Siirry suoraan sisältöön

Viestintäsuunnitelmat

Miten olette suunnitelleet viestinnän, jonka kohderyhmänä on oma henkilöstö?

 

Jätä tarjouspyyntö

Viestintäsuunnitelmat
 

Viestintäsuunnitelma ja viestinnän vuosikello

Viestintäsuunnitelma ja viestinnän vuosikello toimii tavoitteellisen ja systemaattisen viestinnän ohjurina. Yrityksen strategian ja liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta laadittu viestintäsuunnitelma kiteyttää viestinnän tavoitteet ja kohderyhmät, viestintäkanavat, vastuuhenkilöt ja tärkeimmät toimenpiteet. Vuosikello taas tekee näkyväksi ja luo selkeyttä siihen, miten sisäisen- ja ulkoisen viestinnän tärkeimmät teemat rytmittyvät vuoden aikana. 

 

Vastuullisuusviestinnän suunnitelma

Vastuullinen viestintä ei ole vain vastuullisuusviestintää, vaan laajempi kokonaisuus, joka vaikuttaa koko organisaatioon. Meille vastuullinen viestintä tarkoittaa suunnitelmallista, systemaattista ja läpinäkyvää viestintää organisaation sisältä ulospäin. Kun viestintä on vastuullista ja tukee hyvää työntekijäkokemusta, edistää vastuullista strategiaa ja arvoja, saadaan sekä paremmin voivia työntekijöitä että tuottavampaa bisnestä. Vastuullinen viestintä rakentaa sitoutuneita asiakassuhteita, luottamusta ja psykologista turvallisuutta. Tutustu vastuullisen viestinnän palveluihimme täällä.

 

Kriisiviestintäsuunnitelma

Kriisejä ei välttämättä voi estää, mutta niihin voi varautua. Oletteko määrtelleet kenelle kriisiviestintä kuuluu ja miten kriisien yllättäessä tulisi toimia? Kriisitilanne edellyttää välitöntä reagointia ja oman osuuden suorittamista viipymättä. Kriisiviestinnässä tulisi pyrkiä ennakoitavuuteen,  joustavuuteen, avoimuuteen, yhdenmukaisuuteen ja selkeyteen. Kriisiviestintäsuunnitelma kiteyttää toimintamallit, jotta te voitte kiinnittää huomionne asianomaisten huoleen tarjoamalla selkeyttä ja tukea kriisitilanteen kohdatessa. 

 

Sisältösuunnitelma ja sisäinen julkaisukalenteri

Työyhteisöviestinnän sisältösuunnitelma auttaa konkretisoimaan sen, missä, milloin ja millaista sisältöä omille työntekijöille halutaan tarjota. Esimerkiksi persoonallisten tiimiesittelyjen, johtoryhmän videopostausten ja henkilöstön työpäiväpäivitysten avulla tehdään näkyväksi tavoiteltua yrityskulttuuria ja arvoja. Arjen tekemistä ohjaava sisältösuunnitelma ja julkaisukalenteri ohjaa tiimin työtä ja juurruttaa viestintäsuunnitelmassa kiteytetyt kärjet osaksi arjen tekemistä.

 

Pete Okkonen

Partner, uudet asiakkaat

Soita +358 50 346 7002
pete.okkonen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.