Jyväs-Parkki

Jyväs-Parkki huolehtii Jyväskylän keskustan maksullisesta kadunvarsipysäköinnistä ja useista palvelevista pysäköintitaloista keskustaliikenteen solmukohdissa. Jyväs-Parkin pyhä tehtävä on tehdä autoilijoiden arjesta astetta mukavampaa.

TUTUSTU JYVÄS-PARKKIIN

Näitä olemme tehneet:
+ Kokonaisvaltainen markkinoinnin kumppanuus
+ Brändikonseptit
+ Markkinointikonseptit
+ Kampanjasuunnittelu ja -tuotanto
+ Videotuotannot
+ Graafinen suunnittelu
+ Strateginen markkinoinnin suunnittelu
+ Sisältömarkkinointi
+ Valmennus
+ Verkkosivu-uudistus

YHTEISTYÖN LÄHTÖKOHDAT

Yhteistyömme Jyväs-Parkin kanssa on jatkunut reilusti yli 10 vuotta ja sinä aikana Jyväs-Parkin markkinointia on uudistettu muutamaan otteeseen aina markkinoinnin suunnittelusta verkkosivuihin, unohtamatta pitkäjänteistä brändityötä, jolla P-talot on saatu erottumaan muista Jyväskylän pysäköintitaloista.

”Pitkä yhteistyö kertoo jo lähtökohtaisesti, että hyvin on sujunut”, kertoo Jyväs-Parkin viestintä- ja kehitysasiantuntija Timo Kosonen.

“Pienenä organisaationa meillä ei ole resursseja tai isoja intressejä etsiä jokaiseen tarvitsemaamme asiaan osaajia eri paikoista, ja siksi on tärkeää että Bangilla on koko kattaus tarjolla saman katon alla. Osaavaa porukkaa löytyy joka osa-alueelle. Lisäksi saamamme palvelu on joustavaa.”

NE KUULUISAT JYVÄS-PARKIN AUTOT!

Jyväs-Parkille on tehty suuri määrä erilaisia markkinointimateriaaleja, animointeja ja AV-tuotantoja, kuten yli 10 TV-mainosta. Niistä on saatu yhteistä tunnustustakin, kuten kaksi kertaa MTV:n Keski-Suomen parhaat alueelliset sekunnit. Jyväs-Parkin ensimmäinen TV-mainos näki päivänvalonsa vuonna 2007 ja samalla Jyväs-Parkille luotiin uusi ilme ja markkinointikonsepti. Keskeinen hahmo oli vaaleansininen animoitu, räyhäkäsilmeinen auto, jonka esikuvana toimi Disneyn luoma Autot -elokuvan tähti Salama McQueen. Kärkiviestinä oli, ettei pysäköinti ole extremelaji. Tämä suomalaisella identiteetillä varustettu animoitu kaasuttelija hyppäsi videoissa laskuvarjolla läpi pilvien peiton laskeutuen täydellisesti parkkiruutuun ja teki syvänmerensukelluksia jossakin syvällä pinnan alla.

Myöhemmin autoideaa jalostettiin ja auto sai muun muassa tyttöystävän, joka esiintyi Jyväs-Parkin juhlavuonna kartingautona kyljessään juhlaluku 25. Vuosien varrella on nähty golfkärryä, sähköautoa ja taisipa jossakin kohtaa kuvioon tulla myös perheenlisäystäkin.

JOTAKIN UUTTA JA TUORETTA

Kun autoteemaa oli pyöritelty useampia vuosia, oli aika jälleen uudistua ja vuonna 2015 suunnittelutyö aloitettiin yhdessä Jyväs-Parkin kanssa tyhjältä pöydältä. Tarvittiin jotakin uutta ja tuoretta. Viestinnän uudeksi kärjeksi valittiin pysäköintitalojen ja tarjottujen pysäköintipalveluiden tuoma järjestys. Markkinoinnin keskiöön animoidun hahmon sijaan nostettiin ihminen, asiakas, jolla on pysäköidessään tarve tehdä jotakin muuta. Käydä ostoksilla tai lounaalla, piipahtaa ruokakaupassa tai istua iltaa ystävien kanssa.

