Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

1 minuutin lukuaika

Kestävän kasvun nykytilatutkimus toteutetaan jo kolmatta kertaa – vastaa tutkimukseen ja vaikuta!

Featured Image

Kestävän kasvun nykytilatutkimus on ensimmäinen asiakas- ja työntekijäkokemusta vuosittain kartoittava tutkimus Suomessa. Iloksemme meillä on kunnia kertoa, että tutkimus saa jatkoa, ja tutkimuksen kolmas volyymi julkaistaan tammikuussa 2025. Sitä ennen on kuitenkin edessä tutkimuksen tärkein vaihe eli aineiston kerääminen. Juuri nyt sinä voit jättää jälkesi työelämään. 

Olemme avanneet tutkimuksen kyselylomakkeen tänään ja tutkimukseen pääsee vastaamaan täällä. Vastaaminen vie noin 5–10 minuuttia. Samalla lahjoitat asiantuntijoidemme osaamista yhdelle järjestölle, yhdistykselle tai säätiölle, sillä lahjoitamme jokaisesta vastauksesta 10 minuuttia työaikaamme sitä tarvitsevalle taholle jouluna 2024. Esimerkiksi viime vuonna saavutettu 283 vastauksen potti kerryttäisi 2 830 minuuttia, eli yli 47 tuntia työaikaa hyvän tekemiseen. Lahjan vastaanottaja valitaan kanavissamme joulukuun 2024 aikana ja pro bono -työ toteutetaan alkuvuonna 2025. Aiemmista pro bono -töistämme voit lukea lisää esimerkiksi täällä: Pro bono -työ: Raikas ja toivoa ilmentävä verkkosivusto Suvimäen Klubitalolle.

Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää organisaatioiden johdon ja asiantuntijoiden arvioita omasta työpaikastaan sekä sen kasvun ja kulttuurin johtamisesta. Tavoitteenamme on tavoittaa moniääninen vastaajajoukko, minkä vuoksi vastauksia toivotaan esimerkiksi asiantuntijoilta, johdolta sekä markkinoinnin, myynnin, henkilöstön ja sisäisen viestinnän vastuuhenkilöiltä. Voit vastata kyselyyn omasta roolistasi käsin ja löydät jokaisesta kysymyksestä myös vaihtoehdon “en osaa sanoa”.

Me Aava & Bangilla uskomme, että tulevaisuudessa yrityksen kasvua ei voi johtaa erikseen organisaation sisällä ja sen ulkopuolella. Kestävän kasvun rakentaminen vaatii päättäjien, organisaatioiden, yhteisöjen ja yksilöiden toimintaa. Usein toimintaa edeltää muutos ajattelussa, ja tässä tutkitulla tiedolla on oma tärkeä paikkansa. Siksi tutkittua tietoa tarvitaan laadukkaan päätöksenteon tueksi.

– Kestävän kasvun osa-alueiden ymmärtäminen auttaa tarkastelemaan oman organisaation kasvua uudesta näkökulmasta. Jo tutkimuskyselyyn vastaaminen auttaa hahmottamaan oman organisaation työntekijä- ja asiakaskokemuksen johtamisen vahvuuksia ja kehityskohteita. Tammikuussa julkaistavan raportin myötä pääsee sitten peilaamaan oman organisaation vastauksia ja nykytilaa suhteessa muihin, summaa tutkimuksen toteuttaja, Aava & Bangin toimitusjohtaja ja tutkija Vilja Laaksonen.

Tutkimuksen taustalla on ajatus siitä, että parempi ymmärrys strategian, työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen vastuullisesta johtamisesta vie meitä yhteiskuntana eteenpäin. Siksi jokainen vastaus on meille tärkeä.

Jätä jälkesi tulevaisuuden työelämään

Kuten sanottu, toteutetaan tutkimus tänä vuonna jo kolmatta kertaa. Jos haluat tutustua aiempien vuosien tutkimuksiin, ovat tutkimusraportit maksutta ladattavissa verkkosivuiltamme. Kurkkaa siis lisää täältä:

Lataa tästä vuoden 2024 tutkimusraportti
Lataa tästä vuoden 2023 tutkimusraportti

Kestävä kasvu on juuri nyt ajankohtaisempaa kuin koskaan. Kattava nykytilatutkimus tarjoaa kaikille vastuullisesta työelämästä ja liiketoiminnan kasvusta kiinnostuneille peilipinnan, johon oman organisaation kehitystä voi verrata ja josta ammentaa kehitysideoita tulevaisuutta ajatellen. Samalla se vahvistaa meitä yhteiskuntana ja auttaa siten rakentamaan kestävän maailman pilareita – yksi kohtaaminen ja työpaikka kerrallaan.

Ensi vuoden tutkimusraportin pääset ennakkotilaamaan täältä: https://bang.fi/kestavakasvu

Kirjoittaja: Taru Latvala

Kirjoittaja työskentelee Aava & Bangilla konseptisuunnittelijana sisältömarkkinoinnin asiantuntijana.

Katso kaikki blogikirjoitukset

LinkedIn

Puhdasta ei tarvitse pestä – ajatuksia vastuullisuusviestinnästä

Puhdasta ei tarvitse pestä – ajatuksia vastuullisuusviestinnästä

Vastuullisuus. Vastuullisuus. Vastuullisuus. Sanana sitä vilisee joka puolella – eikä loppua ole näkyvissä. Vaikka vedän Aava & Bangin...

Read More
Uudistettu Masterclass-koulutus tarjoaa arkea helpottavia työkaluja ja uusimman tiedon B2B-markkinoinnista ja myynnistä

Uudistettu Masterclass-koulutus tarjoaa arkea helpottavia työkaluja ja uusimman tiedon B2B-markkinoinnista ja myynnistä

Supersuosittu Masterclass on palannut uudistettuna! Kaipaatko buustia uranäkymiisi tai janoatko ajankohtaisinta tietoa B2B-markkinoinnista ja...

Read More
Yrityskulttuurin rakentaminen on kaikkien pala kakkua

Yrityskulttuurin rakentaminen on kaikkien pala kakkua

Mutta kuka leikkaa ensimmäisen palan? Kasvukattaus-videopodcastimme neljännessä jaksossa pääsin jakamaan reseptini siihen, miten yrityskulttuurin...

Read More