Moventas

Moventas Gears Oy on yksi maailman johtavista tuulivoimaloiden voimansiirtoratkaisuja valmistavista ja huoltopalveluja tarjoavista yhtiöistä. Moventaksella on yli 35 vuoden kokemus tuulivoima-alalla ja on tuuliturbiinivaihteiden suunnittelun ja valmistuksen edelläkävijä. Moventas tarjoaa huoltopalveluja ja varaosia omiin tuotteisiinsa ja suureen osaan kilpailevien yritysten tunnetuimmista vaihdemalleista. Meillä on ollut ilo tehdä yhteistyötä heidän kanssaan erilaisten projektien ja kehitysohjelmien muodossa jo vuodesta 2011 lähtien.


Tutustu Moventakseen

Näitä olemme tehneet:
+ Brändistrategia
+ Tuotelanseeraukset
+ Markkinoinnin osaajan rekrytointi Markkinointivirittämö-ohjelman kautta
+ Esitteet, infograafit ja lanseerausvideo
+ Kansainvälinen viestinnän suunnittelu
+ Kansainvälinen kohdennettu digimarkkinointi
+ Messuosaston suunnittelu
+ Videotuotannot
+ Mainoskampanjan toteutus LinkedIn:ssä
+ Tuotteen tunnettavuuden kasvatus onnistuneesti valitussa kohderyhmässä

YHTEISTYÖN LÄHTÖKOHDAT

Vuonna 2018 Moventas oli lanseeraamassa uutta tuuliturbiinivaihdetta kansainvälisille markkinoille. Tuotteen tavoiteltu kohderyhmä oli erittäin tarkkaan suunnattu, joten he halusivat toteuttaa lanseerausvaiheen yhdessä kumppanin kanssa onnistuneen lopputuloksen varmistamiseksi. Aava & Bang valikoitui lanseerauksen kumppaniksi myös historiassa hyvin sujuneiden yhteisten projektien ansiosta.

”Yhteistyömme sujui hyvin, olemme olleet tyytyväisiä tuotteen lanseerausvaiheessa tehtyihin toimenpiteisiin. Myös asiakkailta saatu palaute on ollut positiivista, erityisesti video on ollut pidetty”, kommentoi Moventaksen Global Key Account Manager Kari Huttunen.

EROTTUVA KONSEPTI KANSAINVÄLISILLE MARKKINOILLE

Tavoitteena oli luoda erottuva ja näkyvä tuotekonsepti, joka tuo tuotteen kilpailuedut selkeästi esille. Tuotenäkyvyyden kasvuun tarkasti rajatussa B2B-päättäjien kohderyhmässä haluttiin panostaa huomattavasti lanseerauksen myötä. Markkinoinnin konseptia ja lanseeraussuunnitelmaa lähdettiin rakentamaan tarkalla markkina -ja kohderyhmäanalyysilla, sekä ostoprosessin mallintamisella asiakkaan kanssa.

Konseptityön tuloksena päädyttiin avaruus-aiheiseen teemaan, josta jalostui myös tuotteen nimi ”Exceed Evo”. Tuotteen nimen haluttiin korostavan sen teknistä innovaatiota ja Exceed Evo julkaistiin Hampurissa, alan suurimmilla messuilla.

Näyttävän tuotteen brändikonseptin lisäksi teimme tarkan lanseeraussuunnitelman, johon kuului monien ostoprosessin vaiheisiin suunniteltujen eri toimien lisäksi mm. tarkkaan kohdennettu LinkedIn-kampanja. Heidän hyvin rajatussa kohderyhmässä näimme LinkedInin toimivan alustana parhaiten ja mahdollistavan haluttujen päättäjien tavoittamisen tehokkaimmin.

Lanseerausvaiheen kiireisimmillä hetkillä ulkoistimme yhden lanseerauksen parissa työskennelleen markkinoinnin suunnittelijamme työskentelemään ulkoistetun markkinointipäällikön tehtävissä Moventaksen omissa tiloissa osana sisäistä markkinoinnin ja viestinnän tiimiä.

Tärkeässä osassa kampanjaa oli myös tuotteen lanseerausvideo, jolla saimme kohdeyleisön huomion käännettyä kohti uutta tuotetta. Hioimme videosta sopivia versioita eri kanaviin ja käyttötarkoituksiin, jolloin videon käyttömahdollisuudet ja hyödyt monipuolistuivat merkittävästi.

”Videosta olemme saaneet paljon positiivisia kommentteja asiakkailta, siitä ollaan selkeästi pidetty” Huttunen jatkaa.

Markkinoinnin suunnittelu ja brändi

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Laadukkaat sisällöt

Tuotamme vaikuttavia ja tunteita herättäviä sisältöjä monikanavaisesti videoiden, kuvien, tekstin ja visuaalisen ilmeen muodossa.

Sisäinen markkinointi

Kirkastamme yrityksen sisäiset vahvuudet ja nostamme ne yrityskulttuurin menestystekijöiksi.

Kiinnostuitko? Kysy, niin kerromme lisää.

Timo Koponen

Myyntijohtaja, partner

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, markkinointiviestintä