Lakea
Monimuotoinen yhteistyö
Suunnittelusta rakennuttamiseen, asuntomyynnistä isännöintiin – kerrostalokoteja tekevä Lakea palvelee monenlaista asumista, monenlaisia asujia ja monella tavalla. Kodin neliöiden miljoonat muodot näkyvät ja tuntuvat hienosti myös Lakean ja Aava & Bangin yhteistyössä.
Mitä olemme tehneet?
- Kärkiviestit
- Brändiohjeisto
- Visuaalinen ilme
- Kanavastrategia
- Kohderyhmämäärittelyt
- Brändivideo
- Mainosvideo
- Markkinointistrategia
- Kampanja
- Luova idea
- Video
- Digimarkkinointi
Yhteistyö alkoi Markkinointitoimisto Bermudan kanssa. Markkinointitoimisto Bermuda Oy ja Aava & Bang Oy yhdistyivät tammikuussa 2023 ja yhteistyö jatkuu uuden Aava & Bangin kanssa.
Pohjatöistä pelikirjaksi
Yhteistyö Lakean kanssa aloitettiin syksyllä 2020 tarinan kirkastuksella. Havaittiin että markkinointiviestinnässä on paljon toimivia elementtejä, mutta tekeminen vaati selkeyttä ja terävöitystä.
Koska Aava & Bang haluaa tehdä kotiläksynsä kunnolla, sisälsivät perusteelliset pohjatyöt niin taustakyselyitä, haastatteluja sidosryhmille, tutkimusten ja markkinan analysointia kuin etätyöpajojakin. Syntyi Lakean markkinoinnin pelikirja, josta löytyy kaikki olennainen tekemisen ohjaamiseen – äänensävystä värisävyihin, kanavavalinnoista brändielementteihin.
Lakean markkinointi- ja viestintäasiantuntija Eija Korkeala on sitä mieltä, että hyvä pohjatyö ja sen pohjalta tehty selkeä pelikirja on itsensä moninkertaisena takaisin maksava sijoitus.
“
”Kun on kyse brändin johtamisesta, ei pidä tehdä sillisalaattia vaan pitää kokonaisuus mielessä”, hän huomauttaa. ”Pelikirjan avulla meillä on nyt ja tulevaisuudessa ohjeet ja strategia, johon voi nojata kaikessa tekemisessä.”
Eija Korkeala, Lakean markkinointi- ja viestintäasiantuntija
Yhdessä rakennettu brändi
Brändin pääviestiksi tislautunut asumisen monimuotoiset neliöt kertoo toki Lakean laajasta palvelutarjonnasta, mutta myös erilaisten tilanteiden ja ihmisten ymmärtämisestä. Erilaisuuden arvostaminen ja näkemys asumisen tulevaisuudesta ruokkii luottamusta – yhtä lailla asukkaiden ja kumppanien kuin Lakean omankin väen.
Yhteisöllisestä yrityskulttuurista kertoo se, että brändityöhön osallistettiin lopulta koko Lakean henkilöstö, viimeistään silloin kun pelikirjan sisältö tiivistettiin brändiohjeistoksi. Tämä markkinointi- ja brändistrategian tiivistävä paketti tuotiin Lakealla osaksi kunkin tiimin arkea erillisen graafisen ohjeiston tukemana.
Pelikirjan pohjalta rakennettiin Lakeampi-brändikampanja, joka valtasi Suomen kasvukeskukset vuonna 2021 televisiossa, verkossa, lehdissä, radiossa, kadunvarsissa ja kahvipöydissä. Pelkästään Youtuben kautta 200 000 suomalaista sai kuulla, millainen on monimuotoinen neliö ja kenen kautta pääsee luotettavasti omaan kotiin.
Kestävää kumppanuutta
Harkittu startti loi marssijärjestyksen toimivalle kumppanuudelle: ensin pohjatyöt strategisine valintoineen, sitten polkaistiin operatiivinen arki käyntiin selkeällä työnjaolla. Yhteistyö Lakean ja Aava & Bangin välillä on sujunut sulavasti – liekö syynä työyhteisöjemme samankaltaiset arvopohjat tai se, että kumpikaan ei näe tekemistä “vain” markkinointina. Sujuva kokonaisuuden hallinta onkin Eija Korkealan mielestä hyvä syy suosia aitoa kumppanuutta tekemisen mallina:
“
"Kaikki tietotaito samasta, osaamiseltaan ja henkilöstömäärältään kyllin suuresta talosta on helpompaa kuin useamman toimiston käyttäminen”, hän linjaa. ”Markkinointi on meillä jatkuvaa ja välillä aika hektistä, jolloin henkilökohtainen kanssakäyminen korostuu. Osaavien kanssa on helppo tehdä työtä!”
– Eija Korkeala, Lakean markkinointi- ja viestintäasiantuntija
Ei kohdetta ilman konseptia
Yhteinen arkemme kivijalka on valtakunnallinen kohdemarkkinointi. Onnistumisen takaa välitön yhteistyö, markkinoinnin pelikirja, timanttiset kanban-taulut sekä muutoksiin mukautuminen. Oli rakenteilla sitten Lakean Omaksi-kohde, puukerrostalo tai muita alueelle istuvia koteja, ei kampanjointia, digimainontaa, asuntoesitteitä tai muita mainosmateriaaleja tuoteta ennen kuin on suunniteltu hankkeen erityispiirteet tiivistävä kohdekonsepti.
Lakeampi Aava & Bang
Yhteisen tekemisen ytimessä olevasta brändi- ja kohdemarkkinoinnista on turvallista poiketa kulloinkin tarvittaviin suuntiin. Rekrymainonnasta some-koulutuksiin ja kampanjasivustoihin, liikelahjoista sovellusikoneihin ja palvelumuotoiluun, data-analytiikasta strategiadokumentteihin, vuosikertomukseen tai asunnon materiaalivalintoihin – mikään asumiseen liittyvä ei ole Lakean ja Bermudan yhteistyölle vierasta.
“Lakea on ensimmäisiä asiakkaitani Aava & Bangilla ja olen ylpeä yhteistyömme kaikista vaiheista”, kertoo Aava & Bangin projektipäällikkö Sanni Kivipelto. “Alusta alkaen monipuolinen tekeminen ja avoin ja välitön kommunikointimalli ovat pitäneet meidät bangilaiset otteessaan – virkeinä ja innokkaina. Lisäksi olemme oppineet Eijalta tiimeineen todella paljon sekä koko kiinteistöalasta että siitä ammattiylpeydestä, jota Lakea kunniakkaasti edustaa.”
“
Kun kyseessä on täyden palvelun iso kumppanuus, on tärkeää, että pohjalta löytyy strategia ja on aikaa panostaa strategiseen tekemiseen. Aava & Bangilla se on hallussa. Me asiakkaan toivomme ideointia – voimme itsekin tehdä tylsät PDF-päivitykset, mutta luovuus ja oikea osaaminen markkinointiin tulee Aava & Bangilta
– Eija Korkeala, Lakean markkinointi- ja viestintäasiantuntija
Brändin rakentaminen palveluna
Parhaimmillaan brändi on yrityksen tärkein kilpailuetu. Me Aava & Bangilla rakennamme brändejä, joihin henkilöstö ja asiakkaat sitoutuvat. Autamme luomaan sisältä vahvan brändin, joka jää mieliin. Suunnitelmallisella brändityön jalkautuksella varmistamme yhtenäisen linjan jokaisessa viestintäkanavassa.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.