RevOps -mallilla parannat myynnin ja markkinoinnin yhteispeliä
Tarjoamme työkalut ja autamme rakentamaan myynnin ja markkinoinnin mallin, jossa asiakkaanne on aidosti kaiken keskellä ja tiiminne työ tuottaa mitattavia tuloksia.
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Tarjoamme työkalut ja autamme rakentamaan myynnin ja markkinoinnin mallin, jossa asiakkaanne on aidosti kaiken keskellä ja tiiminne työ tuottaa mitattavia tuloksia.
Masterclassissa opit johtamaan myyntiä ja markkinointia alan parhailla käytänteillä: hyödyntämään digitaalisia työkaluja, tekemään päätöksiä datan, ei arvailujen varassa ja kytkemään toimenpiteet suoraan kasvuun.
Tuomme myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset saman pöydän ääreen oppimaan alan parhailta.
Ei enää siiloja tai rinnakkaisia suunnitelmia! Masterclass -koulutus antaa yhteisen tavan määritellä asiakas, asettaa tavoitteet koko osto- ja asiakaspolun varrelle ja rakentaa niihin vaikuttavat toimenpiteet. Tämä näkyy suoraan tehokkaampana myyntinä ja parempana konversiona.
Yritys saa kirkkaan vastauksen kysymyksiin: Miksi asiakas ostaisi juuri meiltä? Mikä on meidän kilpailuetumme ja miten se näkyy myynti- ja markkinointiviesteissä? Nämä opit ovat suoraan hyödynnettävissä heti seuraavassa asiakaskohtaamisessa.
Masterclass -koulutus ei jää hypepuheeksi. Osallistuja oppii käytännön keinot, miten AI ja teknologia valjastetaan aidoksi kilpailueduksi: parempaan liidilaatuun, parempaan ajankäyttöön ja parempaan päätöksentekoon.
>> Myynti ja markkinointi toimivat rinnakkain, mutta eivät yhdessä. Tavoitteet, viestit, vastuut ja tekeminen menevät ristiin. Jokainen pelaa omaa peliä erinomaisesti, mutta aito yhteistyö puuttuu.
>> Markkinoinnin ja myynnin tuloksia on vaikea mitata tai yhdistää liiketoiminnan tavoitteisiin. Panostukset tuntuvat irrallisilta eikä ROI ole selkeä.
>> Osaaminen on hajanaista, uutta tietoa tulee nopeammin kuin organisaatio ehtii omaksua. Jokainen tekee parhaansa, mutta yhteinen kehityssuunta ja fokus puuttuu.
>> Koulutuksiin ei yksinkertaisesti ole aikaa. Kehittyminen on prioriteetti, mutta arki ja tulipalojen sammuttelu vie resurssit. Kun tehdään kuten ennenkin, tulokset jäävät pieneksi.
Erityisesti B2B-yritysten myyntijohtajat, myynti- ja markkinointitiimit, asiakkuusvastaavat, markkinointipäälliköt ja markkinointivastaavat ovat hyötyneet Masterclass -koulutuksestamme. Ohjelma auttaa myynnin ja markkinoinnin johtoa ja asiantuntijoita rakentamaan kasvua sekä todentamaan osaamisensa.
⭐⭐⭐⭐⭐
“Masterclass auttoi meitä yhdistämään myynnin ja markkinoinnin tavoitteet – ja se näkyi heti tuloksissa.”
NPS-arvo
tyytyväistä opiskelijaa
ajankohtaista teemaa
Suomen ainoa kokonaisvaltainen B2B-myynnin ja markkinoinnin Masterclass
Teemat vaihtelevat analytiikasta tekoälyn hyödyntämiseen B2B-myynnissä ja markkinoinnissa.
Tutustu koulutussisältöön tarkemmin
– Niko Niinijärvi, markkinointipäällikkö, TNNet Oy
–Sanna Mäki, markkinoinnin kehityspäällikkö, Tammer Brands Oy
– Kati Hollmén, HUB Logistics
– Liina Löfberg, markkinointipäällikkö, Würth Oy
Hanna-Riikka on raudanluja B2B-markkinoinnin ammattilainen ja inspiroiva valmentaja. Valmennuksissaan hän saa kiitosta energisyydestä, analyyttisyydestä ja vahvasta myynnillisestä näkökulmasta. Hanna-Riikan ratkaisukeskeisissä valmennuksissa ei turhaan pönötetä.
Masterclassissa Hanna-Riikan fokus on erityisesti tuloksellisen myynti- ja markkinointistrategian luomisessa.
