuunneltu ja yksilölliset tarpeemme huomioitu alusta alkaen. Huomasimme myös, että ymmärrätte bisnestämme ja meillä on aika samankaltaisia asiakkaita, Salo jatkaa.
“
Parasta on se, että meillä on markkinointitiimi ja koko Aava & Bangin osaaminen taustalla. Ei ole vain yhtä henkilöä, joka tekee. Kuukausipalaverimme ovat proaktiivisia ja asiantuntijoista näkee, että tekemisessä on intohimoa ja aitoa halua auttaa meitä menestymään. Aava & Bangilta tulee ehdotuksia, millä keinoilla pääsemme eteenpäin ja asiat myös etenevät sovitusti.
– Pertti Salo, toimitusjohtaja, SK Protect
Säännöllisen tekemisen kautta markkinoinnin konversiomäärät huimaan kasvuun
Kuukausitekemiseen mukaan hypännyt Protectin myynti- ja markkinointijohtaja Mika Vanninen kertoo yhteistyön sujuneen mainiosti.
– Olen päässyt sujuvasti tiimiin mukaan ja nykytila on selkeä. Olemme saaneet jo hyviä tuloksia, ja esimerkiksi puolen vuoden päästä pystymme todentamaan tuloksia vieläkin pidemmällä aikavälillä.
Ennen yhteistyön alkamista Protectin konversioita oli keskimäärin 10 kappaletta kuukaudessa, sillä markkinointia ei ollut tehty säännöllisesti. Lähdimme yhdessä rakentamaan ladattavia materiaaleja, joiden avulla saimme Protectin sisällöistä kiinnostuneet kiinni. Myös webinaarit otettiin mukaan säännölliseen tekemiseen.
Yhteistyön aikana
- istuntomäärät ovat kuukausitasolla nousseet 1180 kpl:sta 2250 kpl:een (90,6 %)
- konversiomäärät ovat nousseet 10 kpl/kk → 76 kpl/kk (660 %),
konversiot ovat tulleet webinaareista, webinaaritallenteista, oppaista ja yhteydenotoista.
Yhteistyön ohessa Vanninen on ollut mukana myös Aava & Bangin vetämässä Myynnin ja markkinoinnin Masterclass -koulutusohjelmassa, jossa keskitytään kokonaisvaltaisen myynnin, markkinoinnin ja asiakaskokemuksen rakentamiseen.
– Koulutus on antanut erittäin hyviä näkökulmia suoraan arjen työhön ja kulkee rinnalla, Vanninen toteaa.
0%
kasvu verkkosivujen istuntomäärässä
0%
kasvu verkkosivujen konversiomäärässä
0
konversiota enemmän kuukaudessa
Yhdessä tekeminen ja tiimin tuki auttavat menestymään
Yhteistyössä sekä Salo että Vanninen ovat kokeneet tärkeäksi tiimiajattelun ja yhdessä tekemisen.
– Parasta on se, että meillä on markkinointitiimi ja koko Aava & Bangin osaaminen taustalla. Ei ole vain yhtä henkilöä, joka tekee. Kuukausipalaverimme ovat proaktiivisia ja asiantuntijoista näkee, että tekemisessä on intohimoa ja aitoa halua auttaa meitä menestymään. Aava & Bangilta tulee ehdotuksia, millä keinoilla pääsemme eteenpäin ja asiat myös etenevät sovitusti, Salo iloitsee.
– Olen kokenut tiimin tuen tärkeäksi, ja arvostan Aava & Bangin markkinoinnin osaamista, Vanninen päättää.
Tutustu asiakkaaseen
Käy tutustumassa SK Protectin toimintaan heidän verkkosivuillaan.
Digimarkkinointia kuukausipalveluna
Digimarkkinoinnin kuukausipalvelun keskiössä ovat systemaattisuus, vaikuttavuus ja asiakaslähtöisyys. Markkinointia suunnitellaan yhdessä tavoitteiden sekä tarpeiden pohjalta ja sen tuottavuutta seurataan jatkuvasti. Voimme joko tuoda lisäresursseja tiimiisi tai voit ulkoistaa Aava & Bangin tiimille koko markkinointisi – juuri niin kuin teille on järkevintä. Myös sisältömarkkinointi voi olla osa kokonaisuutta.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.