Markkinoinnin ja myynnin tärkeimmät automaatiot – Miksi ja miten automatisoida?
Markkinoinnin ja myynnin automaatio tehostaa prosesseja, auttaa saamaan parempia liidejä ja säästää yrityksen...
Hyvä viestintäsuunnitelma tuo organisaation liiketoiminnan tavoitteet ja ajankohtaiset tiedotettavat asiat osaksi tiimien ja työntekijöiden merkityksellistä arkea. Viestintäsuunnitelman taustalla on yrityksen strategia, joka kuvaa yrityksen ison kuvan tavoitteita ja esimerkiksi arvoja, joita halutaan tehdä näkyväksi viestinnän avulla. Tavoitteista johdetun, selkeän ja systemaattisen viestinnän keskiössä on selkeä suunnitelma, jossa on määritetty viestinnän tavoitteet, kohderyhmät, keinot ja kanavat sekä esimerkiksi vastuut ja vuosikello. Lähdetäänkö yhdessä mallintamaan teidän tavoitteita tukeva viestintäsuunnitelma, vai haluatteko varautua kriisiviestintäsuunnitelmalla siihen, miten toimitte kriisin yllättäessä? Tutustu viestinnän suunnitelmiin tällä sivulla tai ota yhteyttä, jos tarpeesi on toisenlainen.
Viestintäsuunnitelma ja viestinnän vuosikello toimii tavoitteellisen ja systemaattisen viestinnän ohjurina. Yrityksen strategian ja liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta laadittu viestintäsuunnitelma kiteyttää viestinnän tavoitteet ja kohderyhmät, viestintäkanavat, vastuuhenkilöt ja tärkeimmät toimenpiteet. Vuosikello taas tekee näkyväksi ja luo selkeyttä siihen, miten sisäisen- ja ulkoisen viestinnän tärkeimmät teemat rytmittyvät vuoden aikana.
Kriisejä ei välttämättä voi estää, mutta niihin voi varautua. Oletteko määrtelleet kenelle kriisiviestintä kuuluu ja miten kriisien yllättäessä tulisi toimia? Kriisitilanne edellyttää välitöntä reagointia ja oman osuuden suorittamista viipymättä. Kriisiviestinnässä tulisi pyrkiä ennakoitavuuteen, joustavuuteen, avoimuuteen, yhdenmukaisuuteen ja selkeyteen. Kriisiviestintäsuunnitelma kiteyttää toimintamallit, jotta te voitte kiinnittää huomionne asianomaisten huoleen tarjoamalla selkeyttä ja tukea kriisitilanteen kohdatessa.
Työyhteisöviestinnän sisältösuunnitelma auttaa konkretisoimaan sen, missä, milloin ja millaista sisältöä omille työntekijöille halutaan tarjota. Esimerkiksi persoonallisten tiimiesittelyjen, johtoryhmän videopostausten ja henkilöstön työpäiväpäivitysten avulla tehdään näkyväksi tavoiteltua yrityskulttuuria ja arvoja. Arjen tekemistä ohjaava sisältösuunnitelma ja julkaisukalenteri ohjaa tiimin työtä ja juurruttaa viestintäsuunnitelmassa kiteytetyt kärjet osaksi arjen tekemistä.
Markkinoinnin ja myynnin automaatio tehostaa prosesseja, auttaa saamaan parempia liidejä ja säästää yrityksen...
Kirjoitin aiemmin blogiin siitä, miksi verkkosivut kannattaa rakentaa HubSpotin CMS Hubilla. Verkkosivusto on...
Verkkosivut ovat yrityksesi käyntikortti maailmalle – tämähän me kaikki tiedetään. Toimivan verkkosivuston täytyy olla...