Pikku-Riikka

Pikku-Riikka on naisten muotiin keskittynyt style- ja lifestyle-myymälä, jonka juuret vievät Liminkaan. Liiketilat avattiin vuonna 2009 vanhaan navettaan remontoituihin tiloihin yrittäjän omaan kotipihaan, jota on sittemmin laajennettu. Yrityksen toiminta on laajentunut verkkokauppaan, jonka kasvu on kiihtynyt etenkin kuluneen vuoden aikana.

TUTUSTU PIKKU-RIIKKAAN

Näitä olemme tehneet:
+ 6kk yritysten ja osaajien sparrausohjelma
+ Yrityskohtainen kasvumarkkinointivalmennus
+ Uuden osaajan rekrytointi ja perehdytys
+ Myynnin ja markkinoinnin koulutus
+ Markkinoinnin konsepti

 

Osaaja kertoo

Henriikka Pesämaa löysi Pohjois-Pohjanmaan Markkinointivirittämön kautta tiensä Pikku-Riikan verkkokauppavastaavaksi. Yhteinen polku yrityksen kanssa sekä Henriikan kasvutarina uuteen ammatilliseen rooliinsa on ollut varsin menestyksekäs. Henriikka on taustaltaan kv-linjalla opiskellut merkonomi, josta hän valmistui vuonna 2016. Henriikka lähti mukaan Markkinointivirittämöön avoimin mielin ja myönteisin odotuksin: “Olin tehnyt työtä, jossa luovuuteni ei päässyt valloilleen. Luin Markkinointivirittämön hakuilmoituksen, ja se kuulosti hyvältä. Ajattelin, että tuossa on kiinnostava ohjelma, sillä olen luova ihminen. Ohjelmassa voisin oppia markkinointia käytännössä ja työn parissa.”

Henriikan kasvu verkkokauppaosaajaksi

Henriikalla ei ollut verkkokauppataustaa, mutta Markkinointivirittämöstä hän sai työkaluja markkinoijan työkalupakkiinsa. “Sain ohjelmasta paljon hyviä oppeja. Aivan aluksi silmäni avautuivat Mikko Kalliolan kertoessa siitä, mitä markkinointi oikeastaan on – ja tämä oli varsinainen piristysruiske koko ohjelmalle. Kaikista tärkein oppi on kuitenkin se, että ohjelman myötä ajatusmallini on muuttunut enemmän markkinoijan mielenmalliksi ja olen alkanut ajattelemaan asioita eri tavalla markkinoinnin näkökulmasta.”

Ohjelmasta jäi käteen myös hirveä määrä asioita, kuten se, miten somepostauksia kannattaa tehdä. Myös ohjelman aikana laadittu kasvusuunnitelma jäi käyttöön, jonka avulla seuraamme strategisemmin toiminnan kehitystä.

Henriikka Pesämaa

Verkkokauppavastaava, Pikku-Riikka

Henriikan kasvaessa uuteen rooliinsa myös yrityksen toiminta on muuttunut ja kasvanut. “Ennen ohjelmaa Pikku-Riikan verkkokauppa oli pystyssä, mutta sitä kohtaan ei ollut suurta intoa. Verkkokaupan myynti ei ollut kovin suurta, eikä verkkokauppaa markkinoitu”. Ohjelman aikana sekä sen jälkeen Henriikan ja yrityksen yhteinen polku vauhditti myös verkkokaupan kasvuun. “Yhteistyö yrityksen kanssa käynnistyi todella hyvin, ja saimme paljon ideoita toteutettavaksi. Tämä oli tärkeää myös oman työllistymiseni kannalta, sillä työni tulevaisuus riippui verkkokaupasta. Verkkokaupan myynti kymmenkertaistui ja nyt tavoitamme enemmän asiakkaita ympäri Suomen. Samalla somenäkyvyys on kasvanut”, Henriikka kuvailee.

Terveisen Markkinointivirittämöstä kiinnostuneille

Markkinointivirittämö kokonaisuutena saa kiitosta Henriikalta. “Suosittelen 100 % mukaan lähtemistä, jos vähänkään miettii ohjelmaan osallistumista. Mikäli markkinointi kiinnostaa, en epäröisi lainkaan, enkä olekaan katunut hetkeäkään mukaan lähtemistä. Ohjelma ylitti kaikki odotukseni ja opin enemmän, kuin olisin missään koulussa ikinä oppinut.” Pikku-Riikan ja Aava & Bangin yhteistyö on sittemmin jatkunut ja Henriikka kertoo, kuinka se antaa lisämotivaatiota tekemiselle. “Minulla on todella positiivinen mielikuva koko Aava & Bangista ja en näe mitään parannettavaa Markkinointivirittämössä – toivon että se jatkuu samalla tavalla. Minulle ohjelma oli täysosuma.”

Valmentajat olivat helposti lähestyttäviä, rentoja ja hauskoja. Heille pystyi kertomaan kaiken mitä mielen päällä oli ja he olivat samaistuttavia, mikä oli piste iin päälle ohjelman onnistumisessa.

Henriikka Pesämaa

Verkkokauppavastaava, Pikku-Riikka

Henriikka rohkaisee myös yrityksiä hakemaan mukaan. “Jos yritys haluaa motivoituneen ja idearikkaan työntekijän, niin tätä kautta sen ainakin löytää. Ohjelma opettaa ja motivoi oppijoita monessa mielin ja sen lisäksi kannustaa ideoimaan uutta. Eikä siinäkään mitään menetä, vaikka ei löytyisi omaa tyyppiä yritykseen, sillä yrittäjä saa paljon hyviä ideoita – suosittelen siis!”

Mukaan Markkinointivirittämöön?

Miltä kuulostaisi työpaikka markkinoinnin kentältä tositarkoituksella? Oletko kenties yrittäjä, joka tarvitsee lisää markkinoinnin osaamista yrityksen kasvun vauhdittamiseen?

Meillä on haku auki Markkinointivirittämö -kasvuohjelmiin eri puolella Suomea ja myös Pikku-Riikka etsii Henriikalle uutta työkaveria Markkinointivirittämön kautta Pohjois-Pohjanmaalla. Kurkkaa lisätietoja ohjelmasta ja tutustu avoimiin työpaikkoihin täällä.