Kolmas kerta toden sanoo – mikä on EU-U.S. Data Privacy Framework ja voiko Google Analyticsia käyttää?
Miksi Google Analytics on ollut laiton EU:ssa?
Viime vuosina ollaan käyty aktiivista keskustelua henkilötietojen...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Työnantajamielikuvalla tarkoitetaan yrityksen mainetta ja mielikuvaa työnantajana. Työnantajamielikuva ratkaisee sen, saatteko tulevaisuudessa ne osaajat, joita kasvunne vaatii. Vahva työnantajamielikuva on myös erinomainen tapa rakentaa kilpailuetua kilpailijoihin nähden. Sen tulisi olla yksi strategian kulmakivistä kasvua hakevilla yrityksillä; Tuotteisiin ja palveluihin liittyvä kilpailuetu on aina helposti kopioitavissa, mutta yrityskulttuuriin pohjaavat vahvuustekijät sen sijaan mahdotonta monistaa.
Yrityksen uskottavuus kärsii, jos vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee. Siksi vahva työnantajabrändi rakennetaan sisältä ulos. Näin markkinointi ja yrityskulttuuri tukevat saumattomasti liiketoiminnan tavoitteita. Työntekijöiden ja työnhakijoiden mielikuvat yrityksestä rakentuvat useissa kohtaamispisteissä. Arjen tasolla vahvan työnantajamielikuvan rakentaminen edellyttää kohderyhmien tarpeiden ymmärtämistä sekä systemaattista ja arvopohjaista sisäisen viestinnän ja kulttuurin johtamista.
Tuloksellinen työnantajamielikuvan rakentaminen tapahtuu kahdella tasolla ja tavoitteena on, että sisäinen ja ulkoinen mielikuva vastaavat toisiaan ja tukevat yrityksen kasvutavoitteita. Me Aava & Bangilla voimme auttaa teitä näissä molemmissa!
Työntekijä- ja työnhakijaymmärrys auttaa tunnistamaan työnantajamielikuvan vahvuudet ja kehityskohteet. Näin rakennetaan aidosti merkityksellistä yrityskulttuuria ja johdetaan tavoitteellisesti työntekijöiden, työnhakijoiden ja asiakkaiden kokemusta.
Työnantajaviestinnän johtaminen vaatii tuekseen johdon, hallinnon, esihenkilöiden ja työntekijöiden tuen. Selkeä malli ja sen juurruttaminen ratkaisevat sen, että työnantajaviestintä tuo lyhyen ja pitkän tähtäimen vaikuttavuutta.
Miten parhaat työntekijät saadaan ja miten heidät pidetään? Millainen on houkutteleva työnantajabrändi vuonna 2022? Katso maksuton tallenne webinaarista, jossa keskustelimme aiheesta.
Kun kasvu vaatii tekijöitä. Arkkitehtipalvelulle uudistettiin brändin ja verkkosivuston uudistuksen yhteydessä rekrytointikonsepti. Tärkeänä tavoitteena oli saada jalkautettua brändi myös rekrytointiviestinnän konseptiin. Tarkensimme yhdessä, miten yksittäisestä työpaikasta kerrotaan konseptin mukaan.
"Sisäinen viestintä ja hyvän työntekijäkokemuksen rakentaminen ovat luonnollisesti tärkeä osa meidän työnantajakuvaa ja arvojen toteutumista arjessa", kertoo Oscar Softwaren HR Business Partner, Annika Männistö. Lue yhteistyöstämme tästä.
"Olemme huomanneet kuinka iso merkitys työnantajakuvalla on, kun kilpailu osaajista kiristyy koko ajan. On myös todella tärkeää, millaisen työntekijäkokemuksen luomme ja siinä myös sisäisellä viestinnällä on merkittävä rooli", kiteyttää Suur-Savon Sähkön HR- ja turvallisuusjohtaja Eija Simonen-Riikonen.
Työnantajamielikuvan kehittämistyö aloitetaan yrityksen työnantajamielikuvan nykytilan tunnistamisesta. Nykytilan tunnistamiseksi kartoitamme yrityksen vahvuudet ja heikkoudet työnantajana sekä sisäisesti että ulkoisesti.
Osallistamme yrityksenne henkilöstön yhteisten vahvuuksien ja yrityskulttuurin kantavien elementtien määrittämiseen. Tunnistamme, mikä erottaa teidät muista työpaikoista. On tärkeää muistaa, että työnantajamielikuvaa rakennetaan joka päivä, jokaisen työntekijän toimesta.
Vahvuustekijöiden tunnistamisen jälkeen määritämme tärkeimmät kohderyhmät. Tunnistamme millaista osaamista yrityksenne tulee jatkossa tarvitsemaan ja meillä on tarkka kuva potentiaalisimmista työntekijäkohderyhmistä. Työnhakijaymmärrys rakentaa pohjan yrityskulttuurille, hakijakokemukselle ja hyvälle työntekijäkemukselle.
Työnantajamielikuvan rakentamisesta ja tunnistetuista kohderyhmistä tulee systemaattinen osa ulkoista viestintäänne. Lähdetään liikkeelle työnantajaviestinnän konseptista, jossa kitetyetään kilpailijoista erottuva pääviesti sekä viestinnän tyyli ja tämän jälkeen laaditaan systemaattista tekemistä ohjaava suunnitelma tarvittavista sisällöistä ja kanavista, joissa mielikuvaa lähdetään arjessa rakentamaan.
Työnantajamielikuvan kokonaisuus rakentuu useammasta osa-alueesta, kuten sisäisestä viestinnästä, yrityskulttuurista, markkinointiviestinnästä ja rekrytoinneista. Yhteistyömme lähtee liikkeelle aina yrityskohtaisesta tarvekartoituksesta sekä lähtötason ja tavoitteiden tunnistamisesta.
Vahva työnantajamielikuva rakentuu sisältä ulospäin ja työnantajamielikuvan rakentaminen voidaan aloittaa työyhteisöviestintään, johdon ja työntekijöiden vuorovaikutukseen sekä yrityksen kulttuuriin keskittyen. Hyödynnämme kehittämäämme 360° työyhteisöviestinnän mallia, joka voi sisältää:
Työnantajamielikuvan suunnitelmassa keskitymme sisäisten ja ulkoisten vahvuustekijöiden sekä kohderyhmien tunnistamiseen ja viestinnälliseen ja visuaaliseen konsptiin. Yhteistyömme voi pitää sisällään seuraavia työvaiheita:
Mikäli tarpeenne keskittyy ulkoiseen viestintään ja rekrymarkkinointiin, voimme auttaa teitä työnantajamielikuvan saralla seuraavin keinoin:
Markkinoinnin- ja viestinnän kumppanina suunnittelemme ja toteutamme yhdessä kanssanne markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteet, jotka tukevat yrityksenne kestävää kasvua ja työnantajamielikuvan systemaattista kehittämistä. Yhteistyömme pitää tällöin sisällään suunnittelutyön, kuukausittaisen ohjausryhmätyöskentelyn ja digi- ja sisältömarkkinoinnin jatkuvan tekemisen.
Viime vuosina ollaan käyty aktiivista keskustelua henkilötietojen...
Ilman suunnitelman tekemistä digimarkkinoinnin aloittaminen olisi jopa liian helppoa. Digimarkkinointistrategia on...
Kuten jo tämän blogisarjan ensimmäisessä osassa totesimme, digimarkkinoinnin hienous piilee siinä, että kaikki...