VV-Kuivaus

VV-Kuivaus tarjoaa vahinkosaneerauspalveluja ammattitaidolla ja ”Avaimet käteen” -periaatteella Seinäjoella, Vaasassa, Kokkolassa ja Jyväskylässä. Yrityksen vahvuutena on vankka kokonaistuntemus ja pitkä kokemus alalta yhdistettynä positiiviseen asenteeseen ja aitoon haluun auttaa. VV-Kuivaus palauttaa kotisi ennalleen!

Tutustu VV-Kuivaukseen

Näitä olemme tehneet:
+ Kokonaisvaltainen markkinoinnin kumppanuus
+ Markkinointikonseptit
+ Kampanjasuunnittelu ja -tuotanto
+ Valokuvaus- ja videotuotannot
+ Graafinen suunnittelu
+ Strateginen markkinoinnin suunnittelu
+ Sisäisen markkinoinnin kehittäminen
+ Digimarkkinointi ja -mainonta
+ Sisältömarkkinointi
+ Työnantajamielikuvan kehittäminen

YHTEISTYÖN LÄHTÖKOHDAT

Yhteistyömme alkoi vuonna 2018. VV-Kuivauksella oli monet tekijät yritystoiminnan kannalta hyvässä kunnossa, mutta markkinointia ei oltu toteutettu suunnitelmallisesti. Lisäksi yritys halusi lisää ymmärrystä markkinoinnin roolista kasvun vauhdittajana. Tässä kohtaa tartuimme tilaisuuteemme auttaa VV-Kuivausta suunnittelemaan ja toteuttamaan markkinointia niin strategisella, taktisella kuin operatiivisellakin tasolla.

Markkinointimme ennen kumppanuutta Aava & Bangin kanssa oli hiukan pirstaleista. Kohtaaminen Koposen Timon kanssa johti meidät ikään kuin sattumalta Aava & Bangin luo enkä päivääkään ole katunut. Yhteistyö lähti liikkeelle yhdessä pohtien, mitä markkinointi meidän kohdalla voisi olla. Halusimme myös tukea yrityskulttuurimme toteutumiseen kaikissa toimipisteissä, jotta vahva yrityskulttuuri ja arvopohjamme näkyisi toiminnassamme.”
– Janne Haapamäki, VV-Kuivauksen toimitusjohtaja

VV-kuivauksen isona kilpailuetuna on sen vahva yrityskulttuuri ja arvopohja. Ongelmana kuitenkin oli, että markkinoinnin puutteesta johtuen nämä kilpailuedut eivät välittyneet asiakkaille tarpeeksi selkeästi yrityksen viestinnässä. Haasteena oli myös saada vahva arvopohja ja yrityskulttuuri jalkautumaan vauhdilla kasvavan yrityksen kaikkiin yksiköihin. Kasvun jarruna olivat myös omat resurssit. Työntekijöitä piti saada lisää, mutta kysymys kuuluikin, miten rakentaa sellaista työnantajamielikuvaa, jotta parhaat ja oikeat tekijät haluaisivat hakeutua nimenomaan VV-Kuivaukselle töihin?

MARKKINOINTI KUNTOON SEKÄ YRITYKSEN SISÄLLÄ ETTÄ SEN ULKOPUOLELLA

Lähdimme yhdessä suunnittelemaan markkinoinnin johtamista, systemaattista tekemistä ja työnantajamielikuvan rakentamista. Konkreettisesti työ aloitettiin yhteisessä työpajassa, jossa kirkastettiin yrityksen visiota ja kuinka VV-Kuivauksen arvopohja saadaan kiteytettyä siihen – toisin sanoen, mistä VV-Kuivauksessa on kyse ja mitä he haluavat jälkipolville jättää. Työpajassa rakennettiin myös markkinoinnin malli, josta jatkotyöstönä toteutettiin markkinointi- ja sisältösuunnitelma. Kasvua haluttiin lisäksi päästä seuraamaan systemaattisesti, joten VV-Kuivaukselle luotiin markkinoinnin tuloskortti, jossa on selkeät mittarit. Aiempaa mittausta ei oltu toteutettu, joten ensimmäisen 6kk aikana keskityttiin lähtötason kartoitukseen ja sen pohjalta luotiin tavoitteet. Nyt tuloksia seurataan kuukausittain tavoitteisiin nähden, jotta oikeisiin toimenpiteisiin osataan tarttua oikeaan aikaan.

