Siirry suoraan sisältöön
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Virittämöt Jätä tarjouspyyntö
Kiva, kun kiinnostuit!

Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.

Jätä tarjouspyyntö

Blogi ja asiantuntijamateriaalit

Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä! 

Aava & Bang

Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.

Ollaanko yhteyksissä?

Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!

Ota yhteyttä

 

2 minuutin lukuaika

Aava & Bang sai tunnustusta yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista Great Place to Work® -listauksessa.

Featured Image

Systemaattinen ja pitkäjänteinen työ vahvan yrityskulttuurin rakentamiseksi näkyy Aava & Bangin menestyksessä Great Place to Work® Euroopan parhaat työpaikat 2023 -listauksessa. Sijoituimme 30:nneksi tänään julkaistussa listauksessa ja kokonaisuudessaan Euroopan parhaiden työpaikkojen joukkoon nousi 10 suomalaisyritystä.

Olemme osallistuneet Great Place to Workin toteuttamaan Suomen Parhaat Työpaikat -vertailuun nyt neljänä vuonna peräkkäin. Vuonna 2020 Aava & Bang palkittiin pienten yritysten sarjassa Suomen parhaana ja Euroopan kolmanneksi parhaana työpaikkana. Vuonna 2021 sijoituimme neljänneksi pienten yritysten sarjassa. Vuosina 2022 ja 2023 sijoituimme upeasti toiselle sijalle siirryttyämme yli 50 henkeä työllistävien keskisuurten yritysten sarjaan. 

Kun kulttuuri nostetaan strategian ytimeen, hyötyvät sekä henkilöstö että asiakkaat

Meillä on vahva tahtotila rakentaa arjessa sellaista työpaikkaa, jossa jokainen työntekijä voi kokea tulevansa arvostetuksi, kuulluksi ja nähdyksi. Listaus Euroopan parhaiden työpaikkojen joukossa ei ole itsestäänselvyys, vaan se kertoo paljon työntekijöiden halusta tukea toisiaan ja rakentaa hyvää työpaikkaa yhdessä. Vahvan yrityskulttuurin keskiössä on yhdessä rakennettu strategia, joka herää eloon arjen kohtaamisissa. Hyvinvoivan, psykologisesti turvallisen yrityskulttuurin rakentaminen vaatii jatkuvaa panostusta paitsi aitoihin kohtaamisiin, myös laadukkaaseen lähijohtamiseen, työntekijöiden kuuntelemiseen ja yhteisen strategian juurruttamiseen.

Yrityksen kasvua ei voi johtaa erikseen organisaation sisällä ja sen ulkopuolella. Me uskomme, että tulevaisuudessa menestyvät ne organisaatiot, joissa strategia ja kulttuuri eivät kilpaile keskenään. Oppiva ja yhteiseen kulttuuriin panostava työyhteisö tuottaa lisäarvoa niin työntekijöille kuin asiakkailleen. 

– Etenkin viime vuodet ovat todistaneet, että vain muutos on pysyvää. Meillä työntekijä- ja asiakaskokemus on nostettu strategian keskiöön – vahvan yrityskulttuurin kehittäminen on strateginen valinta, joka rakentaa pitkällä aikavälillä kestävää kasvua, kertoo Aava & Bangin toimitusjohtaja Vilja Laaksonen.

Muuttuva maailma, globaali kilpailu ja poikkeus­ajat haastavat organisaatioita työn­tekijä- ja asiakaskokemuksen johtamisessa. Samaan aikaan on kuitenkin asioita, jotka eivät ole muuttuneet. Kestävä kasvu tehdään edelleen yhdessä henkilöstön ja asiakkaiden kanssa.
Trust Index© -henkilöstökyselyn mukaan Euroopan parhaita työpaikkoja yhdistääkin yksi asia: yritysten luottamuksen taso on pysynyt erittäin vahvana jatkuvasti muuttuvasta ympäristössä huolimatta. Näillä yrityksillä johtamisen viitekehys on yhteinen – Euroopan parhaat työpaikat johtavat liiketoimintaansa yrityskulttuurinsa kautta.