Mikko on valmentanut satoja yrityksiä ja tiimejä huippuarvioin. Hänen valmennuksiaan on luonnehdittu mm. sanoin “Tarinoita, joiden yhteys omaan työhön aukeaa ydinlatauksen voimalla.” Vuonna 2024 Mikko oli Vuoden Puhuja -kisan finalisti.
Masterclassissa Mikko hurmaa energisillä videovalmennuksillaan, keskittyen markkinoinnin isoon kuvaan ja brändin rakentamiseen.
Jouni on digimarkkinoinnin visionääri, jolla on yli 20 vuoden kokemus. Hänen intohimoaiheitaan ovat erityisesti myynnin ja markkinoinnin yhteispeli ja sitä tukevat teknologiat, tekoäly sekä B2B- ja B2C-digimarkkinointi.
Aava & Bangilla Jounia tituleerataan Mestari Sutiseksi, eikä turhaan.
Masterclassissa Jouni vakuuttaa digimarkkinoinnin syväosaamisellaan, joka on paketoitu helposti ymmärrettävään muotoon.
Riikalla on vuosien kokemus tiimien valmentamisesta niin kotimaassa kuin kansainvälisillä kentillä. Riikka on tunnettu rauhallisesta, mutta oivalluttavasta valmennusotteestaan.
Riikan ydinosaaminen on kasvun johtamisessa – oli kyse sitten tiimistä, tuloksesta tai asiakkuuksista.
Masterclassissa Riikka keskittyy kasvun rakentamiseen markkinoinnin ja myynnin sujuvan yhteispelin kautta.
Sampo on Aava & Bangin digistrategi ja raudanluja digimarkkinoinnin asiantuntija, jolla on analyyttinen ote, ketterä ongelmanratkaisukyky ja vahva strateginen ajattelu.
Sampon intohimoihin digimarkkinoinnin saralla kuuluvat erityisesti data, mitattavuus ja tekoälyn hyödyntäminen. Sampo on myös pidetty valmentaja.
Masterclassissa tutustut Sampoon tekoälyn ja digimarkkinoinnin osioissa.
Eveliinan erikoisosaamista on tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa ja myynnissä. Hänellä on kokemusta kymmenistä tekoälyn avulla rakennetuista markkinointikampanjoista, tiimin ohjaamisesta tekoälyn käyttämisessä ja tekoälyvalmennuksista.
Masterclassissa Eveliina keskittyy tekoälyn hyötyjen valjastamiseen markkinoinnissa ja myynnissä. Eveliinan opeilla tekoälystä tulee tehokkain työkaverisi.
Videolla Aava & Bangin strategi ja valmentaja Mikko Kalliola summaa neljässä minuutissa, mistä kestävässä kasvumarkkinoinnissa on kyse. Tätä ja paljon muuta luvassa Masterclassilla! Muistathan hyväksyä evästeet, jotta näet videon.
Masterclass -sertifiointivalmennuksessa tapaat valmentajamme neljässä virtuaalisessa valmennuspäivässä. Valmennukset järjestetään klo 12-16.
Syvennä asiakasymmärrystä ja rakenna saumatonta myynnin ja markkinoinnin yhteispeliä.
Tunnista aidot kilpailuedut ja rakenna erottuva B2B-brändi. Kannattavasti ja kestävästi.
Myynnin ja markkinoinnin sujuva yhteispeli = parempi asiakaskokemus = enemmän myyntiä.
Tue saumatonta osto- ja asiakaskokemusta teknologialla ja tekoälyllä.
Valmennuspäivien teemat:
Valmennuspäivä 1: Ihanneasiakas & ostopolut 📍
Miten asiakkaita saadaan ja miten niitä pidetään? Millainen on ihanneasiakkaasi ja miten hän haluaa ostaa? Ensimmäisessä valmennuspäivässä vahvistamme asiakasymmärrystä ja syvennymme ihanneasiakkaidesi ostopolkuihin.
Valmennuspäivä 2: Kilpailuetu, brändi & vastuullisuus 📍
Toisessa valmennuspäivässä panostamme aidon kilpailuedun löytämiseen, joka auttaa erottumaan kilpailijoista. Lisäksi tarkastelemme vastuullista myyntiä ja markkinointia, ja niiden merkitystä vahvan B2B-brändin rakentamisessa.
Valmennuspäivä 3: Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli📍
Kolmannessa valmennuspäivässä opit, miten myynnin ja markkinoinnin saumaton yhteistyö rakentaa odotukset ylittävää asiakaskokemusta. Pureudumme myynti- ja markkinointitiimin yhteisiin tavoitteisiin sekä toimenpiteisiin asiakkaan ostopolulla.
