Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

 

Kauppakeskukset Arabia ja Duo

Persoonallisuutta, yhteisöllisyyttä ja näkyvyyttä brändi- ja sivustouudistuksella sekä pitkäaikaisella yhteistyöllä

 

Newsec_Arabia_brandbook_inside_768x403.jpg

Kauppakeskus Arabia ja kauppakeskus Duo ovat NREPin omistamat, lähialueidensa suosimat keskukset Helsingin Arabianrannassa ja Tampereen Hervannassa. Aava & Bang ja kauppakeskuksien monialaisen tiimin yhteistyön tuloksena molemmille keskuksille on luotu uudistetut, kauppakeskuksien asiakkaita puhuttelevat brändi-ilmeet, visuaaliset tyylit ja sivustot.

Jo vuosia kestäneen yhteistyön aikana brändiuudistuksien hedelmiä on hyödynnetty lukemattomissa eri tarpeissa, kuten vuodenaikojen mukanaan tuomissa kampanjoissa, asiakaslehdissä ja juhlan paikoissa. Kaikki sai alkunsa syvälle sukeltaneista brändien uudelleenmuotoiluista, jotka kantavat yhä tänäkin päivänä.

Yhteistyö toteutettiin Markkinointitoimisto Bermudan kanssa. Markkinointitoimisto Bermuda Oy ja Aava & Bang Oy yhdistyivät tammikuussa 2023. 



Mitä olemme tehneet?

  • Sivustouudistus
  • Intranet
  • Kärkiviestit
  • Brändiohjeisto
  • Visuaalinen ilme
  • Graafinen ohjeisto
  • Logo
  • Sisäisen viestinnän materiaalit
  • Dokumenttipohja
  • Kampanja
  • Lehti-ilmoitus
  • Valokuvaus
  • Luova idea


 Yhteistyö Aava & Bangin kanssa on ollut sujuvaa ja vaivatonta. Koko Aava & Bangin tiimi aina strategisesta suunnittelijasta copywriteriin ja asiakaspäälliköstä graafikkoon on syventynyt ihailtavalla tavalla kauppakeskusbisneksen ytimeen löytäen sekä Hervannasta että Arabianrannasta uusien brändien sydämet.

Jenna Vehka-Aho, Duon kauppakeskuspäällikkö


Brändiuudistuksen tehokkain duetto 

Saumaton yhteistyömme kauppakeskus Duon ja kauppakeskus Arabian kanssa sai alkunsa syksyllä 2019, kun yhteinen sävel löytyi jo tarjousvaiheessa. Esittelimme muun muassa idean lapsen ja opiskelijan parivaljakosta kauppakeskus Duon keulahahmoina, mikä istui hervantalaiseen sielunmaisemaan ja tuli valituksi kauppakeskuksen tyylin kantavaksi teemaksi.

 

Newsec_Arabia_Logot_768x403.jpg

Newsec_Arabia_brandbook_cover_768x403.jpg

 

Asiakaslähtöiset ensiaskeleet

Kahden kauppakeskuksen rinnakkainen uudistamistyö alkoi vankan pohjan rakentamisesta. Useiden työpajojemme tavoitteena oli löytää ja määritellä selkeästi, miltä molempien kauppakeskuksien tulisi näyttää ja kuulostaa. Siten kauppakeskukset vastaavat asiakkaiden tarpeisiin ja ovat samalla alueidensa omintakeisille tyyleille uskollisia.

 

Newsec_Duo_Logot_768x403.jpg

Newsec_Duo_brandbook_Cover_768x403.jpg

 

Kauppakeskusten teettämien kohderyhmäanalyysien pohjalta saimme potkaistua kauppakeskus Arabian ja kauppakeskus Duon kokonaisvaltaiset uudistukset vauhdikkaasti käyntiin. Aloitimme viestien ja ulkoasun remontin kärkiviestien ja logojen suunnittelulla. Kauppakeskusten puhuttelevat kärkiviestit löysivät paikkansa keskuksien nettisivuilta, mainonnassa ja muusta viestinnässä, ja tyylikkäiden logojen valmistumisesta muodostui yksi koko uudistuksen kohokohdista.




