Kreate
Brändiohjeisto
Mahdoton mahdolliseksi: Kreaten brändin kirkastus oli rosoinen ja rouhea
Asiakkaamme Kreate Oy on yksi Suomen johtavista infrarakentajista. Yrityksen palveluvalikoima tarjoaa ratkaisuja siltoihin, teihin ja ratoihin, ympäristö- ja pohjarakentamiseen, kiertotalouteen sekä geoteknisiin tarpeisiin. Lähes jokainen suomalainen, tiedostaen tai tietämättään, kohtaa Kreaten erilaisilla työmailla ympäri Suomen. Tamperelaisille viime aikojen tunnetuimpia kohteita lienevät Tampereen Kansi -hanke, Tampereen vanhan tavara-aseman siirtourakka sekä Pispalan Haulitornin kunnostus.
Yhteistyö käynnistyi Markkinointitoimisto Bermudan kanssa. Markkinointitoimisto Bermuda Oy ja Aava & Bang Oy yhdistyivät tammikuussa 2023 ja yhteistyö jatkuu uuden Aava & Bangin kanssa.
Mitä olemme tehneet?
- Brändiohjeisto
- Brändivideo
- Sivusto
Syvät juuret ja nykyaikainen dynaamisuus samaan pakettiin
Kreate on suhteellisen tuore toimija alalla, sillä se on perustettu vuonna 2015. Kolmen infrayrityksen yhdistymisen seurauksena syntyneen yhtiön yhteenlasketut kokemusvuodet ovat kuitenkin lähes 200 vuotta. Yhdessä Kreaten kanssa kirkastimme heidän brändinsä ja loimme sitä vahvistavan sivuston ja brändivideon.
Tavoitteena oli nostaa Kreaten brändi uudelle tasolle. Toisaalta brändin haluttiin tuovan esiin yhtiön syvälle ulottuvat juuret ja vahva ammattitaito, ja toisaalta viestiä dynaamisesta modernista yrityksestä, jonka henkilöstö vaatii itseltään ja ratkaisuilta enemmän.
Arvoihin pohjaava brändi ohjaa pitkälle
Kreaten vahvat arvot – suoraselkäisyys, inhimillisyys, mutkattomuus ja yrittäjähenkisyys – ohjaavat koko yrityksen toimintaa. Brändin kirkastuksen yhteydessä paneuduimme arvoihin yhdessä asiakkaan kanssa yhä syvemmälle. Terävöitetty brändiviesti ja visuaalinen ilme kertovat yhä selkeämmin suoraselkäisyydestä, vaativuudesta ja fiksummin tekemisestä.
– Vahva arvopohjainen tekeminen sekä henkilöstömme vankka ammattitaito ja halu kehittyä ovat olleet työni tärkeimmät rakennuspalikat. Yhdessä ne tarjoavat asiakaskunnallemme ratkaisukeskeisyyttä ja luotettavuutta sekä uusille kreatelaisille mielenkiintoisen työympäristön, kertoo Kreaten viestintäpäällikkö Kirsi-Marjut Dickman.
“
Aava & Bangin kanssa löysimme helposti yhteisen suunnan ja uudistusten myötä tämä kaikki välittyy entistä paremmin myös talon ulkopuolelle.
Kirsi-Marjut Dickman, Viestintäpäällikkö, Kreate
Henkilöstön rouhea arki nostettiin brändityön keskiöön
Brändin kirkastuksen ja sivuston keskeisimpiä tavoitteita oli yritys- ja työnantajamielikuvan nostaminen uudelle tasolle. Kreate on mielenkiintoinen ja reilu työpaikka paljon kilpaillulla alalla, mikä haluttiin myös tuoda vahvasti esiin. Kirkastetun brändin ytimen muodostaa henkilöstön arjen työ, mahdottomaltakin tuntuvien asioiden tekeminen mahdolliseksi.
Emme halunneet silotella, vaan näyttää sen, mitä todellisuudessa Kreaten arjessa tehdään. Konsernin oma henkilöstö nostettiin koko brändityön keskiöön. Sekä sivustolla että brändivideolla esiintyvät työntekijät olivatkin innolla mukana uudistuksessa, ja heittäytyminen ehkä itselle vieraalle alueelle synnytti upean lopputuloksen.
Suoraselkäisen brändin kiteytyminä brändivideo ja sivusto
Lopputuloksena toteutimme rouhean sivuston, kovaa arkea esille tuovan brändivideon ja kirkastetun kärkiviestin. Sivuston dramaattiset kuvat ja selkeä keltamusta värimaailma henkivät kaikkea sitä, mitä Kreaten arki ja viesti ovat – aitoa, rosoista ja rouheaa.
Toteuttamaamme sivustoon ja brändivideoon voit tutustua osoitteessa kreate.fi.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.