Toimintamme on muuttunut vuoden aikana kehittyen parempaan suuntaan. Muutamissa kaupungeissa olemme saaneet kunnolla kasvua aikaan ja tunnettuus sekä brändi on vahvistunut. Olemme myös onnistuneet sisäisessä markkinoinnissa oikeiden työkalujen avulla, minkä johdosta talon sisälle on tullut selkeyttä. Tämä taas on välittynyt ulospäin johdonmukaisempana tekemisenä.

Lisäarvoa toiminnallemme olemme saaneet meille kehitetystä markkinoinnin tuloskortista sekä vahvasta sparrauksesta ja kannustuksesta! Olemme mitanneet asiakas- ja työntekijätyytyväisyyttä, mitkä ovat tuoneet meille lisäarvoa myös osaltaan. Kuitenkin koko kokonaisuus tuo itsessään lisäarvoa, kun markkinointijohtajan rooli on ulkoistettu Bangille ja yhdessä ideoidaan ja vaihdetaan ajatuksia.
– Janne Haapamäki, VV-Kuivauksen toimitusjohtaja

TULOKSET

Sisältömarkkinoinnilla lähdettiin jatkuvalla kuukausisopimuksella rakentamaan haluttua brändimielikuvaa sekä tukemaan erityyppisillä sisällöillä kohderyhmien ostopolun erilaisia vaiheita. Laadukkailla sisällöillä, kuten kuvilla, videoilla ja blogiartikkeleilla, tuettiin sisältösuunnitelman mukaisesti positiivisen työnantajamielikuvan rakentamista, kunnolla tekemisen meininkiä ja asiantuntijuutta. VV-Kuivaukselle luotiin lisäksi kulttuurikäsikirja, johon kiteytettiin yrityksen arvopohja sekä toimintatavat kirjalliseen muotoon, ja näin se on myös asiakkaiden luettavissa. Arvoista suunniteltiin myös inspiroivat taulut näkyville jokaiseen toimipisteen seinälle. Lisäksi tehtiin visualisoitu perehdytysopas uusia työntekijöitä varten. VV-Kuivaukselle on tähän mennessä toteutettu myös kaksi kampanjaa, toinen uuden palvelun –  asbestipurun – lanseeraamiseksi ja toinen kylpyhuoneremonttien myynnin vauhdittamiseksi. 

Vuosi on hiukan lyhyt aika vaikuttavuuden mittaamiseen, kun melkein puoli vuotta käärittiin hihoja ja luotiin pohjaa ja suunnitelmia markkinoinnille. Kuitenkin viimeisen puolen vuoden aikana on menty täysillä eteenpäin sekä tehty myös pitkäjänteistä taustatyötä tulevaisuuteen. Lanseerauksia ja kampanjoita on saatu aikaiseksi, verkkosivujen kävijämäärä on noussut 30% ja suorat yhteydenotot lisääntyneet.

Päällimmäisenä mielessä on se, että positiivinen meininki on huokunut koko yrityksestä. Alusta asti panostettiin toisiimme tutustumiseen ja sitä kautta kaikki tuotettu sisältö on ollut juuri eikä melkein meidän näköistä. Mahtavaa tehdä Aava & Bangin kanssa yhteistyötä!
– Janne Haapamäki, VV-Kuivauksen toimitusjohtaja

Yhteistyömme VV-Kuivauksen kokonaisvaltaisena markkinoinnin kumppanina jatkuu edelleen.

Markkinoinnin suunnittelu ja brändi

Autamme luomaan liiketoimintalähtöisiä markkinointi- ja kampanjasuunnitelmia sekä kansainvälisesti erottuvia brändejä.

Laadukkaat sisällöt

Tuotamme vaikuttavia ja tunteita herättäviä sisältöjä monikanavaisesti videoiden, kuvien, tekstin ja visuaalisen ilmeen muodossa.

Graafinen suunnittelu

Herätämme brändisi eloon ja kiteytämme ydinviestisi visuaaliseen muotoon.

KIINNOSTUITKO? KYSY, NIIN KERROMME LISÄÄ.

Timo Koponen

Myyntijohtaja, partner

Katja Asikainen

Liiketoimintajohtaja, markkinointiviestintä