Työpajat ovat olleet laadukkaita ja tehokkaita, mikä on asiakkaan kannalta säästänyt aikaa huomattavasti

Johanna Harjunmaa, Arabian kauppakeskuspäällikkö


Brändikuvio sykähdyttää

Kärkiviestit ja logot tarvitsivat rinnalleen näyttävät visuaaliset tyylit tuomaan keskuksien persoonallisuuden esille. Tunnelmallisten kuvien ja väripalettien lisäksi suunnittelimme kauppakeskus Arabialle ja kauppakeskus Duolle brändikuviot, jotka löytyvät nettisivuilta ja mainonnasta sekä tulevaisuudessa esimerkiksi kangaskasseista – vain mielikuvitus rajanaan.

Kauppakeskus Arabian kuvio sai inspiraationsa luonnosta ja vedestä. Aaltoileva kuviointi on rauhallinen mutta kiinnostava osa Arabian viestintää. Kauppakeskus Duon logo puolestaan järjestäytyi kirjainjonoon, joissa D, U ja O toistuvat vauhdikkaassa, Hervannan tyyliin sopivassa kuviossa.

 

Newsec_Arabia_Pattern2_768x403.jpg

Newsec_Arabia_Pattern1_768x403.jpg

Newsec_Duo_Pattern_768x403.jpg

Newsec_Duo_Pattern2_768x403.jpg

 

Kuka puhuu ja kenelle?

Alkuvuodesta 2020 valmistuneet brandbookit kokoavat yhteen kauppakeskuksien hengen, tyylin ja tulevaisuuden tavoitteet. Visuaalisten ohjeiden lisäksi loimme kärkiviestien ja asiakasprofiilien pohjalta suuntaviivat kauppakeskuksien tone of voicelle eli kerrontatavoille. Yhtenäinen ja tunnistettava brändi on myös asiakkaille helpommin lähestyttävä sekä toivottuja mielikuvia herättävä.



Newsec_Duo_brandbook_Cover_768x403.jpg-1

Newsec_Duo_brandbook_inside_768x403.jpg

 

Ahkera työ pelastaa pitkällä tähtäimellä

Kauppakeskus Duon ja Kauppakeskus Arabian brändiuudistuksista on päässyt vierähtämään jo useampi vuosi, mutta niiden vaikutukset näkyvät yhä voimakkaasti keskusten arjessa. Kun eteen ilmestyy tarve uudelle kampanjalle, tapahtumaviestinnälle tai jopa 20-vuotisjuhlille, brändiuudistuksen aikana tehtyjen töiden äärelle palaaminen nopeuttaa ja tehostaa kaikkien työtä.

Vaikka kauppakeskuksissa tapahtuu jatkuvasti joitain uutta, paljon myös säilyy: kärkiviestit, tone of voice ja visuaalisen elementit sekä niistä uudelleen muotoillut ratkaisut ylläpitävät kauppakeskusten tuttuutta ja hyvää tunnelmaa.




 Bangilaiset ovat meille tärkeitä strategisia kumppaneita, jotka ovat heittäytyneet kanssamme koko sydämellä projekteihin mukaan

Jenna Vehka-Aho & Johanna Harjunmaa, Duon ja Arabian kauppakeskuspäälliköt


arabia-logo-tumma
duo_logo

Tutustu asiakkaaseen

Käy tutustumassa kauppakeskusten uusiin brändi-ilmeisiin Arabian ja Duon verkkosivuilla!



 

Rakennamme sisältä vahvoja brändejä

Brändi on parhaimmillaan niin kunnan kuin yrityksenkin tärkein kilpailuetu. Autamme asiakastamme luomaan uuden brändi-identiteetin tai uudistamaan nykyisen brändin vastaamaan sitä, mitä se todellisuudessa tällä hetkellä on. Suunnitelmallisella brändityön jalkautuksella puolestaan varmistamme yhtenäisen linjan jokaisessa viestintäkanavassa.

Lue lisää palvelusta

Timo Koponen

Timo Koponen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 40 0542 778
timo.koponen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.