Viestintäsuunnitelmat

Miten olette suunnitelleet viestinnän, jonka kohderyhmänä on oma henkilöstö?

 

Jätä tarjouspyyntö

Viestintäsuunnitelmat
 

Suunnitelmallista viestintää tärkeimmälle kohderyhmällenne

Hyvä viestintäsuunnitelma tuo organisaation liiketoiminnan tavoitteet ja ajankohtaiset tiedotettavat asiat osaksi tiimien ja työntekijöiden merkityksellistä arkea. Viestintäsuunnitelman taustalla on yrityksen strategia, joka kuvaa yrityksen ison kuvan tavoitteita ja esimerkiksi arvoja, joita halutaan tehdä näkyväksi viestinnän avulla. Tavoitteista johdetun, selkeän ja systemaattisen viestinnän keskiössä on selkeä suunnitelma, jossa on määritetty viestinnän tavoitteet, kohderyhmät, keinot ja kanavat sekä esimerkiksi vastuut ja vuosikello. Lähdetäänkö yhdessä mallintamaan teidän tavoitteita tukeva viestintäsuunnitelma, vai haluatteko varautua kriisiviestintäsuunnitelmalla siihen, miten toimitte kriisin yllättäessä? Tutustu viestinnän suunnitelmiin tällä sivulla tai ota yhteyttä, jos tarpeesi on toisenlainen.



 

Viestintäsuunnitelma ja viestinnän vuosikello

Viestintäsuunnitelma ja viestinnän vuosikello toimii tavoitteellisen ja systemaattisen viestinnän ohjurina. Yrityksen strategian ja liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta laadittu viestintäsuunnitelma kiteyttää viestinnän tavoitteet ja kohderyhmät, viestintäkanavat, vastuuhenkilöt ja tärkeimmät toimenpiteet. Vuosikello taas tekee näkyväksi ja luo selkeyttä siihen, miten sisäisen- ja ulkoisen viestinnän tärkeimmät teemat rytmittyvät vuoden aikana. 

Viestintäsuunnitelma ja viestinnän vuosikello
 

Kriisiviestintäsuunnitelma

Kriisejä ei välttämättä voi estää, mutta niihin voi varautua. Oletteko määrtelleet kenelle kriisiviestintä kuuluu ja miten kriisien yllättäessä tulisi toimia? Kriisitilanne edellyttää välitöntä reagointia ja oman osuuden suorittamista viipymättä. Kriisiviestinnässä tulisi pyrkiä ennakoitavuuteen,  joustavuuteen, avoimuuteen, yhdenmukaisuuteen ja selkeyteen. Kriisiviestintäsuunnitelma kiteyttää toimintamallit, jotta te voitte kiinnittää huomionne asianomaisten huoleen tarjoamalla selkeyttä ja tukea kriisitilanteen kohdatessa. 

aavabang-verkkosivut-1200p-20220530-3
 

Sisältösuunnitelma ja sisäinen julkaisukalenteri

Työyhteisöviestinnän sisältösuunnitelma auttaa konkretisoimaan sen, missä, milloin ja millaista sisältöä omille työntekijöille halutaan tarjota. Esimerkiksi persoonallisten tiimiesittelyjen, johtoryhmän videopostausten ja henkilöstön työpäiväpäivitysten avulla tehdään näkyväksi tavoiteltua yrityskulttuuria ja arvoja. Arjen tekemistä ohjaava sisältösuunnitelma ja julkaisukalenteri ohjaa tiimin työtä ja juurruttaa viestintäsuunnitelmassa kiteytetyt kärjet osaksi arjen tekemistä.

 
Sisältösuunnitelma ja sisäinen julkaisukalenteri
Pete Okkonen, Aava & Bang

Pete Okkonen

Markkinointi- ja myyntijohtaja

Soita +358 50 346 7002
pete.okkonen@bang.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Jätä yhteystietosi tähän, niin otamme sinuun yhteyttä pikimmiten. 

 

Uusimmat blogit



Markkinoinnin ja myynnin tärkeimmät automaatiot – Miksi ja miten automatisoida?

Markkinoinnin ja myynnin automaatio tehostaa prosesseja, auttaa saamaan parempia liidejä ja säästää yrityksen...

HubSpot CMS Hub vs. WordPress – mihin kiinnittää huomiota julkaisualustaa vertaillessa?

Kirjoitin aiemmin blogiin siitä, miksi verkkosivut kannattaa rakentaa HubSpotin CMS Hubilla. Verkkosivusto on...

HubSpot verkkosivut – Miksi yhä useamman valinta on HubSpot CMS?

Verkkosivut ovat yrityksesi käyntikortti maailmalle – tämähän me kaikki tiedetään. Toimivan verkkosivuston täytyy olla...