Suunnitelmallista viestintää tärkeimmälle kohderyhmällenne
Hyvä viestintäsuunnitelma tuo organisaation liiketoiminnan tavoitteet ja ajankohtaiset tiedotettavat asiat osaksi tiimien ja työntekijöiden merkityksellistä arkea. Viestintäsuunnitelman taustalla on yrityksen strategia, joka kuvaa yrityksen ison kuvan tavoitteita ja esimerkiksi arvoja, joita halutaan tehdä näkyväksi viestinnän avulla. Tavoitteista johdetun, selkeän ja systemaattisen viestinnän keskiössä on selkeä suunnitelma, jossa on määritetty viestinnän tavoitteet, kohderyhmät, keinot ja kanavat sekä esimerkiksi vastuut ja vuosikello. Lähdetäänkö yhdessä mallintamaan teidän tavoitteita tukeva viestintäsuunnitelma, vai haluatteko varautua kriisiviestintäsuunnitelmalla siihen, miten toimitte kriisin yllättäessä? Tutustu viestinnän suunnitelmiin tällä sivulla tai ota yhteyttä, jos tarpeesi on toisenlainen.
Viestintäsuunnitelma ja viestinnän vuosikello
Viestintäsuunnitelma ja viestinnän vuosikello toimii tavoitteellisen ja systemaattisen viestinnän ohjurina. Yrityksen strategian ja liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta laadittu viestintäsuunnitelma kiteyttää viestinnän tavoitteet ja kohderyhmät, viestintäkanavat, vastuuhenkilöt ja tärkeimmät toimenpiteet. Vuosikello taas tekee näkyväksi ja luo selkeyttä siihen, miten sisäisen- ja ulkoisen viestinnän tärkeimmät teemat rytmittyvät vuoden aikana.
Vastuullisuusviestinnän suunnitelma
Vastuullinen viestintä ei ole vain vastuullisuusviestintää, vaan laajempi kokonaisuus, joka vaikuttaa koko organisaatioon. Meille vastuullinen viestintä tarkoittaa suunnitelmallista, systemaattista ja läpinäkyvää viestintää organisaation sisältä ulospäin. Kun viestintä on vastuullista ja tukee hyvää työntekijäkokemusta, edistää vastuullista strategiaa ja arvoja, saadaan sekä paremmin voivia työntekijöitä että tuottavampaa bisnestä. Vastuullinen viestintä rakentaa sitoutuneita asiakassuhteita, luottamusta ja psykologista turvallisuutta. Tutustu vastuullisen viestinnän palveluihimme täällä.
Kriisiviestintäsuunnitelma
Kriisejä ei välttämättä voi estää, mutta niihin voi varautua. Oletteko määrtelleet kenelle kriisiviestintä kuuluu ja miten kriisien yllättäessä tulisi toimia? Kriisitilanne edellyttää välitöntä reagointia ja oman osuuden suorittamista viipymättä. Kriisiviestinnässä tulisi pyrkiä ennakoitavuuteen, joustavuuteen, avoimuuteen, yhdenmukaisuuteen ja selkeyteen. Kriisiviestintäsuunnitelma kiteyttää toimintamallit, jotta te voitte kiinnittää huomionne asianomaisten huoleen tarjoamalla selkeyttä ja tukea kriisitilanteen kohdatessa.
Sisältösuunnitelma ja sisäinen julkaisukalenteri
Työyhteisöviestinnän sisältösuunnitelma auttaa konkretisoimaan sen, missä, milloin ja millaista sisältöä omille työntekijöille halutaan tarjota. Esimerkiksi persoonallisten tiimiesittelyjen, johtoryhmän videopostausten ja henkilöstön työpäiväpäivitysten avulla tehdään näkyväksi tavoiteltua yrityskulttuuria ja arvoja. Arjen tekemistä ohjaava sisältösuunnitelma ja julkaisukalenteri ohjaa tiimin työtä ja juurruttaa viestintäsuunnitelmassa kiteytetyt kärjet osaksi arjen tekemistä.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.