B2B-markkinoija! Milloin viimeksi mietit asiakkaasi tunteita?
Hei B2B-markkinoija! Pureudun tässä blogissa tunteisiin, luovuuteen ja B2B-markkinoinnin tehokkuuteen. Lähdetään...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
Brändi on parhaimmillaan yrityksenne tärkein kilpailuetu ja syy, jonka vuoksi asiakas sekä työntekijät valitsevat teidät. Vahvimmat brändit rakentuvat sisältä käsin keskittyen kahteen tärkeimpään: siihen, mitä te olette ja siihen, mitä asiakkaanne tarvitsee. Autamme teitä rakentamaan sisältä vahvan brändin, joka jää mieliin.
"Aava & Bangin tiimi löysi nopeasti punaisen langan, jota pitkin brändimme ja markkinoinnin kehitys on lähtenyt hyvin liikkeelle. Aava & Bangilta on löytynyt monipuolisesti osaamista sekä laajemman brändityön kehittämisessä, että sisällöntuotannossa ja verkkokehityksessä. Toiminta on ennakoivaa ja ammattitaitoista ja työn laatu on ollut ensiluokkaista, mikä on näkynyt positiivisina signaaleina asiakasrajapinnassa", kuvailee yhteistyötä AGCO Powerin Marketing Manager Tommi Puomisto.
"Aava & Bangin kanssa löysimme helposti yhteisen suunnan ja uudistusten myötä tämä kaikki välittyy entistä paremmin myös talon ulkopuolelle", summaa Kreaten viestintäpäällikkö Kirsi-Marjut Dickman tunnelmiaan brändi-uudistuksesta.
"Fiilis uudesta brändistä on hyvä! Olemme saaneet sisäisesti ja ulkoisesti hyvää palautetta. Voi sanoa, että näyttää siltä, miltä meistä tuntuu. Ei ole päälleliimattu, vaan oikeanlainen ja olemme siitä ylpeitä", kiteyttää tunnelmiaan Arkkitehtipalvelun toimitusjohtaja Juha Pakarinen.
Miten rakentuu asiakaslähtöinen B2B-brändi? Moni yritys mainitsee kilpailuedukseen asiakaslähtöisyyden tai kertoo myyntipuheissaan, kuinka yrityksen toiminta ja palvelut on rakennettu asiakaslähtöisesti. Mutta mitä asiakaslähtöisyys oikeastaan tarkoittaa brändin rakentamisen ja toimintatapojen näkökulmasta?
Brändin rakentamisen ydinkysymys on "miksi asiakas valitsisi teidät?" Tähän kysymykseen vastaamme brändityön aikana tunnistamalla ideaaliasiakkaanne ostopolun, tarpeet ja toiveet, kartoittamalla kilpailijanne sekä kiteyttämällä sen, mitä te olette ja miksi asiakas kiinnostuisi juuri teistä.
Viestinnän strateginen ydin pitää sisällään yrityksen arvojen, tarinan, mission, ydinviestin sekä vision kiteytyksen. Mistä ette tingi? Mikä on olemassaolonne merkitys teille ja maailmalle? Mikä on suuri unelmanne? Mikä on tehtävänne? Mitä teette ja kenelle? Miten kiteytätte sen, missä olette parhaita?
Pidämme huolta siitä, että vuorovaikutus ja viestintä lähtee aina sisältä ulospäin. Osallistamme ja valmennamme henkilökuntaanne brändinrakentamisprosessiin, jolla varmistamme sitoutumisen brändin jalkauttamiseen. Herätämme brändin henkiin vuorovaikutuksella ja autamme teitä jalkauttamaan valmiin brändityön, sitouttamaan henkilöstön ja varmistamaan, että tehty työ näkyy myös asiakaskokemuksessa.
Vahva brändi näkyy ja tuntuu. Teemme brändin näkyväksi määrittelemällä visuaalisen konseptin, graafiset elementit, typografian sekä väri- ja kuvamaailman. Autamme teitä juurruttamaan ilmeen tarvitsemiinne materiaaleihin.
– Toni Järvitalo
Toimitusjohtaja, 3D Formtech
– Toni Järvitalo
Toimitusjohtaja, 3D Formtech
– Toni Järvitalo
Toimitusjohtaja, 3D Formtech
Tutustu tästä toimivaksi todettuun prosessiimme. Lopullisen prosessin räätälöimme yhdessä tarpeidenne pohjalta.
Aloitetaan
Tausta-aineistoon tutustuminen
Lähdemme liikkeelle tutustumalla teihin ja yrityksenne strategiaan, tausta-aineistoihin sekä -tutkimuksiin perusteellisesti.
Työpajat
Työpajoissa keskitymme muun muassa yrityksenne olemassaolon merkitykseen, arvoihin, tarinaan, visioon, kohderyhmiin ja kilpailuetuun.
Työpajat
Brändistrategia
Brändin strateginen ydin on nyt kiteytetty!
Brand book
Yrityksenne brand book on valmis!
Brändin sisäinen lanseeraus
Olemme valmiit lanseeraamaan yrityksenne brändin sisäisesti!
Brändin sisäinen lanseeraus
Brändin ulkoinen lanseeraus
On aika lanseerata yrityksenne brändi ulkoisesti.
Hienoa!
Tyypillisimmin vaiheet 1-5 kestävät 6-16 viikkoa, mutta brändin rakentamisessa prosessin nopeus ei aina ole tärkeintä. Valmiin ratkaisun on kestettävä aikaa, joten tehtävät valinnat vaativat taustalleen laadukkaan ajatusprosessin.
Hei B2B-markkinoija! Pureudun tässä blogissa tunteisiin, luovuuteen ja B2B-markkinoinnin tehokkuuteen. Lähdetään...
Viime blogissa punnitsin, kannattaako messuille osallistua, jos saman rahan voi käyttää esimerkiksi digimarkkinointiin....
Usein luullaan, että parhaat ideat syntyvät itsestään. Kun vähän mietiskelee ja odottelee, pulpahtavat ideat päähän....