Kasvukattaus -vodcast on täällä!
Aava & Bangin uusi videopodcast, Kasvukattaus on täällä! Kasvukattaus on videopodcast, eli vodcast kestävän kasvun rakentamisesta, markkinoinnista,...
Yhdistämme syvän asiakas- ja työntekijäymmärryksen luovaan suunnitteluun, vaikuttavaan viestintään ja vahvaan digiosaamiseen.
Kasvata osaamistasi markkinoinnista, viestinnästä, myynnistä ja johtamisesta blogimme ja maksuttomien asiantuntijamateriaalien avulla. Mukavia oppimishetkiä!
Autamme rakentamaan yrityksiä, joihin sekä henkilöstö että asiakkaat haluavat sitoutua.
Oli asiasi pieni tai suuri, olemme täällä. Jätä viestisi tästä, niin otamme yhteyttä pikimmiten. Ollaan kuulolla!
Ota yhteyttä
1 minuutin lukuaika
Sampo Soininen : 20.06.2023
Ilman suunnitelman tekemistä digimarkkinoinnin aloittaminen olisi jopa liian helppoa. Digimarkkinointistrategia on dokumentti, joka ohjaa tavoitteellista tekemistä. Digimarkkinointi tutuksi -blogisarjan kolmannessa osassa avaamme, mikä digimarkkinointistrategia on ja miksi sen tekeminen on niin tärkeää?
Digimarkkinointistrategia on suunnitelma, joka luo suuntaviivat markkinoinnin toimenpiteille. Yksittäisen kampanjan sijaan digimarkkinointia kannattaa ajatella pitkän aikavälin systemaattisena toimintana, jolla ei tavoitella pikavoittoja. Tuloksellisen digimarkkinoinnin ytimessä on hyvä suunnitelma, joka perustuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin tavoitteisiin. Digimarkkinointistrategian avulla vaikuttava ja tavoitteellinen digimarkkinointi rakennetaan osaksi yrityksen kasvustrategiaa.
Digimarkkinointistrategian tulisi antaa vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
Digimarkkinointistrategioita on yhtä paljon kuin yrityksiä ja organisaatioitakin, sillä ne tehdään aina vastaamaan yrityksen yksilöllisiä tarpeita. Digimarkkinointistrategioihin sisällytetään tyypillisesti seuraavat osa-alueet:
Näiden kohtien pohjalta lähdetään rakentamaan digimarkkinointistrategiaa, joka toimii apuna ja tukena vaikuttavan markkinoinnin tekemisessä.
Suunnitelmallisen digimarkkinoinnin tekemisessä lähdetään aina liikkeelle nykytilanteen selvittämisestä. Nykytila-analyysin avulla piirretään selkeä kuva markkinoinnin tämänhetkisestä tilasta. Liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta päästään johtamaan myynnin ja markkinoinnin tavoitteet sekä lopulta digimarkkinoinnin tavoitteet. Tavoitteiden lisäksi tarvitaan myös toimivat mittarit. Tämän blogisarjan edellisessä osassa kerroimme tarkemmin tavoitteiden ja mittareiden määrittelystä, kurkkaa blogi täältä.
Tavoitteiden ja mittarien määrittämisen lisäksi on tärkeää kerätä tietoa mm. ihanneasiakkaasta, ostopersoonoista ja ostopoluista. Näiden tietojen avulla ymmärretään tarkemmin, mistä kanavista ja millä keinoin kohderyhmä saadaan kiinni digimarkkinoinnin keinoin.
Laadukkaan digimarkkinointistrategian avulla tehdään tuottavaa digimarkkinointia. Onnistuessaan digimarkkinointi on tehokas tapa tavoittaa uusia kohderyhmiä ja markkinoita sekä tuottaa myynnille kuukausittain laadukkaita liidejä, jotka ovat jo osoittaneet kiinnostuksen yritystänne kohtaan.
Oletko valmis tekemään vaikuttavasta ja tavoitteellisesta digimarkkinoinnista osan yrityksen kasvustrategiaa? Jos koet olevasi pinteessä voit kääntyä suuntaamme. Autamme sinut aluksi alkuun strategian luomisessa, minkä jälkeen voimme halutessasi jatkaa digimarkkinoinnin päivittäistä tekemistä strategian mukaisesti.
Tutustu myös Digimarkkinointi tutuksi -blogisarjan ensimmäiseen ja toiseen osaan. Digimarkkinointi tutuksi blogisarja päättyy tähän, toistaiseksi. Seuraa meitä somessa niin pysyt kärryillä ajankohtaisista asioista!
Kirjoittaja: Sampo Soininen
Aava & Bangin uusi videopodcast, Kasvukattaus on täällä! Kasvukattaus on videopodcast, eli vodcast kestävän kasvun rakentamisesta, markkinoinnista,...
Suurin osa suomalaisista markkinointijohtajista ymmärtää, että markkinointia on mitattava ja päätöksiä on tehtävä erityisesti datan pohjalta. Suuri...
Hei B2B-markkinoija! Pureudun tässä blogissa tunteisiin, luovuuteen ja B2B-markkinoinnin tehokkuuteen. Lähdetään kuitenkin ensin liikenteeseen sillä,...