Yksi tärkeä kohderyhmä, ei pelkästään Jyväs-Parkille vaan koko Jyväskylälle on kasvava turismi ja vierailujen määrä Jyväskylässä. Muun muassa tästä syystä Jyväs-Parkin verkkosivuille on kehitetty suosittu digitaalinen palvelu “tulossa Jyväskylään”. Palvelu kertoo autoilijalle, missä on hänen kohdettaan lähimpänä oleva P-talo, ja antaa tarvittavat ohjeet perille. Lisäksi Jyväs-Parkin verkkopalvelussa voi tilata pysäköintituotteita tai tarkastaa P-talojen paikkatiedot.

YHTEENVETO JA YHTEISTYÖN TULOKSIA

Menestyksekkään ja pitkäaikaisen yhteistyön takana on yhteinen ymmärrys tekemisestä, jota ollaan saatu osallistumalla aktiivisesti toimintaan puolin ja toisin. Aava & Bangin henkilöstö on ollut työharjoittelussa Jyväs-Parkin arjessa aina pysäköintitalojen lamppujen vaihdosta asiakaspalveluun ja Jyväs-Parkki on osallistunut Aava & Bangin tarjoamiin valmennuksiin henkilöstönsä voimin. Tällainen yhteistyö toimii kasvun ja onnistuneen yhteistyön moottorina.

“Bangin suurimpia vahvuuksia on idearikkaus”, Kosonen kiteyttää. “Joskus meno on aika lennokasta, mutta on parempi, että lähtövaiheessa on runsaasti ideoita, kuin ei ollenkaan. Ideoita voi aina suitsia tarpeen mukaan. On myös itsestäänselvyys, että ammattilaisten välineistö ja tekninen osaaminen on kohdallaan. Saamme esimerkiksi lehdissä julkaistavat materiaalit aina heti ensimmäisellä kerralla oikeassa muodossa ja oikeilla yksityiskohdilla”.

Vuoden 2017 loppupuolella laadittiin yhteistyössä Jyväs-Parkille sisältösuunnitelma, jonka toteuttamisesta Aava & Bang on vastuussa. Jatkuvan sisältömarkkinoinnin tavoitteena on rakentaa positiivista yrityskuvaa ja viestiä yleisölle Jyväs-Parkin palveluista ja siitä, mitä pysäköinti mahdollistaa asiakkaalle.

Yhteistyön tuloksena Jyväs-Parkille on luotu muun muassa monikäyttöinen äänilogo, jota voidaan hyödyntää monessa eri kanavassa. Lisäksi yhteistyö tuottaa jatkuvana virtana kuvaa, videota, tekstiä ja monenlaisia kampanjoita eri kanaviin. Sisältöyhteistyön ansiosta Jyväs-Parkki pystyy keskittymään kokonaisvaltaisesti pysäköintitalojen ja -paikkojen ylläpitämiseen, asiakaspalveluun ja tietysti kehittämistoimintaan.

Markkinoinnin suunnittelu ja brändi

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Videotuotannot

Videotuotantojemme avulla kerromme yrityksesi tarinan, herätämme katsojan mielenkiinnon ja jätämme muistijäljen.

Sisältömarkkinointi

Kuukausisopimuksella varmistat, että valitsemiisi kanaviin tuotetaan aidosti asiakkaallesi arvokasta ja kiinnostavaa sisältöä teksti-, kuva- tai videomuodossa.

KIINNOSTUITKO? KYSY, NIIN KERROMME LISÄÄ.

Timo Koponen

Myyntijohtaja, partner (lomalla 31.8.2019 asti)

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, markkinointiviestintä