Valmennuspäivä 4: Tekoäly ja teknologiat 📍
B2B-ostaminen on siirtynyt yhä vahvemmin digiin ja asiakasdataa on saatavilla valtavasti. Miten varmistat, että markkinointi- ja myyntitiimit toimivat yhteisen, ajantasaisen datan pohjalta? Entä miten tekoäly voi mullistaa työtehtävät ja roolit? Valmennuksen ytimessä on digitaalisuus ja tekoäly, miten niistä valjastetaan parhaat kumppanit myyntiin ja markkinointiin. Käsittelemme myös miten valita sopivin teknologia.
Valmennuspäivien lisäksi saat pääsyn Myynnin ja markkinoinnin Masterclass-verkkokurssille kuuden kuukauden ajaksi.
Verkkokurssiin kuuluu kattavien perusteiden lisäksi kuusi mielenkiintoista ja ajankohtaista syventävää opintomoduulia. Mitä osa-aluetta juuri sinä haluaisit eniten kehittää? Lue tarkemmat kuvaukset alta:
🧱 Perusteet 1: onnistumisen kulmakivet myynnissä ja markkinoinnissa
Miten nykypäivänä tehdään asiakaslähtöistä, vaikuttavaa ja tuloksellista myyntiä ja markkinointia?
Kaikki lähtee syvällisestä asiakasymmärryksestä. Perusteiden ensimmäisessä osiossa otat haltuun työkaluja, joiden avulla opit ymmärtämään ja palvelemaan ihanneasiakastasi paremmin ostopolun eri vaiheissa.
Kun tunnet asiakkaasi, tulee myynnistä ja markkinoinnista helpompaa ja ennen kaikkea tehokkaampaa. Asiakasymmärrys rakentaa vakaan pohjan personoidulle markkinoinnille ja myynnille, joka näkyy myös viivan alla.
Asiakasymmärryksen lisäksi valmentajamme johdattelevat sinut kilpailuedun, vahvan ja vastuullisen B2B-brändin ja vaikuttavien ydinviestien äärelle.
🧱 Perusteet 2: digitaalinen markkinointi ja myynti
Mitä vaaditaan markkinoinnin ja myynnin yhteistyöltä, jotta saadaan parhaita tuloksia? Miten synnytetään kestävää kasvua digitaalisen markkinoinnin ja myynnin avulla? Entä miten digitaalisuus voi sujuvoittaa markkinoinnin ja myynnin yhteispeliä?
Millaista on myynnin ja markkinoinnin yhteispeli, joka todella tuottaa tuloksia? Miten kasvattaa liiketoimintaa digitaalisuuden avulla?
Kestävä kasvu syntyy tiimityöllä. Siksi perusteiden toisessa osassa pureudutaan onnistumisten ytimeen: tuloksellisen myynnin ja markkinoinnin mallin rakentamiseen.
Opit uusia keinoja markkinoinnin ja myynnin yhteistyön lujittamiseen aina teknologiasta arjen toimintamalleihin.
Seuraavaksi sukelletaan syventäviin moduuleihin!
1️⃣ Verkkopalvelut B2B-myynnissä ja markkinoinnissa
Pitkät ostoprosessit, monimutkaiset tuotteet ja henkilökohtaisen myynnin merkitys. Miten asiakasta palvellaan digitaalisesti B2B-bisneksessä? Laadukas verkkosivu tai -kauppa ohjaa asiakasta ostamaan ja liiketoimintaa kasvamaan.
2️⃣ Sisällöt ostopolun eri vaiheissa
Millaista sisältöä asiakkaasi tarvitsee ostopolun eri vaiheissa ja missä kanavissa? Miten erotut nykypäivän sisältötulvassa? Rakenna sisältöstrategia, joka tuo tuloksia ja sitouttaa asiakkaitasi pitkällä tähtäimellä.
3️⃣ Analytiikka ja tiedolla johtaminen
Suurin osa yrityksissä kerätystä tiedosta jää hyödyntämättä. Miten saat tärkeimmän irti markkinoinnin ja myynnin datasta? Sukella seurannan, analytiikan ja raportoinnin saloihin.
4️⃣ Strategia myynnin ja markkinoinnin tiimityöhön
Miten MyMa-strategiaa toteutetaan ja johdetaan arjessa? Opi tunnistamaan erilaiset myynti- ja markkinointistrategiat ja hahmottamaan mistä strategioista kannattaa lähteä rakentamaan tehokkain mix.
5️⃣ CRM ja automaatiot
Asiakaskokemus rakentuu kaikissa kohtaamispisteissä. CRM on asiakaskokemuksen ja myynnin johtamisen työkalu – varmista saumaton (ja tehokas!) viestintä ja palvelukokemus kohtaamispisteestä riippumatta.