Ei oikotietä onneen – vahva yrityskulttuuri syntyy systemaattisesti kehittäen ja työntekijöitä kuunnellen

Työelämä on parhaissa työpaikoissa ihmisen kokoista ja moniäänistä. Me Aava & Bangilla pyrimme rakentamaan sellaista arkea, jossa kulttuuri on aidosti strategian ytimessä. Arjessa se tarkoittaa työntekijöiden hyvinvointiin panostamista esimerkiksi hyvän lähijohtamisen, yhteisten liikuntatuokioiden ja matalan kynnyksen psykologipalveluiden avulla. Panostamme myös työn joustavuuteen. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, joissa työ voi saada erilaisia painotuksia. Siksi työn pitää joustaa elämän mukana.

Kaiken pohjalla on tahto kuunnella työntekijöitä ja kehittää yhteisiä toimintamalleja työntekijäymmärryksen pohjalta. Parhaimmillaan jokainen työntekijä voi tulla kuulluksi ja nähdyksi. Toisten huomioiminen ja aito läsnäolo ovat asioita, joita vaalimme kulttuurissamme arjen kohtaamisissa, työyhteisöviestinnässä ja johtamisessa.

Hyvä työpaikka on meille aitoja arjen tekoja ja kokemuksia. Se on yhdessä onnistumista, mutta myös epävarmuuden aallokossa seilaamista turvallisesti. Se vaatii tuekseen selkeitä raameja ja rakenteita – systemaattista ja läpinäkyvää johtamista psykologisesti turvallisessa ilmapiirissä. Meidän ei tarvitse olla valmiita, mutta meillä pitää olla halu kehittyä yhdessä. Näin rakennamme parasta mahdollista työpaikkaa ja työarkea meille kaikille. 

Juuri muutoksen keskellä kulttuurin merkitys korostuu. Siksi kulttuurin kehittämiseen tulisi panostaa systemaattisesti, jotta peruspeli kantaa, kun tilanteet muuttuvat. Juuri nyt juhlistamme uutta saavutusta yhtenä Euroopan parhaana työpaikkana, mutta se ei tarkoita, että kulttuurimme olisi valmis – työ ensiluokkaisen työntekijäkokemuksen rakentamiseksi jatkuu yhä arjessa, vuoden jokaisena päivänä.

Kirjoittaja: Taru Latvala

Kirjoittaja työskentelee Aava & Bangilla konseptisuunnittelijana sisältömarkkinoinnin asiantuntijana.

Katso kaikki blogikirjoitukset

LinkedIn

Markkinoinnin mittaamisen mayhem – mihin kiinnittää huomiota vuonna 2025?

Markkinoinnin mittaamisen mayhem – mihin kiinnittää huomiota vuonna 2025?

Sampo Soininen puhui digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 markkinoinnin mittaamisesta ja sen haasteista. Kuinka datan hallinta on muuttunut...

Read More
Generatiivisen AI:n mahdollisuudet digimarkkinoinnin tehostamisessa

Generatiivisen AI:n mahdollisuudet digimarkkinoinnin tehostamisessa

Digimarkkinoinnin seminaarissa 29.10.2024 Janne Ikolan puheenvuoro generatiivisen AI:n mahdollisuuksista avasi näkymiä tekoälyn hyödyntämiseen...

Read More
B2B-ostamisen uusi aikakausi: Monikanavaisuus ja asiakaskokemuksen merkitys kilpailuedun luomisessa

B2B-ostamisen uusi aikakausi: Monikanavaisuus ja asiakaskokemuksen merkitys kilpailuedun luomisessa

Digimarkkinoinnin seminaarissamme 29.10.2024 suunnattiin katse ensi vuoteen: miten digimarkkinoinnilla tehdään kestävää kasvua vuonna 2025? Pia...

Read More