Laatu-JJ Rakennus Oy

Laatu-JJ Rakennus on vuonna 2010 perustettu perheyritys. Yrityksen missiona on tuottaa laadukasta rakennuspalvelua niin yksityisille, kuin julkisillekin tahoille. Laatu-JJ Rakennukselle rakentaminen on intohimo ja huoliteltu kädenjälki heidän tavaramerkkinsä.

TUTUSTU LAATU-JJ RAKENNUKSEEN

Näitä olemme tehneet:
+ 6kk yritysten ja osaajien sparrausohjelma
+ Yrityskohtainen kasvumarkkinointivalmennus
+ Uuden osaajan rekrytointi ja perehdytys
+ Myynnin ja markkinoinnin koulutus

 

Osaaja kertoo

Loikataanpa ajassa hieman taaksepäin – syksyyn 2020, jolloin Markkinointivirittämön haku oli avoinna Kanta-Hämeessä. Outi Tauru kertoo pohdiskelleensa mukaan hakemista tarkkaan ja päätös syntyikin aivan hakuajan loppumetreillä. Outin mukaan vaakakupissa painoi erityisesti se, että Virittämöstä oli herännyt positiivinen fiilis ja ajatus markkinoinnin ammattilaisten koulutuksesta veti puoleensa.

Jo Laatu-JJ:n hakukuvausta lukiessani yritys sytytti innostuksen ja luottamuksen tunteen. Ensimmäinen ajatus oli, että tuonne minä haluan! Uskalsin silloin ottaa myös henkilökohtaisen riskin, kun samaan aikaan minulle tarjottiin toisaalta vakaata työpaikkaa, joka tosin olisi vaatinut siirtymistä eri paikkakunnalle ja osittain etätyön pariin. Päätin kuitenkin sen sijasta satsata oman ammattitaidon kehittämiseen.

Outi Tauru

Myynti- ja markkinointivastaava, Laatu-JJ Rakennus Oy

Tarina yrityskumppanin kanssa muotoutui luonnollisesti. Outilla oli jo ennestään vankka työkokemus myynnin parista rakennusalalta ja sisustusalan koulutustausta. “Minut otettiin yrityksessä heti alkuun lämpimästi vastaan. Pääsin mukaan yrityksen toimintaan konkreettisen tekemisen merkeissä omia vahvuuksiani hyödyntäen. Olin mukana esimerkiksi asiakaskartoituskäynneillä, joita teen nykyään yksinkin. Meillä on avoin ja todella hyvä meininki, etätöistä huolimatta. Jos joskus meinaa syntyä hetkellinen yksinäisyyden tunne, niin se korjaantuu äkkiä, kun menen toimistolle. Siellä on kiva fiilis ja osallistava ja kannustava tunnelma”, Outi kuvailee nykyistä työtään.

“Laatu-JJ:n ikoninen nimi ei ole pelkästään vain nimi, vaan se symboloi koko yrityksen ammattimaista otetta ja työn jälkeä. Kun tulin Laatu-JJ:lle ensimmäistä kertaa toimitilojen ja varaston kautta, mykistyin miten siistiä siellä oli ja tämä on suoraan verrannollinen siihen, miltä näyttää myös työmaalla“, hän kertoo.

Markkinointiin systemaattisuutta ja uutta näkökulmaa

Outin mukaan Virittämö osoittautui lopulta erittäin positiiviseksi kokemukseksi ja 5 kuukautta hujahti ohi nopeasti. Virittämön ammattitaitoiset valmentajat olivat Outin mielestä kannustavia ja helposti lähestyttäviä – kynnys kysyä apua tai lisätietoja missä tahansa vaiheessa oli hyvin matala. Osaajien ohjaus sujui mutkattomasti ja matkan varrella kannustettiin pitämään yhteyttä myös muiden mukana olevien markkinoinnin osaajien kanssa.

Markkinointivirittämössä oli kattava määrä sisältöjä. Jos pitäisi nimetä yksittäisiä lempparivalmennuksia, niin ne olisivat kyllä valokuvausklinikka ja hakukonemarkkinointipäivä. Kokonaisuutena Virittämö oli erittäin hyvä ja sain ohjelman aikana paljon uusia oivalluksia.

Outi Tauru

Myynti- ja markkinointivastaava, Laatu-JJ Rakennus Oy

Outi työskentelee nykyisin Laatu-JJ Rakennus Oy:llä myynnin ja markkinoinnin vastaavana. Markkinointivirittämön oppien pohjalta käyttöön on otettu lukuisia markkinoinnin työkaluja, mm. Facebook Business Manager ja Canva. Myös hakukonemarkkinointia on tehostettu, uudet verkkosivut on julkaistu ja rekrytointiin sekä työnantajamielikuvaan on panostettu systemaattisemmin. “Kiireisenkin ajan keskellä pyrimme pitämään säännöllisesti pieniä palavereita, jotta avoimuus säilyy ja markkinointia on mahdollista suunnitella sen mukaan, millaisia projekteja on käsillä. Teemme siis sellaista ketterää kehittämistä koko ajan”, Outi kertoo.

”Ohjelma laajensi näkökulmaa myynnin ja esimerkiksi palvelujen tuotteistamisen suhteen. Nyt meillä on selkeämpi käsitys ja ymmärrys markkinoinnin merkityksestä yrityksen toiminnalle. Mitä tahansa julkaistaankin somessa, niin nyt on helpompi hahmottaa, mikä merkitys ja tavoite siinä taustalla on ja mihin kaikkialle vaikutukset kumpuavat. Markkinointiin ja myyntiin on tullut huomattavasti enemmän suunnitelmallisuutta ja tavoitteellisuutta verrattuna aikaan ennen Virittämöä“, Outi summaa.

Mukaan Markkinointivirittämöön?

Miltä kuulostaisi työpaikka markkinoinnin kentältä tositarkoituksella? Vai oletko kenties yrittäjä, joka tarvitsee lisää markkinoinnin osaamista yrityksen kasvun vauhdittamiseen?

Meillä on haku auki Markkinointivirittämö -kasvuohjelmiin eri puolella Suomea. Kurkkaa lisätietoja ohjelmasta ja tutustu avoimiin työpaikkoihin täällä.