6️⃣ Tekoälystrategia myyntiin ja markkinointiin
Miten tekoäly valjastetaan markkinoinnin ja myynnin työkaluksi? Laadi roadmap, joka ohjaa tiimejä ja tekijöitä tekoälyn tehokkaaseen ja vastuulliseen käyttöön.
Koulutus on suunniteltu toteutettavaksi työn ohella noin 3-4 kuukaudessa. Pääosa opiskelusta on sovitettavissa täysin osallistujan haluamaan ajankohtaan.
Kokonaisuus sisältää n. 50 h opiskelua, jonka lisäksi tulee varata 10h sertifiointinäytön valmisteluun ja näyttökokeeseen.
4 x 4h valmennuspäivää, yhteensä 16h. Valmennuspäivät sisältävät koulutuspuheenvuoroja, keskusteluja alan ammattilaisten kesken sekä soveltavia tehtäviä.
14h itsenäisiä työssä toteutettavia tehtäviä, joiden kautta kehität myyntiä ja markkinointia omassa organisaatiossasi.
20h itsenäistä oppimista verkkokurssialustalla sisältäen innostavia videoita, ajattelua avaavia tekstejä sekä työtehtäviä ja soveltavia (jopa hauskoina) pidettyjä harjoituksia.
10h näyttötyö (sisältää virallisen sertifiointipäivän, 5h)
Huomaathan, että koulutuksen kesto on arvioitu perustuen sertifiointiin vaadittavaan opintojen minimimäärään, eli Perusteet 1 ja 2- osioiden sekä kolmen syventävän moduulin opiskelun suoritusaikaan. Halutessasi voit opiskella vaikka kaikki kuusi moduulia!
Koulutuksen laajuus
Valmennus sekä siihen sisältyvä verkkokurssi seuraavat vaatimuksiltaan alemman korkeakoulututkinnon erikoistumisopintoja. Koulutuksen minimilaajuus sertifiointia varten on Perusteet 1 ja 2 sekä kolme syventävää, vapaasti valittavaa moduulia.
Osallistumalla Masterclass -koulutusohjelmaan! Ohjelman lopuksi voit suorittaa valinnaisen näyttökokeen sekä osaamista todentavat harjoitteet, joiden perusteella myönnämme sertifikaatin, mikä todentaa osaamisesi.
Läpäisty sertifiointi osoittaa, että ammattitaitosi elää ajassa. Tiedät, miten markkinointia ja myyntiä suunnitellaan, toteutetaan ja johdetaan tuloksellisesti B2B-organisaatiossa.
Myynnin ja markkinoinnin Masterclass -sertifiointivalmennus perustuu alan kokeneimpien asiantuntijoiden kokemukseen yhdistettynä B2B-markkinoinnin ja -myynnin uusimpaan tietoon ja tutkimukseen.
Aava & Bang on markkinointi- ja viestintätoimisto, joka yhdistää syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen yli 70 asiantuntijan voimin. Rakennamme sisältä vahvoja brändejä, erottuvaa B2B-markkinointia ja Suomen parasta työyhteisöviestintää. Yrityksiä ja brändejä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Lupaamme asiakkaillemme vetävää markkinointia ja pitäviä tuloksia. Emme toista, ilman toista. Me yhdistämme työntekijäkokemuksen ja asiakaskokemuksen, emmekä tee valintaa vaikuttavien tarinoiden ja mitattavien tulosten välillä. Emme valitse visuaalisuutta tai vaikuttavuutta, asiakkaita tai henkilöstöä, pitkän aikavälin tuloksia tai nopean aikavälin onnistumista. Tuomme yhteen nämä kaikki. Aava & Bang on yhdistävä tekijä, joka luo asiakkailleen kestävää kasvua sisältä ulos.
Meidät on palkittu useana vuotena peräkkäin Suomen ja Euroopan parhaimpien työpaikkojen joukossa (Great Place to Work®). Lisäksi olemme saaneet tunnustusta Agency Image -listauksessa (TOP 10) ja Finnish Communication Awardseissa.
3 toimistoa
75 ammattilaista ja alan tuorein tieto käytössäsi
85 NPS-suositteluaste
Yli 400 valmennettua yritystä vuosittain, jo vuosien ajan
4,7/5 asiantuntemus ilman turhaa pönötystä
100% muutosvoima. Kyse ei ole vain opiskelusta. Kyse on muutoksesta ja rohkeudesta kasvaa – siinä me lupaamme sinua auttaa.
Voit jättää meille viestin tässä, niin palaamme asiaan pikimmiten.