Keski-Suomen Aluetaksi

Keski-Suomen Aluetaksi on keskisuomalaisten oma taksi, joka tarjoaa turvallisia taksipalveluita Hankasalmen, Joutsan, Jyväskylän, Jämsän, Jämsänkosken, Keuruun, Konneveden, Kuhmoisen, Laukaan, Petäjäveden, Saarijärven, Toivakan, Uuraisten, Viitasaaren ja Äänekosken kunnissa.

Näitä olemme tehneet:
+ Kokonaisvaltainen markkinoinnin kumppanuus
+ Brändiuudistus
+ Visuaalinen ilme
+ Verkkosivu-uudistus
+ Sisäisen markkinoinnin kehittäminen

YHTEISTYÖN LÄHTÖKOHDAT

Yhteistyömme alkoi syksyllä 2017 kun Keski-Suomen Aluetaksilla koettiin tarve muutokseen yhtiön markkinoinnin, brändin, ilmeen ja jopa hieman toiminnankin osalta. Edessä oli taksilain muutos kesällä 2018 ja siitä lähti tarve alkaa rakentamaan vahvempaa yritysidentiteettiä, jotta alan murroksessa asiakkaat edelleen tunnistaisivat paremmin tutun ja turvallisen taksiyhtiön. “Vaikka yhtiöllä oli perustoiminta ja -toiminnot olemassa, lähdimme periaatteessa muokkaamaan kokonaisuutta saadaksemme vahvistettua yhtiön roolia ja luodaksemme näkyvän ja luotettavan ilmeen, jonka sekä asiakkaat että palveluntarjoajat tunnistavat”, kertoo Keski-Suomen Aluetaksin toimitusjohtaja Harri Holttinen. Tarvetta on ollut sekä ulkoisen että sisäisen markkinoinnin kehittämisessä, jotta alan muutoksessa saadaan pysyttyä mukana.

HELPOSTI LÄHESTYTTÄVÄ JA LUOTETTAVA BRÄNDI SEKÄ TYÖKALUJA SISÄISEEN MARKKINOINTIIN

Aluksi Keski-Suomen Aluetaksille lähdettiin rakentamaan toiveiden ja tavoitteiden pohjalta keskisuomalaisuutta, luotettavuutta ja perinteikkyyttä kuvastavaa brändi-ilmettä. Brändissä haluttiin säilyttää toimivat elementit, joten yhtiön nimen ympärille luotiin näkyvä, jokaisen keskisuomalaisen helposti saatavilla oleva, maakunnan oma ja luotettava taksipalvelu. Satojen yrittäjien yhtiössä, jota luotsaa pieni hallitus, on pidettävä huoli myös sisäisen markkinoinnin onnistumisesta. Tämän vuoden tavoitteena onkin kehittää etenkin sisäistä markkinointia. Siihen Aava & Bang on antanut tukensa esimerkiksi viestintäkanavien lisäämisen sekä erilaisten valmennusten ja yrittäjille suunnattujen tapaamisten kautta.

“Tässä yhteistyössä rikkaus on ollut siinä, että ollaan saatu vastauksia niin moniin asioihin, joita ei olisi itse ehtinyt ja osannut ajatella. Me ollaan pieni organisaatio, jolla viime vuosi on ollut todella hektinen erilaisten muutosten ja muiden asioiden vuoksi, ja Aava & Bang on saanut nopeasti toteutettua ratkaisuja ja antanut monipuolista tukea.”

Brändi- ja verkkosivu-uudistuksen sekä sisäisen markkinoinnin kehittämisen lisäksi olemme toimineet Keski-Suomen Aluetaksin strategisena kumppanina mm. markkinoinnin suunnittelun ja yhtiön kehittämisen suhteen. Kumppanuuteen kuuluu jatkuvaa digi- ja printtimainontaa sekä digimarkkinointia. Keväällä 2019 tuotetaan brändiä kuvastava video.  

TULOKSET

“Brändiuudistus on ollut juuri sitä, mitä toivoimme. Olemme saaneet asiakkailta ihan suoraa palautetta, että ilme on sitä, mitä olemme hakeneetkin: luotettava, tunnistettava ja helposti lähestyttävä. Brändi on tukenut hyvin myös yrittäjien toimintaa ja yrittäjien puolesta tulevat soraäänet ovat olleet todella vähäisiä”, Harri kertoo. Tälle vuodelle olemme rakentaneet markkinoinnin tuloskortin ja mittariston, jolla voimme seurata toimenpiteiden vaikuttavuutta. Tämän lisäksi brändiä sekä markkinoinnin onnistumisen tuloksia tullaan mittaamaan henkilöstötyytyväisyyden ja asiakasmielikuvatutkimuksen avulla. Näin saadaan todellista dataa kehittämistyön tueksi.

Markkinoinnin suunnittelu ja brändi

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Vaikuttavat verkkosivut ja verkkokaupat

Autamme sinua rakentamaan vaikuttavia verkkosivuja ja verkkokauppoja, joiden avulla saavutat liiketoimintasi tavoitteet.

Sisäinen markkinointi

Kirkastamme yrityksen sisäiset vahvuudet ja nostamme ne yrityskulttuurin menestystekijöiksi.

Kiinnostuitko? Kysy, niin kerromme lisää.

Timo Koponen

Myyntijohtaja, partner (lomalla 31.8.2019 asti)