Sitoutunut henkilöstö
Suunniteltu ja johdettu työyhteisöviestintä vahvistaa sitoutumista, lisää osallistumisen tunnetta ja auttaa jakamaan viestinnän vastuuta. Näin muutos ja kehittäminen saadaan tuntumaan henkilökunnan omalta asialta.
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Sisältä vahva työnantajamielikuva, yhteinen kulttuuri ja sitouttavat toimintamallit rakentuvat systemaattisesti johdetun viestinnän avulla. Viestintä läpäisee kaikki yrityksen toimintatasot, joten sen merkitys on kriittinen kulttuurin rakentamisen ja menestyksekkään työn tekemisen näkökulmasta.
Toimiva työyhteisöviestintä on aktiivista, ennakoivaa ja avointa ja yksi tärkeimmistä työntekijäkokemuksen rakentajista. Se ei ole vain tiedottamista, vaan vuorovaikutusta ihmisten välillä eri kanavissa ja kasvotusten. Onnistuessaan se luo yhteisöllisyyttä, sitouttaa, osallistaa, motivoi ja tuo tuloksia. Työyhteisöviestinnän merkitys korostuu yrityksen kasvun myötä, kansainvälisessä toimintaympäristössä sekä hybridityössä.
Parhaimmillaan viestintä tukee yrityksen strategisia tavoitteita ja vahvistaa yhteisöllisyyttä talon sisällä, mikä näkyy ulospäin myös parempana asiakaskokemuksena ja työnhakijoiden kiinnostuksena.
Tutustu työyhteisöviestinnän palveluun
Suunniteltu ja johdettu työyhteisöviestintä vahvistaa sitoutumista, lisää osallistumisen tunnetta ja auttaa jakamaan viestinnän vastuuta. Näin muutos ja kehittäminen saadaan tuntumaan henkilökunnan omalta asialta.
Osallistumisen ja sitoutumisen kokemukset vahvistavat työhyvinvointia. Työhyvinvointiin laitettu euro tuo kuusi euroa takaisin. Tutkimusten mukaan sisäinen viestintä vaikuttaa merkittävästi yksilön kokemukseen työhyvinvoinnista.
Yrityskulttuuriin satsaaminen näkyy myös liiketoiminnan tuloksissa ja helpottaa työntekijöiden rekrytointia. Suomen parhaat työpaikat tekevät kasvua vuositasolla keskimäärin 29 % ja niiden sairauspoissaolot ovat 2,4 %.
Yrityskulttuuriin perustuva kilpailukyky perustuu pohjimmiltaan ihmisiin. Se vaatii panostamista yhteiseen aikaan, sekä tietoista vuorovaikutuskulttuurin ja työntekijäkokemuksen johtamista. Parhaimmillaan vahva yrityskulttuuri näkyy ja tuntuu yrityksen ulkopuolella houkuttelevana brändinä, johon potentiaaliset työntekijät ja asiakkaat ihastuvat. Jos ihmiset tekevät yrityksen, niin ihmisten välinen viestintä ja vuorovaikutus rakentavat sen kulttuurin.
Viestintä on yksi tärkeimmistä työkaluista yrityksen liiketoiminnan tavoitteiden ja yrityskulttuurin juurruttamiseen arjessa. Työyhteisöviestintää voidaan tarkastella kolmen tason kautta, jossa se muodostuu strategisesta, kulttuurisesta ja arjen työpäiväkokemukseen kiinnittyvästä viestinnästä. Vahva työntekijäymmärrys auttaa tunnistamaan työyhteisöviestinnän kannalta keskeiset kehittämiskohteet, joihin voidaan vaikuttaa arjen viestinnän työkalujen avulla.
Kehittämämme 360° työyhteisöviestinnän mallin avulla rakennamme yrityksenne tarpeisiin sopivan viestinnän suunnitelman ja varmistamme uuden konseptin juurruttamisen arkeen. Kirkastamme yrityksenne vahvuustekijöitä, arvoja ja tekemisen ydintä sparraavalla otteella.
Työnantajamielikuva ratkaisee sen, saatteko tulevaisuudessa osaajat, joita kasvunne vaatii. Parhaimmillaan vahva yrityskulttuuri ja toimiva työyhteisöviestintä näkyy ja tuntuu yrityksen ulkopuolella houkuttelevana brändinä, johon potentiaaliset työntekijät ja asiakkaat ihastuvat.
Sisäisellä viestinnällä on merkittävä rooli liiketoiminnan tavoitteita tukevan kulttuurin kehittämisessä, uusien toimintamallin juurruttamisessa sekä työntekijöiden sitouttamisessa yhteisten tavoitteiden eteen työsketelyyn. Onnistumisen kannalta on keskeistä, että jokainen työntekijä ymmärtää oman roolinsa ja vastuunsa osana yhteisiä sisäisen viestinnän ja kulttuurin käytänteitä, sekä saa mahdollisuuden osallistua. Tällä on vaikutusta myös siihen kuinka jokainen työntekijä kokee oman työnsä merkityksen ja rakentaa yksilönä yhteistä kulttuuria arjessa.
Toteutamme arjen työyhteisöviestintää asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Voimme toimia osana sisäistä viestintätiimiä ja vastata esimerkiksi tiimiesittelyiden, tiedotteiden ja sisäisten blogien tuottamisesta. Lisäksi voimme auttaa asiakkaitamme kehittämään palaverikäytänteitä tai vaikkapa vauhdittaa digitaalisten viestintäkanavien sujuvaa käyttöä. Valmennamme ja fasilitoimme työpajoja, joiden avulla saadaan avainhenkilöt ja koko henkilöstö innostumaan viestinnästä ja ottamaan osaa sen toteuttamiseen arjessa. Toteutamme myös viestintä- ja vuorovaikutuskoulutuksia sekä autamme suunnittelemaan innostavia henkilöstötilaisuuksia.
Lue lisää työyhteisöviestinnän palvelusta
Jatkuvan kuukausipalvelun avulla varmistamme viestinnän suunnitelman ja toimenpiteiden juurtumisen arkeen asiantuntijoiden tuella.
Copywriting, tiedotteet, tapahtumat, vastuullisuusraportit, mediasuhteet, webinaarit. Meiltä saat kaiken, mitä vaikuttava viestintä vaatii.
Jätä yhteystietosi tähän, niin otamme sinuun yhteyttä pikimmiten.